Mercedes-Benz E 300 L: na velikosti záleží

Prodloužená verze střední řady Mercedesu s označením E 300 L byla představena čínskému lidu. A tomu také zůstane určena...

Rozvojové trhy se vyznačují tím, že zde menší vozy často plní úkoly, jež ve světě vyspělém přísluší větším modelům. Také z tohoto důvodu jsou zde tolik oblíbeny sedany odvozené z evropských automobilů nižších tříd, za příklad poslouží v Turecku vyráběný Renault Thalia. Tento jev se projevuje i v kategoriích vyšších, o čemž svědčí i řada premiér z letošního autosalonu v Pekingu, který své brány uzavře druhého květnového dne. Na tomto místě jsme vám představili prodlouženou verzi sedanu BMW nové řady 5 a nyní se můžete seznámit s obdobně situovaným modelem Mercedes-Benz 300 L.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je však třeba dodat, že západní automobilky v Pekingu zároveň dokázaly, že své čínské zákazníky nehodlají nijak šidit, takže jsme se zde stali svědky i prezentací omezených, výhradně pro čínský trh určených sérií ze stájí značek Lamborghini nebo Bentley, jež jsme vám představili na tomto, resp. na tomto místě. Model E 300 L je dosud vůbec prvním vozem značky Mercedes určeným výhradně Číňanům. Jeho interiér nyní nabízí cestujícím na zadních sedadlech o 140 mm více prostoru pro kolena, neboť rozvor náprav nabyl na výsledných 3 014 mm. Celková délka vozu tak poskočila na 5 008 mm. Kromě verze E 300 L se bude nabízet i přímovstřikové provedení E 260 CGI L.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Oba modely se budou vyrábět v továrně Beijing Benz Automotive Corporation, jež je společným podnikem firem Mercedes-Benz a Beijing Automotive Industry Holding Company (BAIC). Luxusní vozy s prodlouženým rozvorem náprav v Číně zkrátka „letí“ a novinka se má postarat o další posilování prodejů značky Mercedes-Benz, která zde během prvního čtvrtletí letošního roku zaznamenala meziroční nárůst o 112 %.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz E 300 L
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků