Mercedes-Benz 500 E slaví 25 let. Vyrábělo ho Porsche

Jednalo se o vrcholný model řady W124 tehdejšího Mercedesu třídy E. Pod kapotou pracoval pětilitrový osmiválec o výkonu 240 kW (326 k).
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz 500 E
  2. Fotogalerie: Mercedes-Benz 500 E

Před čtvrt stoletím se na autosalonu v Paříži představil Mercedes-Benz 500 E (někdy se setkáte i s označením E500). Jednalo se o vrcholný model řady W124 tehdejšího Mercedesu třídy E. Dnes je to vyhledávaná klasika, jejíž cena nezadržitelně letí nahoru. Kupujte, dokud jsou za lidsky únosné peníze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
S vývojem, výrobou a montáží pomáhalo Porsche. Možná i to stojí za ikonickým postavením jinak na první pohled obyčejného Mercedesu třídy E generace W124

Pod kapotou pracoval pětilitrový osmiválec o výkonu 240 kW (326 k), spojený s čtyřstupňovým automatem. Síla motoru pochopitelně putovala na zadní kola. Stovku tento supersedan zvládal za 6,1 sekundy a v rozletu ho zarazil omezovač na 250 km/h. V roce 1992 musel být kvůli emisím snížen výkon na asi 320 koní a změnil se i stálý převod.

Retro | Design | Bezpečnost | Luxusní auta | Kombi | Kupé | Mercedes-Benz | Kabriolety | Sedany

Mercedes-Benz W124 (1984): zlatý věk stuttgartské střední řady

Technické detaily ale vynechme, protože o speciální pětistovce by se daly popsat stohy papíru. Za zmínku stojí ale i to, že s vývojem auta a dokonce i výrobou pomáhalo ve Stuttgartu Porsche. Technici Porsche provedli i finální doladění a jednotlivé kusy jsou vlastně ruční práce. Dalo by se s nadsázkou říct, že Mercedes 500 E je taková Panamera, která předběhla dobu.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz 500 E
  2. Fotogalerie: Mercedes-Benz 500 E
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků