Mercedes B55: malé „Béčko” s velkým V8

Přímo Mercedes opatřil svůj kompaktní model B osmiválcem s výkonem téměř 400 koní. Nechybí ani pohon zadních kol. K čemu to?

Pokud máte podobně bizarní kreace rádi a po některé z nich toužíte, nechte si v tomto případě zajít chuť, protože značka Mercedes-Benz prohlásila, že jde o jediný prototyp. Jde o iniciativu několika zaměstnanců továrny koncernu Daimler v Rastattu, kteří během jedné přestávky vymysleli, že by pod krátkou kapotu kompaktního modelu řady B vměstnali osmiválcový motor s enormním výkonem. A vedení tento odvážný projekt podpořilo, ačkoli jeho skutečný význam nám zůstává utajen.

Je to opravdový ďábel v andělském balení, neboť na první pohled se prakticky neliší od sériového provedení. A totéž platí i o interiéru, kde si všimneme snad jen otáčkoměru s červeným polem až na hranici 8 000 ot./min. Technika se ale změnila zásadně.

Dvanáctičlenný tým si vzal do parády bílý Mercedes-Benz v provedení B200 CDI a původní vznětové srdce nahradili robustním osmiválcem řady M273 s objemem 5,5 l, převzatý ze sedanu E500. A jeho výkonové parametry jsou s ohledem na rozměry a hmotnost vozu znamenité. Osmiválcový motor s atmosférickým plněním dosahuje výkonu 383 koní (282 kW) a točivý moment vrcholí hodnotou 530 Nm a navazuje na něj známá sedmistupňová převodovka 7G-Tronic s automatizovaným řazením. Jak je patrno z přiložených snímků, motorový prostor vypadá opravdu zaplněně, ale úhledně. Na fotkách zaznamenáme také osmnáctipalcové lité ráfky AMG nebo interiér čalouněný kombinací kůže a Alcantary.

Ale je zde ještě jedna zásadní konstrukční odlišnost. Skupina mladých konstruktérů totiž podvozek vozu přepracovala na pohon zadních kol. Díky tomu lze tuto bizarní stavbu ovládat, navíc vznikl prostor pro již zmíněnou převodovku G-Tronic, již si vypůjčili z jednoho vyřazeného sedanu E430. Ačkoli se jedná o „hračku pro velké kluky“, nezůstala stranou zájmu ani aktivní bezpečnost. Podvozek je opatřen nově kalibrovanými soustavami ABS, ASR a ESP, nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. „Brutálnímu béčku“ naměřili zrychlení z klidu na 100 km/h za 5,2 s.

Celá stavba trvala 8 měsíců a na konci stanul stroj, který by byl schopen utkat se s nejlepšími zástupci kategorie hot-hatch. Zda firma použije něco z této kreace i pro sériovou výrobu, na to si musíme ještě počkat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz B55
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků