Mercedes-Benz E Cabrio: oficiálně bez střechy

Nový kabriolet řady E definitivně končí podivnou historii dosavadního Mercedesu CLK. Zapamatujte si nyní jméno E Cabrio.

Mercedes CLK byl vskutuku prapodivnou kombinací: podvozek řady C, vzhled řady E a cena někde mezi nimi, díky tomu vznikla v podstatě třída sama pro sebe, bez přímého konkurenta. Před časem se na trhu objevilo následnické kupé zařazené tentokrát přímo do řady E (představili jsme vám je na tomto místě) a pro modelový rok 2011 je nyní připravena i jeho otevřená varianta (prvně jsme o ní psali na tomto místě).

Jedná se tedy již o čtvrtou karosářskou verzi řady E (patří mezi ně též sedan, kupé a kombi). Svoji oficiální premiéru si přitom odbude již za měsíc za Atlantikem, tedy na lednovém autosalonu v Detroitu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nový kabriolet má za úkol zaútočit na otrlou konkurenci zejména v podobě vozů BMW 3, Infiniti G37 a Lexus IS C nejen svým specifickým vzhledem, ale též pokrokovými technickými novinkami včetně systémů Aircap a Airscarf. Ty mají posádce zajistit komfortní cestování za všech okolností, bez ohledu na rychlost, počasí nebo pozici střechy, k čemuž má přispět tvarování karosérie pro korekci turbulencí a součinnost s konstrukcí ventilační a topné soustavy. Střecha se ovládá elektronicky, její složení či natažení trvá jen 20 s a lze s ní manipulovat až do rychlosti 40 km/h.

Mezi prvky bezpečnostní výbavy patří pyrotechnikou vysouvatelné oblouky za hlavovými opěrkami zadních sedadel, sedm airbagů, aktivní opěrky hlav, detekce únavy řidiče nebo adaptivní světlomety.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Technicky vůz pochopitelně vychází z varianty kupé, se kterou sdílí i zcela totožné vnější a vnitřní rozměry. Pouze prostor pro zavazadla je v případě verze Cabrio omezen na 300 litrů při stažené střeše a 390 litrů při jejím natažení. Pod kapoutou najdeme dieselové i benzinové motory známé z kupé. Konkrétně půjde o naftové agregáty 220 CDI, 250 CDI a 350 CDI o výkonech 170, 204 a 231 koní resp. jejich benzinové sourozence 200 CGI, 250 CGI, 350 CGI a 500 se 184, 204, 292 a 388 koňmi ve svých útrobách. Výkon bude zprvu přenášen pouze na kola zadní nápravy, zda se dočkáme i „otevřené čtyřkolky” je zatím nejisté, ale dá se předpokládat, že ano.

Přesnější technické detaily či dynamické parametry zatím Mercedes nezveřejnil, ale lze očekávat pouze nevýznamné odchylky od kupé. Nové Cabrio řady E budeme moci v showroomech obdivovat v březnu příštího roku. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz E Cabrio
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků