Mercedes-Benz E Combi oficiálně představen

Po včerejším úniku prvních snímků Mercedes uvolnil kompletní sadu fotografií a informací o svém prominentním kombíku třídy E.

Nový sedan třídy E se v našich showroomech ještě ani neohřál, a my se nacházíme jen několik měsíců od chvíle, kdy se zde setkáme s odvozeným kombíkem. Mercedesy E v provedení kombi jsou desetiletími prověřenou značkou pro prostorné, komfortní a luxusní automobily, nyní máme k dispozici kromě obsáhlé fotogalerie i potřebné podrobnosti o nejnovějším z nich.

Novinka se zařadí do seznamu světových premiér, jež se světu poprvé ukáží letos ve Frankfurtu, do prodejů na většině významných trhů vstoupí koncem tohoto roku. „Éčko“ v provedení kombi bude dlouhé 4 895 mm, široké 1 854 mm a vysoké 1 471 mm. V porovnání s předchozím modelem došlo ke zvětšení prostoru zejména pro cestující vzadu, který je nyní v úrovni loktů o 50 mm širší (1 505 mm) a cestující zde mají rovněž o 50 mm více prostoru pro hlavy (1 010 mm). Větší je i prostor pro zavazadla, který po sklopení zadních sedadel dosáhne objemu až 1 950 litrů, což je nesporně úctyhodné číslo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Stejně jako sedan bude i kombík nové řady E dodáván s širokou paletou čtyř, šesti a osmiválcových motorů o výkonu od 136 koní (100 kW) do 525 koní (386 kW), vrcholná porce bude přitom vyhrazena provedení E63 vyšlechtěnému u AMG.

V rámci downsizingu byly některé dosavadní zážehové, vidlicové šestiválce nahrazeny novou generací přímovstřikových čtyřválců, jež z nižšího zdvihového objemu nabízejí vyšší výkon a točivý moment, pochopitlně ale především nižší spotřebu a emise. Nabídka jednotlivých verzí tak bude pro první měsíce prodejů vypadat následovně:

Zážehové motory

E 200 CGI (183 k) 6st. manuální převodovka, pohon zadních kol, cena od € 42 721
E 250 CGI (204 k) 5st. automatická převodovka, pohon zadních kol, cena od € 47 719
E 350 CGI (272 k) 7st. automatická převodovka, pohon zadních nebo všech kol, cena od € 55 156,50
E 500 (388 k) 7st. automatická převodovka, pohon zadních kol, cena od € 70 150,50

Vznětové motory

E 220 CDI (170 k) 6st. manuální převodovka, pohon zadních kol, cena od € 44 803,50
E 250 CDI (204 k) 6st. manuální převodovka, pohon zadních kol, cena od € 47 719
E 350 CDI (231 k) 7st. automatická převodovka, pohon zadních nebo všech kol, cena od  € 54 204,50

Nejvýkonnějším dieselem takj bude provedení E350 CDI s výkonem 231 koní (170 kW), které v kombinovaném provozu spotřebuje o 0,5 litru nafty méně než dosavadní verze E320 CDI.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Uvnitř se můžete těšit na plnohodnotou nabídku bezpečnostních a komforních prvků nové třídy E. Za zmínku stojí devítka standardně montovaných airbagů s další dvojicí za příplatek (boční airbagy pro cestující vzadu), inteligentní předpínače pásů pro všechna sedadla a aktivní opěrky hlavy pro minimalizaci poranění krku. Základy komfortu bude mít na starosti standardně montovaný aktivní podvozek s adaptivními tlumiči, který na palubě podtrhnou všechny myslitelné prvky výbavy od špičkových audiosystémů až po nejnovější generaci palubního systému Command.

Za zmínku stojí, že Američané se nového kombi dočkají až v červnu příštího roku, a to výhradně v provedení E350 4matic. Jde o další důsledek klesající místní poptávky po drahých evropských kombících, o čemž jsme vás informovali i na tomto místě v souvislosti s úvahami o tom, že následující BMW řady 5 již možná nedostane své pětidvéřové provedení, jež by mohl nahradit nový model 5 GT.

Zámořští zákazníci Mercedesu si alespoň budou nyní moci vůbec poprvé připlatit za sportovní paket, který nabídne kromě jiného též jinou masku chladiče, agresivnější nárazníky, odvrtávané kotouče brzd nebo zvláštní pětipaprskové ráfky o průměru 17 palců, jež je v Evropě standardně nabízen již léta.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Mercedes-Benz E Combi 2010
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2006
Stav: 140 742 km
Cena: 85 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 109 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků