Mercedes-Benz Citan si odnesl z testu Euro NCAP pouze tři hvězdy

Osobní verze německé novinky Mercedes-Benz Citan má za sebou test Euro NCAP, který pro automobilku nedopadl nejlépe. Respektive dopadl dost špatně, protože podobné hodnocení obdržel vůz této značky naposledy v roce 1997.

Video | Užitková auta | Mercedes-Benz

MacGyver je zpět. Představuje Mercedes-Benz Citan

Za ochranu dospělých cestujících obdržel Citan 74%, za ochranu dětí 69%, v případě chodců to je 56% a za bezpečnostní asistenty pouze 33%. Citan měl problémy s bočním airbagem, což zapříčinilo špatný výsledek bočního nárazu. Horší hodnocení mají na svědomí také třeba opěrky hlavy, které špatně chrání pasažéry před zraněním krku v případě nárazu zezadu. Kontrola zapnutého pásu je dostupná pouze pro řidiče, a to v dnešní době také moc bodů nepřidá.

Tuning | Zajímavosti | Příslušenství | Premiéry | Užitková auta | Mercedes-Benz | Design

Mercedes Citan jako MetroStream a MetroProtect Hartmann

Špatný výsledek v těchto testech ale není úplným překvapením, protože Citan vychází z Renaultu Kangoo, který rozhodně není nejmladší. Generální tajemník Euro NCAP, Michiel van Ratingen k tomu doplnil: „Jsme velmi zklamaní, že taková značka jako Daimler použije starý model a v podstatě bezpečnost nijak nevylepší. Stačilo málo a výsledek by byl lepší. Prostě nechtěli utratit peníze. Víme, že Mercedes-Benz umí vůz udělat mnohem lépe". 

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků