Mercedes-Benz C63 AMG s laděním Wimmer a výkonem 624 koní

Špičkové provedení stávající generace kompaktní řady Mercedes-Benz v podobě verze C63 AMG stále dráždí emoce a představivost ladičských firem.

Ruku na srdce, aktuální Mercedes-Benz C-Class k žádným horkým novinkám nepatří, vždyť jen poslední facelift se představil již na sklonku roku 2010. Přesto se má „céčko“ stále k světu a zejména pak jeho špičkové provedení Mercedes-Benz C63 AMG, jež patří k hrstce posledních mohykánům, kteří dosud odolávají vábení přeplňování.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz C63 AMG v čerstvém ladění Wimmer Rennsporttechnik

Mercedes-Benz C63 AMG si totiž zachovává původní atmosféricky plněný vidlicový osmiválec s objemem 6,2 l, výkonem 457 koní (336 kW) a točivým momentem 600 Nm. Novinkou se v rámci posledního faceliftu stala sedmistupňová převodovka AMG, jež se má podílet na snížení spotřeby paliva zhruba o 10 %.

Mercedes-Benz

Mercedes C63 AMG: facelift i pro „drsoně”

Není divu, že se tento stroj stává častým předmětem zájmu profesionálních ladičských společností, přičemž i mezi nimi vládne v posledních týdnech oficiálně nevyhlášený spor „foukat, nebo nefoukat“. Například Mercedes C63 AMG Edo Competition se drží atmosférického plnění, zatímco konkurenční stavba Mercedes C63 AMG HMS Tuning již přeplňovaní mánii podlehla.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Stavba C63 AMG Wimmer Rennsporttechnik využívá atmosférického plnění
 

Původního receptu se však drží zbrusu nová kreace Mercedes-Benz C63 AMG z dílen firmy Wimmer Rennsporttechnik vestavěná do podoby agresivně žlutě zbarveného kombíku. Atmosféricky plněný osmiválec se dočkal upravených hlav, nových vačkových hřídelů a výfukové soustavy z nerezové oceli, přepracovaného sání včetně škrticí klapky a upraveného programu řídicí jednotky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled je nejvýraznější žluté zbarvení vozu, ale ani výkon 624 koní nelze opomenout

Výsledkem je úctyhodný výkon 624 koní (459 kW), který originální ladění deklasuje o plných 167 koní a stavbu C63 AMG Edo Competition o 24 koní. Zvenčí si na voze z dílen společnosti Wimmer Rennsporttechnik všimneme kromě nepřehlédnutého zbarvení také devatenáctipalcových litých ráfků BBS obouvajících pneumatiky Dunlop a spočívajících na upravených závěsech KW.

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 104 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků