Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evo II slaví 25 let

Před čtvrt stoletím v roce 1990 se na autosalonu v Ženevě představil Mercedes-Benz 190 E 2.5-16 Evo II. Jednalo se vlastně o homologační speciál pro závody skupiny A. Mercedes poháněl řadový čtyřválec 2,5 l o výkonu 173 kW (235 k), jehož hlava byla přepracována společností Cosworth.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vyráběla se i civilní verze bez tohoto bodykitu, ale ta nemá takové kouzlo jako
originál postavený kvůli homologaci závodního vozu pro skupinu A

Výkon se proti první verzi Evo zvednul o 40 koní a nový model akceleroval na stovku za 7,1 sekundy. Maximální rychlost byla 250 km/h. Závodní provedení, které bylo k vidění především v populární sérii DTM, bylo samozřejmě výkonnější. Ve vrcholné formě dosahovalo výkonu přibližně 370 koní.

Retro | Sportovní auta | Sport | Fascinace | Mercedes-Benz | Sedany

Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 (1984): rekordman

Mercedes-Benz 190 E 2.3-16 byla první verze a veřejnost se s ní mohla seznámit v roce 1984 při příležitosti slavnostního otevření nového závodního okruhu Nürburgring. Na exhibiční závod se tu sešli závodníci Formule 1 a mezi nimi i nějaký brazilský mladík Ayrton Senna, kterého v té době ještě nikdo neznal... Jen tak mimochodem tento exhibiční závod vyhrál.

Podle pravidel FIA pro homologaci závodního speciálu skupiny A postavil Mercedes 502 kusů modelů 2.5-16 Evo a 2.5-16 Evo II (500 homologačních kusů v černé a dvě auta navíc stříbrná). Protože je těch aut mnohem méně než tehdejšího BMW M3 E30, stal se z něj vyhledávaný sběratelský artikl. Ceny se pohybují vysoko. Pokud máte zájem o originál s bodykitem, připravte si minimálně 1,5 milionu korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mercedes Třídy C 2.987
Rok výroby: 2009
Stav: 229 044 km
Cena: 230 000 Kč
Mercedes Viano 2.143
Rok výroby: 2012
Stav: 106 900 km
Cena: 585 000 Kč
Mercedes Třídy C 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 182 952 km
Cena: 205 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků