Mercedes ani BMW se do USA se čtyřválci neodváží

Zatímco v Evropě jsou čtyřválcové zážehové i vznětové motory značek BMW a Mercedes-Benz dobře známé, v USA se nabízí jen šesti a víceválce. Obě automobilky před časem oznámily, že i za oceán hodlají vtrhnout se svými čtyřválci, ale jak se zdá, dochází jim kuráž. BMW zde v roce 1999 naposledy nabízelo nepříliš úspěšný čtyřválec 318ti, zatímco Mercedes odtud před nějakými pěti lety stáhl čtyřválcové modely tříd C a SLK. Zdá se, že požadavky na papírovou hospodárnost provozu a nízké emise budou muset ustoupit základním charakteristikám motorů skutečně luxusních vozů - vysokému výkonu a kultivovanému chodu.

BMW přitom připravuje nový zážehový čtyřválec s dvojitým přeplňováním a přímým vstřikováním, který se objeví v modelech 1, 3, připravovaném X1 a X3 další generace, má disponovat stejnými parametry jako současné šestiválce, ovšem při nesrovnatelně nižší (papírově) resp. vyšší (ve skutečnosti) spotřebě benzínu. Na druhou stranu jsou stávající konvenční šestiválce výrobně levnější, také z tohoto důvodu proto BMW počká s jeho uvedením v USA teprve na to, až vláda představí své limity na papírovou spotřebu. Mercedes přitom minulý měsíc představil svoji studii E250 Bluetec, pod jehož kapotou se objevil vznětový čtyřválec 2,2 l s výkonem 204 koní (150 kW) a průměrnou spotřebou pod 6 l/100 km, jenž časem zamíří i do vozů tříd C a GLK. Rovněž Mercedes uvedení tohoto čtyřválce na trhy USA stále zvažuje.

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 139 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 40 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 228 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků