Mercedes-Benz 300SL Dragstar: retro trochu jinak

Letošní mezinárodní tuningová výstava v Essenu je už za námi, přesto by určitě nebylo špatné ohlédnout se za některými zajímavými a neobyčejnými úpravami. Jednou z nich je nepochybně i Mercedes-Benz 300SL a jeho ztvárnění, nad kterým by jistě rukama zalomil nejeden konzervativní sběratel veteránů. Tento legendární Mercedes z padesátých let minulého století byl totiž ve Švýcarsku upraven do podoby dragsteru; recept byl přitom jednoduchý, akorát si vyžadoval úpravu téměř všeho od motoru až po samotnou konstrukci.

Upravený 300SL dostal ultralehkou karoserii a 6,9 litrový agregát s působivým výkonem 1 050 koní a speciálně upravený třístupňový automat. Dragstar uvede podle dostupných informací čtvrt míle za 8,1 sekundy přičemž se podařilo dosáhnout rychlosti až 267 km/h. Na druhé straně třeba uznat, že tato raketa má s původním modelem už pramálo společného.
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Mercedes Benz 300SL Dragstar
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 84 738 km
Cena: 185 000 Kč
Mercedes Třídy M 2.987
Rok výroby: 2010
Stav: 152 626 km
Cena: 470 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 15 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků