Mercedes-Benz CL s aktivní korekcí řízení: opět blíže autopilotu

V prestižních modelech si již zvykáme na škálu čidel, kamer a senzorů, které mají za úkol hlídat řidiče a pomáhat mu napravovat jeho chyby již v jejich zárodcích. Zářným příkladem nám může být modernizované kupé Mercedes-Benz CL, jež jsme vám podrobně představili na tomto místě a popsaný trend posunuje ještě dále.

Jeho elektronické bezpečnostní systémy tak nyní již nemají pouze schopnost varovat řidiče na nebezpečí, ale rovněž se mu aktivně vyhýbat ve chvíli, kdy člověk za volantem na varování nereaguje. Soustavy hlídání mrtvého úhlu a zvoleného jízdního pruhu nejsou žádnou novinkou, ale teprve nyní nastupují skutečné zásahy do řízení. Pokud řidič přejíždí do jiného pruhu a jeho vůz má křížit cestu jinému automobilu skrytému v „mrtvém úhlu“, rozsvítí se v příslušném zpětném zrcátku nejprve žluté a později červené varovné světlo doprovázené akustickým signálem. Jestliže řidič nereaguje ani na tento povyk, volant začne vibrovat a soustava ESP (poprvé do těchto systémů zapojená) přibrzdí kola na druhé straně, aby vůz navrátila do původního směru jízdy. Podobné to je s hlídáním zvoleného jízdního pruhu.

Například značka Infiniti používá podobný systém již několik let, také nová Honda Accord nebo Volkswagen Passat CC (o jeho samořízení jsme ostatně již psali) dokážou do řízení sahat. Ale teprve Mercedes CL tyto soustavy integruje do jediné (člověk za volantem je o všem informován rovněž grafickými symboly na přístrojovém štítě, což je patrné z přiložených snímků).

Pokud tyto bezpečnostní prvky nepůjdou vypnout, bude to asi špatná zpráva pro ty řidiče, kteří jsou zvyklí dělat „myšky“ a potácet se z pruhu do pruhu bez používání blinkrů. Ať tak či onak jde o další vůz, jehož rozsah „aktivních bezpečnostních prvků” začíná poněkud nebezpečně připomínat autopilota...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz CL s aktivní korekcí řízení
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků