Blíží se premiéra špičkového provedení nejmenšího ze současných Mercedesů. A my pro vás máme další obrázky a informace.
Na rozdíl od předchozí generace modelu Mercedes-Benz A-Class, jež se soustředila především na praktický interiér, kompaktní rozměry a nízkou cenu, se ta současná zaměřila na odvážné, dynamicky střižené linie, přičemž důraz na praktičnost zůstal přenechán spíše větší řadě Mercedes-Benz B-Class. Nyní vám můžeme ukázat dva čerstvé snímky špičkové varianty, jež má sportovní akcent řady A-Class jen potvrdit.
Vůz ponese označení Mercedes-Benz A45 AMG a stane se jednou z novinek divize AMG avizovaných v rámci oslav 45 let existence společnosti AMG. My jsme vás o podrobnostech jeho přípravy informovali již v červnu a nyní vám můžeme ukázat i první snímky takřka zbavené jakéhokoli maskování. Na žlutém prototypu si všimneme snad jen černých polepů na znacích v přední i zadní části karoserie a ve spodní části předního nárazníku a prahových obkladů, to je prakticky vše.
Mercedes-Benz A45 AMG již prakticky bez maskování
Jistě si všimnete, že novinka na první pohled prakticky odpovídá provedení s již dříve představeným optickým paketem Mercedes-Benz AMG Sport nabízeným pro běžné verze nového „áčka“. A45 AMG se však bude vyznačovat především specifickými osmnáctipalcovými litými ráfky, mřížkami chladičů s jiným vzorem nebo koncovkami výfuků, jež nejsou oválné, ale lichoběžníkové.
Na druhou stranu, pod líbivou a v hrubých rysech již dobře známou slupkou se skrývá docela radikálně přepracovaná technika. O pohon se stará přepracovaný zážehový čtyřválec A250 s objemem 2,0 l, přímým vstřikováním benzínu a přeplňováním turbodmychadlem. Oproti původním prognózám se konstruktérům AMG podařilo potenciál tohoto motoru ještě navýšit. Dosahovat tak bude výkonu 350 koní (257 kW) a točivého momentu 450 Nm.
Mercedes-Benz A s paketem AMG Sport: typ A45 bude vypadat prakticky stejně
Je to zhruba o 15 koní, resp. 50 Nm více, než se předpokládalo, což by novince nakonec mohlo pomoci popasovat se s přímou konkurencí. Připomeňme tedy, že Audi RS3 má pětiválec EA255 s objemem 2,5 l, výkonem 340 koní (250 kW) a točivým momentem 450 Nm, zatímco BMW M135i disponuje šestiválcem N55 o objemu 3,0 l, výkonu „jen“ 320 koní (235 kW) a točivém momentu opět 450 Nm.
Nový Mercedes-Benz A45 AMG má být zároveň prvním modelem v rámci v červnu představené ofenzívy divize AMG směřující k vyznavačům pohonu všech kol, neboť dosud AMG nabízelo jako „čtyřkolky“ jen modely ML 63 AMG, G 63 AMG, G 65 AMG a GL 63 AMG. Točivý moment se bude u A45 AMG ke kolům přenášet skrze dvouspojkovou automatickou převodovku AMG SPEEDSHIFT DCT 7.
Podvozek pětidveřového kompaktního typu A45AMG se dočkal nově odladěných závěsů kol a řízení, rozšířil se rozchod kol a posílena byla brzdová soustava. Výstavní premiéra tohoto modelu je plánována až na jarní autosalon v Ženevě, kde se také dozvíme všechny další podrobnosti.