Mercedes-Benz A 45 AMG vs. Subaru WRX STi: Střet civilizací

Má klasický japonský recept na rychlou čtyřkolku stále co nabídnout i v době sofistikovaných rychlých hatchbacků prémiových značek? Abychom to zjistili, vzali jsme nejrychlejší Subaru a nadopovanou třídu A na oblíbenou silnici.

V rychlé Impreze jsem už nějakou dobu neseděl. A nechybělo mi to. Když jsem poprvé sedl do tmavošedého exempláře, abych s ním v zamlžené Praze popojel několik stovek metrů na místo fotografování, přišla mi zoufalejší než kdy dřív. Otřesně jankovité pérování. Interiér, který na děravé pražské dlažbě rachotí jako kostnice v průvanu. A multimediální systém, o kterém čím méně toho bude řečeno, tím lépe pro Subaru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Počasí bylo v době testu zlověstné, ale tyhle nabroušené čtyřkolky se mokrého a studeného asfaltu nezaleknou

Víc než kdykoli za posledních deset let působí Subaru WRX STi jako anachronismus. Atlas sportovních a sportovně laděných aut se za tu dobu radikálně změnil, ale okřídlenému monstru z Japonska to zapomněli říct.

Relikt z dob minulých

Kdysi byla Impreza spolu se svojí Nemesis od Mitsubishi fakticky jediný způsob, jak na klikaté silnici udržet krok s dvakrát či třikrát dražšími sportovními auty a mohla se opírat o pomalu hasnoucí slávu svého angažmá ve světové rallye.

Dnes na ni zespodu útočí nesmírně schopné hatchbacky s pohonem předních kol. Shora ji ohrožují civilizovanější, ale rychlé a talentované sedany prémiových značek. A ze strany jí ukrádá ze životního prostoru renesance cenově dostupných kupé, která se nebojí obětovat dynamiku ve prospěch kvality a hloubky interakce s řidičem.

 

„Oba se snaží vypadat, že přijeli rovnou z posledního dílu herní série Gran Turismo“

 

Ostatně její dnešní soupeř je výborným příkladem. Kdo by se před několika lety nadál, že zrovna Mercedes bude vyrábět hot hatch s pohonem všech kol a tak nestydatým křídlem?

Vskutku. Černý i bílý se snaží vypadat, že přijeli rovnou z nejnovějšího dílu série Gran Turismo. A oba kvůli tomu působí jako svoje vlastní karikatura. Subaru stále cení na přihlížející svůj hladový otvor v kapotě, kterým proudí vzduch k velkému mezichladiči. Mercedes se vpředu ježí aerodynamickými prvky jako speciál DTM.

Kliď se z cesty!

Jeho kombinace bílého laku s černými pruhy a červenými detaily by se nám jindy možná zdála prvoplánově křiklavá. Ale to bychom tady nesměli mít Subaru, jehož importérovi přišlo jako dobrý nápad nalepit na přední sklo zrcadlově obrácený nápis Move Over =>. Uhni. Skvělá věc, pokud chcete všechny holky, které balíte, definitivně přesvědčit, že si tím okřídleným rychlým autem léčíte nějaký mindrák.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Slyšeli jste někdy o střízlivé eleganci? Tihle vyšňoření rváči očividně ne. 

Ale jak říkají maminky všem zakomplexovaným synkům, důležité je, co je uvnitř. V další kapitole se proto podíváme, jakým železem na sebe naši vystrojení bojovníci chrastí:

Předchozí KAPITOLY Následující
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků