Mercedes-Benz 4x4² je menší brácha 6x6. Používá motor z AMG GT

Poté, co Mercedes oznámil konec výroby G63 AMG 6x6, přichází jeho menší sourozenec. V mnohém si jsou obě auta podobná, ale nové G 500 4x42 má pouze dvě nápravy. A navíc už tahle novinka dostala nový benzinový osmiválec, který se představil spolu se sportovním AMG GT.

Luxusní auta | Off-roady | Byznys | Mercedes-Benz

Mercedes-Benz G63 AMG 6x6 vzali zákazníci útokem. Je vyprodáno

G 500 4x42 používá stejné nápravy, jaké mělo 6x6, na karoserii najdete karbonové díly, nárazník z G63/65 AMG a v interiéru očekávejte výbavu z programu Designo. Nový osmiválec nabízí objem čtyř litrů, dvojité přeplňování a přímý vstřik paliva. V Géčku dává řidiči k dispozici 310 kW (422 k), další technické detaily týkající se dynamiky automobilka zatím nezveřejnila. Nicméně motor samozřejmě plní normu Euro 6.

Podvozek G 500 4x42 nabídne světlou výšku 450 mm, což je pro jízdu v terénu příslib hodně zajímavých vlastností. Nájezdový úhel vpředu je 52°, vzadu 54° a přechodový úhel má 47°. Zároveň se můžete těšit na možnost projet metr hluboký brod. Verze, které budou jezdit po silnici, dostanou disky o velikosti 22" s pneumatikami 325/55 R22. K dispozici ale jsou také terénní pláště nasazené na osmnáctipalcových kolech.

SUV | Video | Off-roady | Mercedes-Benz

A Mercedes-Benz G 63 AMG 6x6 na závodním okruhu jste už viděli?

Nové Géčko samozřejmě používá stálý pohon všech kol a redukci, stejně jako jsou k dispozici uzávěrky všech tří diferenciálů. U každého kola navíc najdeme dvě pružiny a dva tlumiče. Jeden pár pracuje klasicky, druhý má elektronicky nastavitelný tlumič. Řidič si tak může vybrat mezi sportovním nebo komfortním nastavením podvozku.

Mercedes ještě neučinil definitivní rozhodnutí o tom, zda a případně kdy odstartuje sériovou výrobu tohoto speciálu. Vše údajně závisí na tom, jaké budou reakce na tento téměř sériový výstavní exemplář. Vzhledem k úspěchu 6x6 si ale troufneme tvrdit, že o sériové výrobě této verze není pochyb a že je jen otázkou času, kdy Mercedes začne 4x42 prodávat. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mercedes Třídy C 2.148
Rok výroby: 2008
Stav: 160 929 km
Cena: 195 000 Kč
Mercedes Třídy C 2.987
Rok výroby: 2009
Stav: 229 044 km
Cena: 230 000 Kč
Mercedes Viano 2.143
Rok výroby: 2012
Stav: 106 900 km
Cena: 517 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků