Mercedes ani BMW se do USA se čtyřválci neodváží

Zatímco v Evropě jsou čtyřválcové zážehové i vznětové motory značek BMW a Mercedes-Benz dobře známé, v USA se nabízí jen šesti a víceválce. Obě automobilky před časem oznámily, že i za oceán hodlají vtrhnout se svými čtyřválci, ale jak se zdá, dochází jim kuráž. BMW zde v roce 1999 naposledy nabízelo nepříliš úspěšný čtyřválec 318ti, zatímco Mercedes odtud před nějakými pěti lety stáhl čtyřválcové modely tříd C a SLK. Zdá se, že požadavky na papírovou hospodárnost provozu a nízké emise budou muset ustoupit základním charakteristikám motorů skutečně luxusních vozů - vysokému výkonu a kultivovanému chodu.

BMW přitom připravuje nový zážehový čtyřválec s dvojitým přeplňováním a přímým vstřikováním, který se objeví v modelech 1, 3, připravovaném X1 a X3 další generace, má disponovat stejnými parametry jako současné šestiválce, ovšem při nesrovnatelně nižší (papírově) resp. vyšší (ve skutečnosti) spotřebě benzínu. Na druhou stranu jsou stávající konvenční šestiválce výrobně levnější, také z tohoto důvodu proto BMW počká s jeho uvedením v USA teprve na to, až vláda představí své limity na papírovou spotřebu. Mercedes přitom minulý měsíc představil svoji studii E250 Bluetec, pod jehož kapotou se objevil vznětový čtyřválec 2,2 l s výkonem 204 koní (150 kW) a průměrnou spotřebou pod 6 l/100 km, jenž časem zamíří i do vozů tříd C a GLK. Rovněž Mercedes uvedení tohoto čtyřválce na trhy USA stále zvažuje.

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 38 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků