Mercedes-Benz CL s aktivní korekcí řízení: opět blíže autopilotu

V prestižních modelech si již zvykáme na škálu čidel, kamer a senzorů, které mají za úkol hlídat řidiče a pomáhat mu napravovat jeho chyby již v jejich zárodcích. Zářným příkladem nám může být modernizované kupé Mercedes-Benz CL, jež jsme vám podrobně představili na tomto místě a popsaný trend posunuje ještě dále.

Jeho elektronické bezpečnostní systémy tak nyní již nemají pouze schopnost varovat řidiče na nebezpečí, ale rovněž se mu aktivně vyhýbat ve chvíli, kdy člověk za volantem na varování nereaguje. Soustavy hlídání mrtvého úhlu a zvoleného jízdního pruhu nejsou žádnou novinkou, ale teprve nyní nastupují skutečné zásahy do řízení. Pokud řidič přejíždí do jiného pruhu a jeho vůz má křížit cestu jinému automobilu skrytému v „mrtvém úhlu“, rozsvítí se v příslušném zpětném zrcátku nejprve žluté a později červené varovné světlo doprovázené akustickým signálem. Jestliže řidič nereaguje ani na tento povyk, volant začne vibrovat a soustava ESP (poprvé do těchto systémů zapojená) přibrzdí kola na druhé straně, aby vůz navrátila do původního směru jízdy. Podobné to je s hlídáním zvoleného jízdního pruhu.

Například značka Infiniti používá podobný systém již několik let, také nová Honda Accord nebo Volkswagen Passat CC (o jeho samořízení jsme ostatně již psali) dokážou do řízení sahat. Ale teprve Mercedes CL tyto soustavy integruje do jediné (člověk za volantem je o všem informován rovněž grafickými symboly na přístrojovém štítě, což je patrné z přiložených snímků).

Pokud tyto bezpečnostní prvky nepůjdou vypnout, bude to asi špatná zpráva pro ty řidiče, kteří jsou zvyklí dělat „myšky“ a potácet se z pruhu do pruhu bez používání blinkrů. Ať tak či onak jde o další vůz, jehož rozsah „aktivních bezpečnostních prvků” začíná poněkud nebezpečně připomínat autopilota...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz CL s aktivní korekcí řízení
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 104 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

dnes | Radek Pecák | 3 příspěvky
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků