Mercedes-Benz E Cabrio: oficiálně bez střechy

Nový kabriolet řady E definitivně končí podivnou historii dosavadního Mercedesu CLK. Zapamatujte si nyní jméno E Cabrio.

Mercedes CLK byl vskutuku prapodivnou kombinací: podvozek řady C, vzhled řady E a cena někde mezi nimi, díky tomu vznikla v podstatě třída sama pro sebe, bez přímého konkurenta. Před časem se na trhu objevilo následnické kupé zařazené tentokrát přímo do řady E (představili jsme vám je na tomto místě) a pro modelový rok 2011 je nyní připravena i jeho otevřená varianta (prvně jsme o ní psali na tomto místě).

Jedná se tedy již o čtvrtou karosářskou verzi řady E (patří mezi ně též sedan, kupé a kombi). Svoji oficiální premiéru si přitom odbude již za měsíc za Atlantikem, tedy na lednovém autosalonu v Detroitu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nový kabriolet má za úkol zaútočit na otrlou konkurenci zejména v podobě vozů BMW 3, Infiniti G37 a Lexus IS C nejen svým specifickým vzhledem, ale též pokrokovými technickými novinkami včetně systémů Aircap a Airscarf. Ty mají posádce zajistit komfortní cestování za všech okolností, bez ohledu na rychlost, počasí nebo pozici střechy, k čemuž má přispět tvarování karosérie pro korekci turbulencí a součinnost s konstrukcí ventilační a topné soustavy. Střecha se ovládá elektronicky, její složení či natažení trvá jen 20 s a lze s ní manipulovat až do rychlosti 40 km/h.

Mezi prvky bezpečnostní výbavy patří pyrotechnikou vysouvatelné oblouky za hlavovými opěrkami zadních sedadel, sedm airbagů, aktivní opěrky hlav, detekce únavy řidiče nebo adaptivní světlomety.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Technicky vůz pochopitelně vychází z varianty kupé, se kterou sdílí i zcela totožné vnější a vnitřní rozměry. Pouze prostor pro zavazadla je v případě verze Cabrio omezen na 300 litrů při stažené střeše a 390 litrů při jejím natažení. Pod kapoutou najdeme dieselové i benzinové motory známé z kupé. Konkrétně půjde o naftové agregáty 220 CDI, 250 CDI a 350 CDI o výkonech 170, 204 a 231 koní resp. jejich benzinové sourozence 200 CGI, 250 CGI, 350 CGI a 500 se 184, 204, 292 a 388 koňmi ve svých útrobách. Výkon bude zprvu přenášen pouze na kola zadní nápravy, zda se dočkáme i „otevřené čtyřkolky” je zatím nejisté, ale dá se předpokládat, že ano.

Přesnější technické detaily či dynamické parametry zatím Mercedes nezveřejnil, ale lze očekávat pouze nevýznamné odchylky od kupé. Nové Cabrio řady E budeme moci v showroomech obdivovat v březnu příštího roku. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz E Cabrio
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 296 000 Kč
Mercedes Vito 2.148
Rok výroby: 2007
Stav: 201 363 km
Cena: 140 000 Kč
Mercedes Třídy E 2.148
Rok výroby: 2005
Stav: 282 251 km
Cena: 110 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků