Mercedes-Benz A Class: zapomenutý prototyp stále brázdí Prahu…

Včera jsme v Praze na Wilsonově ulici zachytili maskovaný prototyp Mercedes-Benz A Class!

Na tom by snad ani nebylo nic až tak překvapivého, neboť značka Mercedes-Benz své maskované prototypy v české metropoli zkouší zcela běžně. Drobnou pikantérií se však v tomto případě stává skutečnost, že sériové provedení nového modelu Mercedes-Benz A Class se ve vší parádě oficiálně představilo již na letošním autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Maskovaný Mercedes-Benz A Class zachycený včera v Praze

V koloně na Wilsonově ulici jsme však prastarým telefonem čistou náhodou zachytili maskovaný vůz, který není nijak nepodobný černému prototypu Mercedesu A Class s německou SPZ FR BM136, jehož snímky jsme vám přinesli již vloni v červenci. Maskování vozu na nových obrázcích je sice podobně důkladné, ale jaksi méně nápadné.  

Autosalony | Premiéry | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz třídy A má po premiéře

Také on je opatřen německou SPZ, ovšem ve znění FR AL535. Jde o pověstného „bludného Holanďana“? Zřejmě nikoli, bude to nejspíš některý z prototypů testujících v běžném provozu konkrétní konstrukční řešení, nicméně značka Mercedes-Benz model A Class v jeho plné parádě zatím před oficiálním zahájením prodejů zřejmě nechce příliš předvádět.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová generace modelu Mercedes-Benz se veřejnosti představila na letošním autosalonu v Ženevě

Připomeňme, že nové „áčko“ už není malé MPV, ale klasický pětidveřový hatchback. Generační změnu nejlépe vystihují rozměry. Vůz měří na délku 4292 mm, široký je 1780 mm a vysoký 1433 mm. V porovnání se svým předchůdcem je tak delší o plných 487 mm, širší o 15 mm a především nižší o 163 mm. Výsledkem je mimo jiné také příznivá aerodynamika s koeficientem odporu vzduchu Cx 0,26.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Mercedes A Class již není MPV, ale konvenčním hatchbackem

Pod kapotou najdeme pouze přeplňované motory. Verze A180 používá benzinovou jedna-šestku o výkonu 122 k, A200 má stejný motor, ale naladěný na 156 k a vrcholné A250 dostane přeplňovaný dvoulitr s maximem 211 k.

Naftová část nabídky začíná A180 CDI s naftovou jedna-osmičkou (109 k, 250 Nm), pokračuje A200 opět s motorem o objemu 1,8 l ale s výkonem 136 k (300 Nm) a na vrcholu stojí A220 CDI s dieselovou dva-dvojkou (170 k, 350 Nm).

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků