Mercedes-Benz E Class Superlight vyjede s vodíkovými články

9 komentářů

alda
4. ledna • 13:56

Je hrozně hezký že napíšou že bude o 300kg lehčí, ale že by k tomu napsali kolik váží současná generace to už ne.

Antiautomat
4. ledna • 14:26

no, ono je to jedno, staci z toho vyhadzat vsetko mozne a napisat ''lahsia o x kilo''.
Nuz aj moja oktavka bude lahsia ked z nej vyhadzem zadne repro, plnohodnotnu rezervu, naradie apod. Papier znesie vsetko, staci sa pozriet na to ako sa motoristicka verejnost vesele oj.bava s udajmi o spotrebe maloobjemovych nafuknutych nezmyslov.

Vana666
4. ledna • 7:27

Elektromotor 37 kW ? No pokud tam bude pro každé kolo jeden tak proč ne ? :-)

marconi
4. ledna • 15:25

Elektromotor dokáže vyvinout mnohem větší výkon na krátkou dobu(dokud se nespálí), navíc má mnohem lepší charakteristiku točivého momentu, takže papírové porovnání výkonu nic nevypovídá o skutečné dynamice vozu. Nicméně v článku je výrazný nesoulad mezi výkonem palivového článku a výkonem el.motoru, zvlášť když účinnost elektomotoru je kolem 90%, asi se někde vloudila chyba.

ka-r-los
4. ledna • 15:44

S palivovými články je trošku problém, aby dosahovali nejvyšší účinnosti, tak je nejlepší je zatěžovat mezi 50 - 60% nominálního výkonu (zde tedy cca. 56+ kW), dále, palivové články nejsou vhodné pro aplikace s náhlými změnami provozu a to provoz v automobilu opravdu není. Takže články budou hradit nějakou nastavenou výkonovou úroveň a zbytek budou hradit 100% baterie, stejně jako u Hondy FCX Clarity...

Vana666
4. ledna • 15:40

i kdyby tenhle elektromotor vyvinul krátkodobě 200kW, jeho trvalých 37 kw by takové auto stejně odsoudilo k potupné porážce i od té nejpomalejší avie. A točivý moment elektromotoru sice má oproti spalovacímu motoru v nízkých otáčkách navrch, ovšem spalovací motor svůj hendikep zase v pohodě dožene vícestupňovou převodovkou

ka-r-los
4. ledna • 15:49

Dle informací z jiného webu, by tento model mohl vážit cca. 1300-1350kg, výkon 37kW stálý s možností přetížení... Škoda Fabia I.generace s motorem 1.2 HTP s výkonem 40kW (trvale) váží 1060kg... předjede Avii?

Vana666
4. ledna • 17:38

ka-r-los: nevím, s HTP jsem nejel. Asi Avii předjede, ale určitě se přitom dost zapotí. Ovšem určitě bych nechtěl jezdit s 37kW autem co váží prázdné 1300kg, to už musí být dost utrpení.
Jinak souhlasím že tam bude nejspíše něco k vyrovnání proudových špiček, ale počítám taky že ty motory tam budou nejmíň dva.
Ještě bych se přimluvil u autora článku, aby výkon elektrických článků neuváděl v koních. Kilowatty tam sedí o dost líp.

ka-r-los
4. ledna • 9:44

Kdysi jsem jel v elektrickém Peugeotu 106, ten měl stejnosměrný motor 20kW a dynamika mu opravdu nechyběla, navíc zde bude rozdíl v podání točivého momentu a to je možná důležitější než výkon...

Doporučujeme

Články odjinud