Mercedes-Benz C63 AMG s laděním Wimmer a výkonem 624 koní

Špičkové provedení stávající generace kompaktní řady Mercedes-Benz v podobě verze C63 AMG stále dráždí emoce a představivost ladičských firem.

Ruku na srdce, aktuální Mercedes-Benz C-Class k žádným horkým novinkám nepatří, vždyť jen poslední facelift se představil již na sklonku roku 2010. Přesto se má „céčko“ stále k světu a zejména pak jeho špičkové provedení Mercedes-Benz C63 AMG, jež patří k hrstce posledních mohykánům, kteří dosud odolávají vábení přeplňování.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz C63 AMG v čerstvém ladění Wimmer Rennsporttechnik

Mercedes-Benz C63 AMG si totiž zachovává původní atmosféricky plněný vidlicový osmiválec s objemem 6,2 l, výkonem 457 koní (336 kW) a točivým momentem 600 Nm. Novinkou se v rámci posledního faceliftu stala sedmistupňová převodovka AMG, jež se má podílet na snížení spotřeby paliva zhruba o 10 %.

Mercedes-Benz

Mercedes C63 AMG: facelift i pro „drsoně”

Není divu, že se tento stroj stává častým předmětem zájmu profesionálních ladičských společností, přičemž i mezi nimi vládne v posledních týdnech oficiálně nevyhlášený spor „foukat, nebo nefoukat“. Například Mercedes C63 AMG Edo Competition se drží atmosférického plnění, zatímco konkurenční stavba Mercedes C63 AMG HMS Tuning již přeplňovaní mánii podlehla.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Stavba C63 AMG Wimmer Rennsporttechnik využívá atmosférického plnění
 

Původního receptu se však drží zbrusu nová kreace Mercedes-Benz C63 AMG z dílen firmy Wimmer Rennsporttechnik vestavěná do podoby agresivně žlutě zbarveného kombíku. Atmosféricky plněný osmiválec se dočkal upravených hlav, nových vačkových hřídelů a výfukové soustavy z nerezové oceli, přepracovaného sání včetně škrticí klapky a upraveného programu řídicí jednotky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled je nejvýraznější žluté zbarvení vozu, ale ani výkon 624 koní nelze opomenout

Výsledkem je úctyhodný výkon 624 koní (459 kW), který originální ladění deklasuje o plných 167 koní a stavbu C63 AMG Edo Competition o 24 koní. Zvenčí si na voze z dílen společnosti Wimmer Rennsporttechnik všimneme kromě nepřehlédnutého zbarvení také devatenáctipalcových litých ráfků BBS obouvajících pneumatiky Dunlop a spočívajících na upravených závěsech KW.

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 80 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.991
Rok výroby: 2006
Stav: 190 428 km
Cena: 73 000 Kč
Mercedes Třídy C 2.148
Rok výroby: 2001
Stav: 183 158 km
Cena: 50 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků