Mercedes-Benz E Cabrio: víme, jak bude vypadat

Na veřejnost unikly snímky nového kabrioletu od Mercedesu, třídy E Cabrio. A odkud? Pochopitelně z patentového úřadu.

Většinou si stěžujeme na úplatnost a nezodpovědnost úředníků, v některých konkrétních případech jsme však za ni vděční. Nyní totiž zřejmě těmto parametrům, jimiž se vyznačují klotové rukávy snad všude na světě, vděčíme za docela rozsáhlou fotogalerii k připravovanému kabrioletu Mercedes-Benz nové řady E.

Ten nepřímo naváže na někdejší model CLK, jenž byl opravdu prazvláštním konglomerátem. Využíval techniky řady C, vypadal jako „éčko“ a cenově byl nasunut přímo mezi ně. Díky tomu se stal třídou samou pro sebe, která jen těžko hledala přímého konkurenta, na druhou stranu se jednalo o jistý druh podvodu na zákaznících. Mercedes-Benz CLK zvláště ve svých počátcích zaznamenával kvalitní prodejní úspěchy, a to zejména na americkém trhu. Nyní však Mercedes rozehrál poněkud přímější hru a na typ CLK navazují varianty nové řady E. Kupé jsme vám představili třeba na tomto místě a záhy by se k němu měla připojit právě vyobrazená varianta s plátěnou střechou, jež by se v prodejích měla objevit v průběhu příštího roku.  
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podle dostupných informací se tento nový model již pilně testuje na německém Nurburgringu a očekává se, že bude ve svém pojetí dosti těžit ze studie ConceptFascination, kterou jsme vám představili na tomto místě. Kabriolet má být o nějakých 100 mm delší než dosavadní typ CLK, který nahrazuje, a vyznačuje se opět tradiční plátěnou skládací střechou. Snímky, jež jsou vám k dispozici níže, nesou značky patentního úřadu Evropské unie, což naznačuje, že přesně takto bude skutečný kabriolet řady E vypadat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nabídka pohonných jendotek má kopírovat škálu dosavadních motorů určených pro řadu E v provedení kupé, což znamená nabídku čtyř, šesti a osmiválců s výkony od 200 do 382 koní, přičemž vrcholem nabídky bude opět varianta E550. Posunutí modelu CLK na úroveň řady E Mercedesu zároveň umožní rozšířit modelovou paletu o levnější kupé a kabriolet vycházející z menší řady C, což usnadní přímý útok na dvoudvéřové varinaty BMW řady 3.

Jak se však zdá, příběh rozvoje třídy E tímto nekončí, neboť se očekává též zavedení dynamicky vyhlížejícího kombíku, jenž se bude zakládat opět na studii ConceptFascination, na kterou Mercedes klade od počátku velký důraz, žádné bližší informace však zatím neznáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz E Cabrio na prvních renderech
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků