Mercedes-Benz bude nabízet turbem přeplňované agregáty

Německá automobilka Mercedes-Benz se zřejmě také sveze na módní vlně a podle některých informací bude nabízet pouze turbem přeplňované agregáty. Nutno říci, že cíl je jasný: snížit normované emise a spotřebu bez ohledu na reálné dopady. Nejjednodušší cestou k dosažení tohoto cíle je tzv. downsizing, se nímž se budeme setkávat stále více a to i v případě takových automobilek, jakou je Mercedes-Benz. U ní navíc musíme brát v potaz i nahrazení již dnes přeplňovaných motorů kompresorem alternativami s přeplňováním turbem.

Představitelé Stuttgartské automobilky oznámili, že hromadné nasazení turba plánují od roku 2010. V této souvislosti můžeme poukázat třeba na agregát DiesOtto, který automobilka představila na loňském frankfurtském autosalonu, a který byl taky součástí extravagantního konceptu F700. Testům se podrobil i 1,8 litrový turbem přeplňovaný čtyřválec s výkonem 238 koní a maximálním točivým momentem 400 Nm. Agregát byl testován v S-klasse, přičemž testovacím jezdcům se podařilo dosáhnout kombinované spotřeby 6l/100 km. Jaká je však životnost takto zatíženého motoru se můžeme jen domnívat.

Představitelé zatím neoznámili své konkrétnější úmysly, dá se však očekávat, že klasický osmiválec nahradí třeba šestiválec s turbem. Ačkoliv, do té doby se toho ještě může mnoho změnit, v plánu jsou totiž i nové hybridní a elektrické agregáty…

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků