Mercedes-Benz třídy C je nejmenší sedan, jaký německá automobilka nabízí. V loňském roce prošla celá céčková řada faceliftem, který se týkal spíše techniky než vzhledu. Testovali jsme verzi s nejvýkonnější přeplňovanou osmnáctistovkou.
Kapitoly článku:
- Krátce o faceliftu, vzhled, palubní deska
- Palubní systém, interiér, parkovací asistent, sedadla
- Místo vzadu, zavazadlový prostor, motor s kompresorem
- Hlučnější chod, dynamika, spotřeba, jízda
- Zadní náhon na sněhu, odhlučnění, zhodnocení, parametry
- Fotogalerie (všechny pořízené snímky)
Facelift: více zevnitř, než zvenčí
Když jsme zveřejnili první špionážní fotografie nového Céčka, zdálo se, že se na vnějším designu žádná změna neodehraje. Teprve podrobnější zkoumání fotografií odhalilo několik drobností. Nové Céčko lze poznat podle žebrování na na mřížce chladiče, stará verze měla čtyři vodorovná žebra, zatímco faceliftovaný model jen tři. Zcela nový je také přední spojler, který je oproti starší verzi výraznější a efektnější. Standardem je rovněž čirá optika, kterou dříve neměly ani modely s xenonovými světlomety. Díky těmto změnám Céčko skutečně prokouklo a vypadá dynamičtěji.
Tip: Článek o faceliftu C-klasse
U výbav Classic a Elegance doplnil vzhled modelu sportovní prahy dveří a u Avantgarde navíc zadní spojler. Vnější laky používají nanotechnologii, díky čemuž jsou více odolnější proti vnějším vlivům a nemělo by je tak poškozovat mytí v myčce. Určitě se vám zalíbí i nové bi-xenonové světlomety, přidáno bylo i přisvětlování mlhovek v zátáčkách. Pokud otočíte volantem, rozsvítí se mlhovka na té straně, kam jede auto. Není to sice stejné jako adaptivní světlomety, ale určitě to pomůže. Změny se dotkly také jízdních vlastností (o tom ale až dále).
Základní rysy Céčka se nezměnilý
I základní výbava byla po faceliftu vylepšena. Už provedení Classic má v interiéru zdobné doplňky z ušlechtilého dřeva, v provedení Avantgarde najde svoje místo leštěný hliník, který může být doplněn javorovým dřevem. Nová je také potahová látka Artico. Sportovní kupé pak je doplněno tříramenným multifunkčním volantem se stříbrnými tlačítky, sportovní sedadla a rovněž hliník. Ve standardní výbavě najdete vylepšenou duální automatickou klimatizaci Thermatic, stejně jako bohatou bezpečnostní výbavu (ABS, ESP, přední, boční a hlavové airbagy, a to i pro zadní řadu, vše v elektrice apod.). Novinkou je nová generace navigačního systému Command APS s DVD navigací a CD přehrávačem, za příplatek můžete mít i nové hlasové ovládání Linguatronic, který dokáže ovládat telefon, audiofunkce i navigaci. Tento přístroj s barevnou obrazovkou umí kromě navigace rovněž posílat SMS a e-maily.
C230K je novým modelem v nabídce
Další inovace se odehrály pod kapotou. C220 CDI dostal 110 kW místo dřívějších 105 kW, přičemž jak C220 CDI, tak C200 CDI mají filtr pevných částic. C220 má spotřebu 6,1 l v případně sedanu a 6,6 l v případě kombi, samozřejmostí je druhá generace vstřikování common-rail. Druhou novinkou je C230 Kompressor, který byl až do faceliftu k dispozici jen v kupé. Nedávno byly také představeny nové šestiválce, a sice C350 a C320 CDI. Více se o nich dočtete ve starším článku; na českém trhu se ještě neprodávají, na německém ano. Nejvýkonnější verzí je po faceliftu C55 AMG, do té doby to bylo C32 AMG. Zkrátka Mercedes-Benz dělá vše proto, aby byla třída C co nejvíce atraktivní – na německém trhu se prodeje snižují, zatímco úhlavnímu konkurentu, BMW, se daří stále lépe.
Tip: test modelu C320 4matic a C220 CDI
Efektní koncovka výfuku --- Zadní světla prokoukla
Malá limuzína
Vzhled céčka není nutné dlouze popisovat, na silnicích už jezdí takřka pět let. Z profilu má mercedes klasické proporce vozu se zadním náhonem, tedy přední kola hodně vpředu, aby bylo možné motor umístit co nejdále za přední nápravou pro lepší vyvážení auta. Kapota je dlouhá, což je přesný opak většiny současných vozů této třídy; příkladným protikladem je třeba Peugeot 407. Rozdílem oproti běžné produkci je i menší sklon předního skla. Přední dvojité světlomety jsou někde na půli cesty mezi třídou S a E; Esko je má více spojené, Éčko zcela oddělené. Výrazná mřížka chladiče má po faceliftu tři žebra, takže je o poznání výraznější. Zadní trojúhelníkové světlomety jsou velmi rozměrné a do stylu auta perfektně zapadají. Celkově lze design vozu označit za elegantní s lehkými sportovními prvky, jako 17" litá kola či široká chromovaná koncovka výfuku.
Úplně jiné budíky
V interiéru se toho po faceliftu moc nezměnilo, asi nejvýraznější novinkou je jiná grafika přístrojů v „kapličce“. Místo velkého půlkruhového tachometru a malého otáčkoměru jsou zde standardní kruhové budíky, otáčkoměr i tachometr mají stejnou velikost. Rozvržení základních ovládacích prvků i tvary palubní desky zůstaly stejné, jiné jsou jen doplňkové materiály (viz výše) a design některých prvků (jako rádio). Tvar palubky je povedený a líbí se mi, má čistě strohý a funkční charakter. Snad jen ovál na vrcholu se nemusí líbit každému, řešení, které používá např. řada E se mi zdá o něco čistší.
Základní linie paubní desky zůstaly stejné, detaily se ale změnily