Zatímco pro ženevský autosalon připravil Mercedes-Benz modernizaci třídy C v provedení sedan a kombi, do New Yorku míří kupé a kabriolet. V základu je patnáctistovka se systémem EQ Boost.
Stejně jako u sedanu a kombi se Mercedes-Benz v případě modernizace třídy C zaměřil spíše na techniku než změny vzhledu. Kupříkladu přední světlomety vypadají skoro stejně jako před faceliftem, novinkou je však plně diodová technika už v základu (Multibeam LED). Ani vzadu se nějakých brutálních změn nedočkáte, vždyť do toho co funguje, není třeba příliš zasahovat, v nabídce se objeví nová litá kola a či nové odstíny karoserie.
Uvnitř už se viditelně zapracovalo v souladu s nejnovějšími trendy značky. Před řidičem se objevuje nový digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 12,3 palce (v základu je 5,5palcový palubní počítač), nad středovou konzolou ční až 10,25palcový displej infotainmentu (v základu je 7palcová obrazovka), a všechno ovládáte jak tradičním sdruženým ovladačem na středovém tunelu, tak novými tlačítky na volantu, které reagují na tažení jako u smartphonů. Na tohle ovládání se zvyká opravdu hezky, navíc pro vyvolání řady funkcí denní potřeby ani nemusíte sundat ruce z volantu.
Revoluce nastala pod kapotou. Mercedes totiž v souladu s normou Euro 6d TEMP dosadil do nabídky nový základní benzinový motor o objemu 1,5 litru, výkonu 135 kW a točivém momentu 280 N.m. Vůz pracuje se 48voltovou palubní sítí, což umožnilo přítomnost startér-generátoru EQ Boost, který dokáže krátkodobě pomoci dalšími 10 kW a 160 N.m. Výsledkem je spotřeba 6,1 až 6,4 l/100 km podle toho, zda jde o kupé, nebo kabriolet.
Nafťák bude v době uvedení na trh v nabídce jediný, a sice dvoulitrový s hliníkovým blokem, ocelovými písty a sníženým třením daným povrchovou úpravou stěn válců Nanoslide. Výkon činí 143 kW, o 18 kW více než před modernizací, točivý moment vrcholí hodnotou 400 N.m.
Vedle dosud zmíněných agregátů bude v době uvedení modernizovaného Mercedesu třídy C na trh (připadá na červenec) dostupná také verze AMG C43 4Matic, kterou pohání třílitrový vidlicový šestiválec o výkonu 278 kW (390 koní, o 23 koní více než před modernizací) a točivém momentu 520 N.m v rozmezí 2500-5000 otáček.
U AMG C43 4Matic je standardem devítistupňový automat a pohon 4Matic s upraveným rozdělením hnacích sil. Zatímco standardní systém posílá dozadu 55 procent, u verze AMG C 43 je to 69 procent. Stejně jako vznětový dvoulitr jsou i zážehové verze v Evropě vybaveny filtrem pevných částic.
Mercedes-Benz C kupé a kabrio - motory dostupné v době uvedení na trh |
Motor |
C200 |
C200 4Matic |
C220d |
AMG C43 4Matic |
Zdvihový objem [cm3] |
1497 |
1497 |
1951 |
2996 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
6/4 |
Největší výkon [kW/min] |
135/5800 |
135/5800 |
143/3800 |
287/6100 |
Točivý moment [N.m/min] |
280/3000 |
280/3000 |
400/1600 |
520/2500 |
Max. rychlost [km/h] |
239(235) |
234(230) |
240(233) |
250 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
7,9(8,5) |
8,4(8,8) |
7,0(7,5) |
4,7(4,8) |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
6,1(6,4) |
6,6(6,8) |
4,6(4,8) |
9,2(9,5) |
*údaje v závorkách platí pro kabrio, C200 je doplněno systémem EQ Boost (10 kW, 160 N.m) |