Mercedes-Benz CLK GTR: Kupte si závodní speciál za padesát milionů

Máte-li dostatečné příjmy a hledáte auto, které jen tak na silnici nepotkáte, pak se vám nabízí jedna velmi zajímavá možnost. Na James Edition se aktuálně prodává Mercedes-Benz CLK GTR, což není nic menšího, než závodní speciál určený pro běžný provoz.

Mercedes-Benz

Mercedes SL 65 AMG Black Series: černý ďábel

CLK GTR používá před zadní nápravou umístěný šestilitrový dvanáctiválec. Maximální výkon dosahuje na 464 kW (631 k), točivý moment vrcholí hodnotou 731 Nm. Poháněná je zadní náprava přes šestistupňovou sekvenční převodovku. Stovka proběhne za 3,7 s, maximální rychlost činí 320 km/h.

Celkem vzniklo dvacet kupé a pět roadsterů, CLK GTR se dočkalo zápisu do Guinessovy knihy rekordů coby vůbec nejdražší sériově vyráběný automobil. Tyto dvě skutečnosti dávají tušit, že prodávaný exemplář z roku 1999, který má najeto pouze 4130 km, nebude levná záležitost.

Cena? Bezmála dva miliony eur. Přesně řečeno stojí tenhle unikát 1 974 790 euro, což je při aktuálním kurzu nějakých 54 750 000 korun.

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků