Mercedes-Benz C350 CGI BlueEfficiency: úsporný a výkonný

Mercedes-Benz postupně odhaluje své úsporné motory s přívlastkem BlueEfficiency, které postupně začnou vytěsňovat ostatní „neekologické“ agregáty z nabídky. Další novinkou nesoucí toto označení je zážehový 3,5 litrový šestiválec, který po úpravách nabídne nejen nižší spotřebu ale i o málo vyšší výkon, pojďme se tedy hned podívat „na čísla“.

Inovovaný šestiválec nabízí nyní 215 kW (oproti předchozím 200 kW) a to díky drobným úpravám v řídící jednotce, o 10 procent nižší spotřebu pak dosáhl přes novou technologii vstřikování a řadu šetřících prvků, jako třeba pneumatikám s nižším valivým odporem. Co se týče kombinované spotřeby, výrobce udává hodnotu 8,3 l/100 km, což je na zážehový agregát tohoto výkonu a objemu velmi slušné, a jako třešnička na dortu se jeví informace, že šestiválec splňuje emisní normy Euro 5.

I navzdory „zelenšímu“ naladění agregátu, se vůz může pochlubit celkem slušným zrychlením, z nuly na stovku mu to potrvá pouhých 6,2 vteřin. Závěrem připomeňme, že agregát bude zpočátku dostupný pouze k výbavovému stupni Elegance a sekundovat mu bude převodovka 7G-Tronic. Mercedes C350 CGI se v Evropě dostane do prodejů přibližně koncem měsíce za přibližně stejnou cenu, jako stávající C350.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes Benz C350 CGI BlueEfficiency
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků