Prodloužená verze střední řady Mercedesu s označením E 300 L byla představena čínskému lidu. A tomu také zůstane určena...
Rozvojové trhy se vyznačují tím, že zde menší vozy často plní úkoly, jež ve světě vyspělém přísluší větším modelům. Také z tohoto důvodu jsou zde tolik oblíbeny sedany odvozené z evropských automobilů nižších tříd, za příklad poslouží v Turecku vyráběný Renault Thalia. Tento jev se projevuje i v kategoriích vyšších, o čemž svědčí i řada premiér z letošního autosalonu v Pekingu, který své brány uzavře druhého květnového dne. Na tomto místě jsme vám představili prodlouženou verzi sedanu BMW nové řady 5 a nyní se můžete seznámit s obdobně situovaným modelem Mercedes-Benz 300 L.
Je však třeba dodat, že západní automobilky v Pekingu zároveň dokázaly, že své čínské zákazníky nehodlají nijak šidit, takže jsme se zde stali svědky i prezentací omezených, výhradně pro čínský trh určených sérií ze stájí značek Lamborghini nebo Bentley, jež jsme vám představili na tomto, resp. na tomto místě. Model E 300 L je dosud vůbec prvním vozem značky Mercedes určeným výhradně Číňanům. Jeho interiér nyní nabízí cestujícím na zadních sedadlech o 140 mm více prostoru pro kolena, neboť rozvor náprav nabyl na výsledných 3 014 mm. Celková délka vozu tak poskočila na 5 008 mm. Kromě verze E 300 L se bude nabízet i přímovstřikové provedení E 260 CGI L.
Oba modely se budou vyrábět v továrně Beijing Benz Automotive Corporation, jež je společným podnikem firem Mercedes-Benz a Beijing Automotive Industry Holding Company (BAIC). Luxusní vozy s prodlouženým rozvorem náprav v Číně zkrátka „letí“ a novinka se má postarat o další posilování prodejů značky Mercedes-Benz, která zde během prvního čtvrtletí letošního roku zaznamenala meziroční nárůst o 112 %.
Mercedes-Benz E 300 L