Mercedes-Benz bude nabízet turbem přeplňované agregáty

Německá automobilka Mercedes-Benz se zřejmě také sveze na módní vlně a podle některých informací bude nabízet pouze turbem přeplňované agregáty. Nutno říci, že cíl je jasný: snížit normované emise a spotřebu bez ohledu na reálné dopady. Nejjednodušší cestou k dosažení tohoto cíle je tzv. downsizing, se nímž se budeme setkávat stále více a to i v případě takových automobilek, jakou je Mercedes-Benz. U ní navíc musíme brát v potaz i nahrazení již dnes přeplňovaných motorů kompresorem alternativami s přeplňováním turbem.

Představitelé Stuttgartské automobilky oznámili, že hromadné nasazení turba plánují od roku 2010. V této souvislosti můžeme poukázat třeba na agregát DiesOtto, který automobilka představila na loňském frankfurtském autosalonu, a který byl taky součástí extravagantního konceptu F700. Testům se podrobil i 1,8 litrový turbem přeplňovaný čtyřválec s výkonem 238 koní a maximálním točivým momentem 400 Nm. Agregát byl testován v S-klasse, přičemž testovacím jezdcům se podařilo dosáhnout kombinované spotřeby 6l/100 km. Jaká je však životnost takto zatíženého motoru se můžeme jen domnívat.

Představitelé zatím neoznámili své konkrétnější úmysly, dá se však očekávat, že klasický osmiválec nahradí třeba šestiválec s turbem. Ačkoliv, do té doby se toho ještě může mnoho změnit, v plánu jsou totiž i nové hybridní a elektrické agregáty…

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků