Mercedes-Benz 450 SEL 6.9: vrchol evropského ledovce

23 komentářů

Armani
8. září • 18:10

Super auto ale pro mne je best W126! Neuveritelna kara s dusi.

Dr.River
8. září • 14:23

Sveho casu, v polovine 70. let, existovalo jen 5 evropskych modelu s 8ivalem: Tenhle Benz, RR, Opel Diplomat (s motorem od GM), Rover (s motorem Buick) a ...svete div se, Tatra 613. Nicmene ta nemela ABS, central ani klimu...

Marty
9. září • 9:15

nějak ti ze seznamu vypadlo Bentley, GAZ M13 čajka a ZIL 114 / 117 :o)))

Petr
9. září • 0:50

nemáte pravdu, namátkou Ferrari, Aston Martin, aj.

Zelí
8. září • 17:19

Z vyjmenovaného seznamu byla T613 technikou zdaleka nejlepší osmiválcový automobil. Proti tomu byl mercedes jenom vyšperkovaná kraksna. Vražedná kombinace s těžkým osmiválcem položeným na přední nápravu a pohon zadní nápravy mohl vyrábět i v tehdejší době jenom osel. ABS, které bylo v sedumdesátých letech jenom mechanickým šidítkem to nemohlo zachránit. Pro 99,99% zákazníků, kteří jsou z hlediska konstrukce automobilu jen poučení laici, stačí k bezmeznému obdivu kouzelný znak na chladiči a pár marketingových žvástů na křídovém prospektu..

Bobby Deerfield
6. října • 9:57

Já ti nevím, ale při čelním nárazu mi připadá motor vpředu lepší než vzadu. Jinak v T jsem nejel, ale pamatuji to peklo,které dokázala vytvořit škůdka ve "vyšší" rychlosti a za větru. Takže tipuji, že při stejné koncepci to mohlo být dost podobné.

Marty
9. září • 9:14

Jojo. T613, která byla do 5ti let prohnilá durch, která sice uměla jet 200, ale od cca 160ti už byla neovladatelná a kterým známý pravidelně ujížděl na karlovarské silnici s Mercedesem 280 s dvěma karburátory (koupil ho vyřazený z ambasády).Tatra byla hezká, velmi pěkný design. Ale ten zbytek tak super nebyl.
Jinak motor vpředu a to těžký V8 a pohon zadních kol dělali všichni - ameriky, MB, BMW, Bentley, Rolls, v rusku zas třeba GAZ Volha 24 pro KGB, čajky, ZIL, australský Holden, a další a další značky....A mnozí co se od této koncepce odkolnili, se k ní pak azs vrátili (Cadillac, Chrysler, Dodge, Chevrolet)

Zelí
10. září • 13:05

To, že něco dělají všichni, ještě neznamená, že je to dobře. V sedumdesátých letech rezly všechny auta, včetně mercedesů, rolsů.....

ĎAS
7. září • 19:09

Super kára - jezdil tim i J.R. Ewing v Dallasu - tedy s US verzí. B-]

aaakecal
7. září • 16:31

nevim co na tom mate, vzdyt to je dnes akorat sracka zrezla, byla to velka kara, sracka, houpalo to, zralo to a abs melo kde kdo zase kecy. navic NSU ci BMW tehdy to byla trida a Skoda 1000 MB to byla schopna stihat v urcitejch otackach a rychlostej a serpentynech, Tatra 603 i na dalnici, zase redaktor masturboval

Petr
7. září • 22:24

Použiji-li váš slovník, vy jste se asi vymasturboval i s mozkem :-D Nebo to máte od narození?

Ef
7. září • 7:16

Neskutečný a impozantní auto, pamatuju si ho ještě jako malej kluk v 70 letech. občas se zde dal vidět, když se sem dostal nějakej západák. člověku, kterej je zvyklej videt jen mbéčka a žiguly se doslova roztřásly kolena když se k té mašině přiblížll..nedá se to popsat.to bylo jště znásobeo tím, že auto se tehdy i jako ojetý prodávalo v německu za cenu, za kterou se tady koupilo několik rodinných domů, diky kurzu marky a výdělkům v čechách...a k tomu ještě clo. mercedes tehd yvyráběl skutečně ty nejlepší auta na světě, a to z velkým odstupem. ten pocit už dnešní generace nemá šanci zažít, ale proto jim není nic svatý a ničeho si nevážej, ale snadto tak má být..

Bobby Deerfield
6. října • 9:54

Neřekl bych na světě. Spíš jen v Evropě.

Tom
7. září • 9:34

Já teda z hlediska automobilismu lituji že jsem se nenarodil o 60 let dřív, jsem ročník 92. Všechny ty nádherný stroje, kde hrál hlavní roli především design a mechanická dokonalost a ne shaha prodat a ušetřit na všem co sjíždí z výrobní linky. Na moji generaci čekají jen hloupé hybridy, elektromobily a nesmyslné nařízení EU, které z požitku z jízdy dělají jen nezáživný přesu z bodu A do bodu B, a z toho je mi docela smutno. :-/

Trebus
7. září • 12:21

Jo jo, kdo by nechtěl zažít 2. světovou válku, stalinizmus v padesátých letech a okupaci v roce 68...

Tom
7. září • 19:57

Myslel jsem čistě automobily, a ne jen z CS. To že jsem nezažil ty zvěrstva co se tu za posledních 100 let děly mě opravdu nemrzí.;-) A doufám že je ani nikdy nezažiju.;-)

Trebus
7. září • 23:23

A přesto s vámi nesouhlasím :-)
I dnes je na trhu spousta úžasných aut (Mercedes S, Ferrari, ...), ale dovolit si je může málokdo. Většina lidí jezdí v konfekčních autech typu Octavia. A tak to bylo vždy, i dříve byla auta jako tohle jen pro majetnou smetánku.
Naopak si myslím, že dnes máme tu výhodu, že mnohá taková auta lze koupit jako relativně levnou ojetinu a vyzkoušet osobně. Časy minulé si většina lidí idealizuje.

Petr
7. září • 11:12

Tak to byste v ČSSR zažil zaostalý vozový park s pár značkami a modely, jeden horší než druhý. Nevěřte tomu, že dříve bylo něco kvalitnější, to primitivní stesky senilů, kvalitnější jsou motory dnes, násobně výkonnější a možná i s nižší spotřebou. Ono se zapomíná, že ne všechny motory vydržely milion, zapomíná se na jejich výkon a spotřebu. MB s nafťákem o výkonu 60 kW a spotřebou 10 litrů nafty (tu byste v ČSSR těžko scháněla a měl byste problém s kvalitou). Ale to opravdu nebyla situace v ČSSR, zde motory Škoda, Moskvič, Wartburg se běžně generálkovali okolo 60-90 tis., drobné závady v autech neustále. Na novém autě se muselo pospravovat a "dotáhnout" kde co. Prostě, nelze srovnávat tehdejší držáky, které ještě v ČSSR nebyly k dostání a jejich cena na vyspělém trhu byla celoživotní plat dělníka v ČSSR, s dnešními nepovedenými kusy (byl zde nedávno článek jakým motrorům se vyhnout). Dnes je spousty motorů, které vydrží stovky tisíc.

Marty
9. září • 9:31

Nafta se těžko sháněla, jeje, to je dobrý vtip. A vono řídiči kradli lístky na anftu a dávali to kdekomu, kdo měl naftáky.Nehledě že první naftáky, které tady byly byly ukořistěné nacistické Mercedesy.K vaší demagocky utkvělé představě, že tady nic za socialismu západního nejezdilo zcela uniká fakt, že mototechna sem oficiálně vozila, i když v omezeném počtu - vozy jako Hillman Minx, Renault 8, 5, nějaké Citroeny, Ford Anglia, v tuzexu byly Simky, Renaulty, fiaty 127, 850, 500, semtam byl k vidění i VW Brouk.Umělcům a elitám Tuzex dovezl klidně i Mercedes.
Další vozy ze západu byly vyřazené kousky z ambasád, bouračky co tu enchali cizinci a tady je někdo šikovný opravil atd. Další káry sem natáhli filmaři a třeba STB používala fordy cortina a tuším že i nějaké oply.Také tu světě div se jezdilo někdy v roce 1988 asi 60 amerik. To sou věci vid.Ale vlastně tu žádný západní vozy nebyly vid. Jenom asi 100 000 ks, dle dochovaných záznamů.
Jako vždy, komik.....

Karl
7. září • 11:53

Blbe, bavíme se o roce 1932.

Petr
7. září • 15:47

Blbe, to by si užil aut v době narození. :-D:-D:-D

Lukas-e30
7. září • 12:45

Blb ses sam, narozen 1932 - 20by ti bylo v dobe nejtvrdsiho socialismu, zadny auto bys nemel, protoze to byla vec nedostupna....

Fantomas
7. září • 12:28

No tak tahle doba by pro dnešního zhýčkaného a rozežraného člověka byla hotové peklo.
To, že na tu dobu máme pár krásných nostalgických technických památek, nám to velice zkresluje.

Doporučujeme

Články odjinud