Mercedes-Benz C63 AMG: léčba kompresorem od HMS Tuning

U HMS Tuningu připravili vylepšenou verzi Mercedesu C63 AMG, jež se vyznačuje především instalací přeplňovacího kompresoru.
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz C63 AMG HMS
  2. Fotogalerie

V závislosti na odvaze a movitosti zákazníka u HMS Tuningu nabízejí tři stupně ladění, z nichž i to nejslabší je alespoň o 100 koní silnější než nejvýkonnější tovární verze. Ale pouze o výkon nejde, neboť německá ladičská společnost HMS připravila pro Mercedes-Benz C63 AMG kompletní sadu modifikací, jež posouvá základní povahu vozu do jiných sfér.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz C63 AMG v ladění německou firmou HMS

A pokud vám přeplňování na motoru sportovního auta nevadí, je to volba právě pro vás. NA první pohled si všimneme výrazného předního nárazníku z uhlíkových kompozitů, který je konstruován tak, aby do něj bylo bez potíží možno vestavět sériová čidla parkovacího asistenta i výsuvné ostřikovače světlometů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Karoserie dostala řadu nových dílů vyrobených z uhlíkových kompozitů

Z uhlíkových kompozitů jsou pak vyrobeny také další karosářské díly včetně rozšířených podběhů, odtahové hrany na víku zavazadlového prostoru a difuzoru v zadním nárazníku. Podvozek dostal posílenou brzdovou soustavu s odvrtávanými ocelovými kotouči, tlumiče KW Clubsport a pětipaprskové, devatenáctipalcové lité ráfky Jade R HMS-Edition obouvající pneumatiky o rozměru 255/35 vpředu a 285/30 vzadu.

Mercedes-Benz

Mercedes C63 AMG v drsné edici Black Series

A konečně k motoru. Atmosféricky plněný zážehový osmiválec ve své základní tovární verzi dosahuje výkonu 457 koní (336 kW) a točivého momentu rovných 600 Nm, ve špičkovém provedení Mercedes-Benz C63 AMG Black Series pak 517 koní (380 kW), resp 620 Nm. Objem 6,2 l již sám o sobě naznačuje bohatí možnosti dalších posunů, zvláště pokud dojde na přeplňování.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Srdcem úprav HMS pro Mercedes C63 AMG je přeplňování kompresorem, jemuž byla přizpůsobena celá řada součástí

U HMS nabízejí hned tři stupně ladění, jež vynikají špičkami 625 koní (460 kW) a 805 Nm, 640 koní (470 kW) a 840 Nm a 690 koní (508 kW) a 876 Nm. Pro instalaci řemenem hnaného a kapalinou chlazeného kompresoru byla samozřejmě vyšlechtěna celá sada nových nebo přepracovaných dílů. Sada pro třetí, nejsilnější stupeň stojí sama o sobě v přepočtu 610 000 Kč a její odborná instalace pak nějakých 86 000 Kč.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz C63 AMG HMS
  2. Fotogalerie
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků