Mercedes-Benz E Cabrio: víme, jak bude vypadat

Na veřejnost unikly snímky nového kabrioletu od Mercedesu, třídy E Cabrio. A odkud? Pochopitelně z patentového úřadu.

Většinou si stěžujeme na úplatnost a nezodpovědnost úředníků, v některých konkrétních případech jsme však za ni vděční. Nyní totiž zřejmě těmto parametrům, jimiž se vyznačují klotové rukávy snad všude na světě, vděčíme za docela rozsáhlou fotogalerii k připravovanému kabrioletu Mercedes-Benz nové řady E.

Ten nepřímo naváže na někdejší model CLK, jenž byl opravdu prazvláštním konglomerátem. Využíval techniky řady C, vypadal jako „éčko“ a cenově byl nasunut přímo mezi ně. Díky tomu se stal třídou samou pro sebe, která jen těžko hledala přímého konkurenta, na druhou stranu se jednalo o jistý druh podvodu na zákaznících. Mercedes-Benz CLK zvláště ve svých počátcích zaznamenával kvalitní prodejní úspěchy, a to zejména na americkém trhu. Nyní však Mercedes rozehrál poněkud přímější hru a na typ CLK navazují varianty nové řady E. Kupé jsme vám představili třeba na tomto místě a záhy by se k němu měla připojit právě vyobrazená varianta s plátěnou střechou, jež by se v prodejích měla objevit v průběhu příštího roku.  
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podle dostupných informací se tento nový model již pilně testuje na německém Nurburgringu a očekává se, že bude ve svém pojetí dosti těžit ze studie ConceptFascination, kterou jsme vám představili na tomto místě. Kabriolet má být o nějakých 100 mm delší než dosavadní typ CLK, který nahrazuje, a vyznačuje se opět tradiční plátěnou skládací střechou. Snímky, jež jsou vám k dispozici níže, nesou značky patentního úřadu Evropské unie, což naznačuje, že přesně takto bude skutečný kabriolet řady E vypadat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nabídka pohonných jendotek má kopírovat škálu dosavadních motorů určených pro řadu E v provedení kupé, což znamená nabídku čtyř, šesti a osmiválců s výkony od 200 do 382 koní, přičemž vrcholem nabídky bude opět varianta E550. Posunutí modelu CLK na úroveň řady E Mercedesu zároveň umožní rozšířit modelovou paletu o levnější kupé a kabriolet vycházející z menší řady C, což usnadní přímý útok na dvoudvéřové varinaty BMW řady 3.

Jak se však zdá, příběh rozvoje třídy E tímto nekončí, neboť se očekává též zavedení dynamicky vyhlížejícího kombíku, jenž se bude zakládat opět na studii ConceptFascination, na kterou Mercedes klade od počátku velký důraz, žádné bližší informace však zatím neznáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz E Cabrio na prvních renderech
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 80 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.991
Rok výroby: 2006
Stav: 190 428 km
Cena: 73 000 Kč
Mercedes Třídy C 2.148
Rok výroby: 2001
Stav: 183 158 km
Cena: 50 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků