Mercedes-Benz E Class Long: další jezevčík pro Čínu

V Číně to zkrátka mají rádi dlouhé. Nic perverzního nečekejte, řeč je o autech.

Čínský trh patří k těm, jimž vládnou automobily s klasickou tříprostorovou karoserií sedan, takže každý, kdo zde chce prorazit, se tomuto trendu musí přizpůsobit. Prodloužené verze menších modelů jsou tam pak velmi oblíbené, zejména u státních institucí a firem, kde tyto vozy často slouží jako tzv. šoférské limuzíny. Třeba v Mnichově připravili pro tamní podmínky speciální trojku a pětku v podobě modelů BMW 335Li a BMW 5 Long.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Mercedes-Benz E-Class Long má oslnit hlavně nabídkou prostoru a komfortu cestujícím na zadních sedadlech

Bez zajímavosti není, že právě na pekingském veletrhu Auto Show slavilo před několika lety svoji premiéru také špičkové, pochopitelně prodloužené provedení Audi A8 L W12. A aby byl německý trojlístek kompletní, zmiňme se nyní o novince ze Stuttgartu, jež na stejném místě letos vystavuje model Mercedes-Benz E-Class Long. Jeho nejdůležitějším posláním je samozřejmě nabídnout více prostoru pro kolena cestujících na zadních sedadlech, který nabyl o 140 mm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Také v Číně je nyní E-Class dodáván ve dvou verzích provedení masky chladiče

To je stejný přírůstek jako v případě rozvoru náprav (3 014 mm) a celkové délky karoserie mírně překračující pětimetrovou hranici (5 019 mm). Zajímavostí novinky je možnost nastavovat polohu spolujezdcova sedadla ze zadní části prostoru pro posádku, která si tak může udělat maximální pohodlí. Nový Mercedes-Benz E-Class Long bude vyráběn v Číně a nabízet se bude výhradně tamním zákazníkům.

BMW

BMW 5 Long: „dlouhá pětka“ přestavena, ale jen pro Čínu

K dispozici je trojice zážehových verzí. Základem je čtyřválec E260 L BlueEFFICIENCY s výkonem 204 koní (150 kW) a následují šestiválce E300 L o výkonu 245 koní a E400 L s výkonem 333 koní (180, resp. 245 kW), ve všech případech je standardem automatická převodovka. Následovat mají také další varianty, včetně hybridního provedení E400 L Hybrid, jež se na šanghajské expozici značky Mercedes-Benz objevilo také.

Jak je vidět z přiložených snímků, čínská novinka vychází z nejnovějšího provedení modelu Mercedes-Benz E-Class 2013, takže bude možno objednávat dva druhy masek chladiče (rovněž patrné na snímcích). Zvenčí se novinka od standardního „éčka“ liší snad jen delšími zadními dveřmi a zatmavenými zadními světlomety. E-Class Long bude k mání ve výbavových stupních Sedan a Sport Sedan, přičemž ten druhý nabídne třeba aerodynamické doplňky a litá kola z programu AMG.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků