Mercedes-Benz postupně odhaluje své úsporné motory s přívlastkem BlueEfficiency, které postupně začnou vytěsňovat ostatní „neekologické“ agregáty z nabídky. Další novinkou nesoucí toto označení je zážehový 3,5 litrový šestiválec, který po úpravách nabídne nejen nižší spotřebu ale i o málo vyšší výkon, pojďme se tedy hned podívat „na čísla“.
Inovovaný šestiválec nabízí nyní 215 kW (oproti předchozím 200 kW) a to díky drobným úpravám v řídící jednotce, o 10 procent nižší spotřebu pak dosáhl přes novou technologii vstřikování a řadu šetřících prvků, jako třeba pneumatikám s nižším valivým odporem. Co se týče kombinované spotřeby, výrobce udává hodnotu 8,3 l/100 km, což je na zážehový agregát tohoto výkonu a objemu velmi slušné, a jako třešnička na dortu se jeví informace, že šestiválec splňuje emisní normy Euro 5.
I navzdory „zelenšímu“ naladění agregátu, se vůz může pochlubit celkem slušným zrychlením, z nuly na stovku mu to potrvá pouhých 6,2 vteřin. Závěrem připomeňme, že agregát bude zpočátku dostupný pouze k výbavovému stupni Elegance a sekundovat mu bude převodovka 7G-Tronic. Mercedes C350 CGI se v Evropě dostane do prodejů přibližně koncem měsíce za přibližně stejnou cenu, jako stávající C350.
Mercedes Benz C350 CGI BlueEfficiency