Mercedes-Benz E slaví jeden a půl milionu prodaných kusů

Mercedes třídy E se již brzy rozloučí se svou nynější podobou a nahradí jej rozporuplně vypadající nástupce, který se veřejnosti představí zřejmě již na březnovém autosalonu v Ženevě. Ta současná se však do historie automobilky nepochybně zapíše mezi ty úspěšnější. O víkendu byl totiž prodán přesně 1,5 miliontý kus tohoto modelu, který se jen s drobnými kosmetickými změnami drží na trhu od roku 2002.  

Nejdůležitějším odbytištěm tohoto modelu je nepochybně Německo, kde tento vůz řídí téměř všechny skupiny obyvatelů od taxikářů až po podnikatele, přičemž v současnosti není problém najít tento vůz v bazaru za vcelku příznivou cenu. „Éčku“ se přitom neméně daří i v některých dalších evropských zemích, přičemž relativně vysokou prodejnost zaznamenal i v Americe.

O oblíbenosti sedanu svědčí i další statistika, zatímco limuzín se vyrobilo zhruba 1 270 000 kusů, „kombíků“ se vyrobilo jen něco přes 230 000 exemplárů. V oblíbenosti agregátů přitom vede diesel E220 CDI a benzínový šestiválec E350. Současná generace modelu E ještě do starého železa jistě nepatří a její výroba ještě potrvá nějaký ten měsíc.

Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz E-Klasse
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků