Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 po špičkové renovaci Väth

V souvislosti se jménem Väth se vám jistě vybaví především ultimativní kreace na základě moderních automobilů Mercedes-Benz, ale Väth, to není pouze tuningu.

Německá společnost Väth Motortechnik Company z bavorského Hösbachu se zabývá také náročnými renovacemi klasických vozů z minulosti značky Mercedes-Benz na té nejvyšší úrovni, což ji výrazně odlišuje od konkurence v podobě „běžných“ ladičských společností. U Väthu na zakázku renovují automobily Mercedes-Benz od Adenauerů přes pagody po 300SL vyrobené po roce 1953.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejnovější dokončený projekt německé ladičské společnosti Väth Motortechnik

Ačkoli si při vyslovení jména Väth vzpomenete především na moderní stavby Mercedes-Benz C250 CGI, Väth V63RS (alias M-B E63 AMG), Mercedes-Benz CL 500 Väth nebo Mercedes-Benz CLS 63 AMG Väth s výkonem 660 koní (485 kW), tentokrát pro vás máme specialitu jiného druhu. Stává se jí znovuzrozený luxusní sedan Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 (W109) z roku 1968, který u Väthu přivedli k novému životu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Čísla 6.3 na zádi naznačují přítomnost opravdu pořádného motoru...

A aby bylo jasno, toto není žádná kocábka pro statickou obhlídku! Již cifra „6.3“ na pravé části víka zavazadlového prostoru totiž naznačuje, že se pod přední kapotou skrývá opravdu pořádný kus motoru. Je jím podélně uložený zážehový osmiválec M100 s objemem 6 332 ccm, který dosahuje výkonu 250 koní (184 kW) při 4 000 ot./min. a točivého momentu 510 Nm již při 2 800 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 v plné své znovuzrozené parádě

Ten vozu umožní zrychlit z 0 na 100 km/h za 6,5 s a dosáhnout rychlosti 220 km/h. To jsou hodnoty i z dnešního pohledu vynikající, přičemž si dovedete představit, jaké pozdvižení musely budit před takřka půlstoletím. Také tento exemplář, který si můžete prohlédnout na snímcích, vyniká precizním zpracováním, jež je pro renovace firmou Väth Motortechnik typické.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Náležitá pozornost byla věnována všem detailům

Na první pohled vypadá Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 (W109) prakticky tak, jako když vyjel z továrny, přičemž kvalita zpracování kompletní rekonstrukce může být v některých ohledech dokonce lepší. Na první pohled si všimneme snad jen moderních pneumatik a mlhovky na zadním čele karoserie.

Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 160 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 84 738 km
Cena: 191 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 46 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků