Mercedes-Benz 4x4² je menší brácha 6x6. Používá motor z AMG GT

Poté, co Mercedes oznámil konec výroby G63 AMG 6x6, přichází jeho menší sourozenec. V mnohém si jsou obě auta podobná, ale nové G 500 4x42 má pouze dvě nápravy. A navíc už tahle novinka dostala nový benzinový osmiválec, který se představil spolu se sportovním AMG GT.

Byznys | Mercedes-Benz | Off-roady | Luxusní auta

Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 vzali zákazníci útokem. Je vyprodáno

G 500 4x42 používá stejné nápravy, jaké mělo 6x6, na karoserii najdete karbonové díly, nárazník z G63/65 AMG a v interiéru očekávejte výbavu z programu Designo. Nový osmiválec nabízí objem čtyř litrů, dvojité přeplňování a přímý vstřik paliva. V Géčku dává řidiči k dispozici 310 kW (422 k), další technické detaily týkající se dynamiky automobilka zatím nezveřejnila. Nicméně motor samozřejmě plní normu Euro 6.

Podvozek G 500 4x42 nabídne světlou výšku 450 mm, což je pro jízdu v terénu příslib hodně zajímavých vlastností. Nájezdový úhel vpředu je 52°, vzadu 54° a přechodový úhel má 47°. Zároveň se můžete těšit na možnost projet metr hluboký brod. Verze, které budou jezdit po silnici, dostanou disky o velikosti 22" s pneumatikami 325/55 R22. K dispozici ale jsou také terénní pláště nasazené na osmnáctipalcových kolech.

Video | SUV | Mercedes-Benz | Off-roady

A Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 na závodním okruhu jste už viděli?

Nové Géčko samozřejmě používá stálý pohon všech kol a redukci, stejně jako jsou k dispozici uzávěrky všech tří diferenciálů. U každého kola navíc najdeme dvě pružiny a dva tlumiče. Jeden pár pracuje klasicky, druhý má elektronicky nastavitelný tlumič. Řidič si tak může vybrat mezi sportovním nebo komfortním nastavením podvozku.

Mercedes ještě neučinil definitivní rozhodnutí o tom, zda a případně kdy odstartuje sériovou výrobu tohoto speciálu. Vše údajně závisí na tom, jaké budou reakce na tento téměř sériový výstavní exemplář. Vzhledem k úspěchu 6x6 si ale troufneme tvrdit, že o sériové výrobě této verze není pochyb a že je jen otázkou času, kdy Mercedes začne 4x42 prodávat. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 104 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků