Mercedes-Benz Concept Style Coupé: první statické dojmy

Jak už je u Mercedesu dobrým zvykem, opět přivezl do své pražské centrály další ze svých novinek. Tentokrát jsme si mohli prohlédnout (a vy, pokud máte cestu kolem pražského Chodova, můžete také) studii čtyřdveřového kupé s označením Concept Style Coupé.
Seznam kapitol
  1. Efektní prvky v sérii neuvidíme, Čtyřválec nové generace
  2. Fotogalerie

Automobilka Mercedes sází na kompaktní modely. Začalo to novou generací třídy B, pokračuje to novou generací „áčka“ a dalším v pořadí se stane právě sériová verze Concept Style Coupé. Představit by se měla už začátkem příštího roku. Kompaktní vozy se těší velkému zájmu a dá se předpokládat, že zájem ze strany zákazníků ještě poroste. Jedním z důvodů tohoto trendu je podle Mercedesu rostoucí počet lidí žijících ve městech, kde menší rozměry auta přijdou vhod.

Design | Luxusní auta | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz Viano Vision Pearl: luxusní edice přijde v létě

Dalším důvodem, proč automobilka Mercedes přichází s konceptem malého čtyřdveřového kupé, je samozřejmě snaha oslovit nové a mladší zákazníky. Tomu odpovídá jak samotná koncepce novinky, tak především její design a také plánovaný multimediální systém zahrnující non-stop připojení na internet s daty uloženými v takzvaném „cloudu“. Concept Style Coupé byl zatím k vidění v Los Angeles (kde proběhla světová premiéra) a na autosalonu v Pekingu. Německý výrobce uvádí, že především v Asii vzbudilo čtyřdveřové kupé velké ohlasy, což je samozřejmě pro Mercedes dobrá zpráva. Asijské trhy, stejně jako například ten brazilský, by se měly stát velkým zdrojem zákazníků toužících po elegantním kupé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dravý výraz podtrhují červené světla v hlavních světlometech. Na místo klasické mřížky na masce chladiče použili designéři masku s takzvaným diamantovým vzhledem. Asijským zákazníkům se bude zaručeně líbit.

Efektní prvky v sérii neuvidíme

Studie Concept Style Coupé měří na délku 4637 mm, široká je 1891 mm a vysoká 1398 mm. Jen pro představu třídveřové C Coupé je dlouhé 4590 mm, široké 1771 mm a vysoké 1406 mm. Design exteriéru má být jednou z hlavních zbraní nového modelu. Nebudu zde rozepisovat detaily, ty nakonec nejlépe prozradí fotogalerie. Pouze shrnu hlavní prvky - mezi ně patří optika světlometů, dvacetipalcová kola, zpětná zrcátka a nízká silueta.

Vystavený exemplář je pouze nefunkční prototyp, takže jsme si nemohli prohlédnout například pohyblivé blinkry. Pokud vás zajímají, podívejte se na video. Do sériové výroby se tato paráda určitě nedostane, protože jde o věc velmi nákladnou (postupné nadzvedávání jakýchsi destiček probíhá pomocí mechanismu podobnému vačkám a vačkové hřídeli).

Další „paráda“, kterou v sérii zaručeně neuvidíme, jsou červená světla v hlavních světlometech. Designéři chtěli tímto prvkem podtrhnout agresivní výraz, ale zákon červenou barvu v předních světlech nepovoluje. Kvůli předpisům se můžeme rozloučit také s efektními, ale předpisům nevyhovujícími bočními zrcátky. 

Každopádně výstavní koncept vypadá, co se týče designu, velmi slibně. Uvidíme, co z této podoby nakonec zůstane. Na téma vnější karoserie ještě můžeme doplnit, že součinitel odporu vzduchu by měl být lepší než 0,27.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Čtyřmístný interiér kombinuje prémiové materiály a netradiční neonovou barvu.

Čtyřválec nové generace

Čtyřmístný interiér navazuje svým designem na exteriér. Těšit se můžeme na kombinaci kůže a Alcantary. Tvůrci konceptu použili šedou a černou barvu doplněnou o neonové prvky. Ty mají za úkol podtrhnout určitou výjimečnost auta. Interiér si zatím můžeme prohlédnout pouze na fotkách nebo na videu. Vystavený exemplář prezentuje design karoserie a uvnitř má na místo prostoru po cestující jednu velkou desku. Zatím se počítá s použitím bezrámových dveří.

Pohon má na starost zcela nový dvoulitrový čtyřválec s maximálním výkonem 155 kW, který spolupracuje s pohonem všech kol 4Matic a sedmistupňovou dvouspojkou převodovkou 7G-DCT. Jde o pohonnou jednotku osazenou turbodmychadlem a technologií přímého vstřikování paliva. Jeden vstřik je klasicky dělen na několik částí a chybět nebude ani vícenásobné zapalování v závislosti na aktuálních provozních podmínkách.

Velkou otázkou, od které se bude odvíjet konečný úspěch modelu, není nic jiného, než pořizovací cena. Vůz bude určitě dražší, než nová generace třídy B, což je celkem logické. O zařazení vůči třídě C se aktuálně vedou debaty a na výsledné rozhodnutí se údajně teprve čeká.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Efektní prvky v sérii neuvidíme, Čtyřválec nové generace
  2. Fotogalerie
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 64 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků