Mercedes-Benz A Class: zapomenutý prototyp stále brázdí Prahu…

Včera jsme v Praze na Wilsonově ulici zachytili maskovaný prototyp Mercedes-Benz A Class!

Na tom by snad ani nebylo nic až tak překvapivého, neboť značka Mercedes-Benz své maskované prototypy v české metropoli zkouší zcela běžně. Drobnou pikantérií se však v tomto případě stává skutečnost, že sériové provedení nového modelu Mercedes-Benz A Class se ve vší parádě oficiálně představilo již na letošním autosalonu v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Maskovaný Mercedes-Benz A Class zachycený včera v Praze

V koloně na Wilsonově ulici jsme však prastarým telefonem čistou náhodou zachytili maskovaný vůz, který není nijak nepodobný černému prototypu Mercedesu A Class s německou SPZ FR BM136, jehož snímky jsme vám přinesli již vloni v červenci. Maskování vozu na nových obrázcích je sice podobně důkladné, ale jaksi méně nápadné.  

Mercedes-Benz | Premiéry | Autosalony

Mercedes-Benz třídy A má po premiéře

Také on je opatřen německou SPZ, ovšem ve znění FR AL535. Jde o pověstného „bludného Holanďana“? Zřejmě nikoli, bude to nejspíš některý z prototypů testujících v běžném provozu konkrétní konstrukční řešení, nicméně značka Mercedes-Benz model A Class v jeho plné parádě zatím před oficiálním zahájením prodejů zřejmě nechce příliš předvádět.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová generace modelu Mercedes-Benz se veřejnosti představila na letošním autosalonu v Ženevě

Připomeňme, že nové „áčko“ už není malé MPV, ale klasický pětidveřový hatchback. Generační změnu nejlépe vystihují rozměry. Vůz měří na délku 4292 mm, široký je 1780 mm a vysoký 1433 mm. V porovnání se svým předchůdcem je tak delší o plných 487 mm, širší o 15 mm a především nižší o 163 mm. Výsledkem je mimo jiné také příznivá aerodynamika s koeficientem odporu vzduchu Cx 0,26.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový Mercedes A Class již není MPV, ale konvenčním hatchbackem

Pod kapotou najdeme pouze přeplňované motory. Verze A180 používá benzinovou jedna-šestku o výkonu 122 k, A200 má stejný motor, ale naladěný na 156 k a vrcholné A250 dostane přeplňovaný dvoulitr s maximem 211 k.

Naftová část nabídky začíná A180 CDI s naftovou jedna-osmičkou (109 k, 250 Nm), pokračuje A200 opět s motorem o objemu 1,8 l ale s výkonem 136 k (300 Nm) a na vrcholu stojí A220 CDI s dieselovou dva-dvojkou (170 k, 350 Nm).

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2006
Stav: 140 742 km
Cena: 85 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků