Mercedes-AMG nabídne ještě více modelů. O velké motory nepřijdeme

Sportovní divize Mercedes-AMG má úspěch. Němci chtějí nadále nabízet širokou paletu motorizací. Od čtyřválců, přes šestiválce do V i v řadě, až po dvanáctiválce.

Zákazníci dnes touží po sportovně laděných vozech, což je dobře vidět i na příkladu dnes už samostatné značky Mercedes-AMG. I když jsou stále v nabídce supervýkonné osmiválcové agregáty, mnoho zákazníků už má s logem AMG šestiválce nebo dokonce čtyřválce. 

Největší zásluhu na zvyšujících se prodejích AMG má řada 43. Těchto šestiválcových modelů najdeme v portfoliu značky celou řadu: C43 (sedan, kombi, kupé a kabriolet), E43, GLC43 (SUV a kupé), GLE43 (SUV a kupé), či SLC43. Podle šéfa divize Tobiase Moerse se jedná o vděčnou vstupní řadu AMG.

Zároveň však tyto umírněnější modely umožňují řadu 63 ještě více přiostřit. "S řadou 63 se díky tomu můžeme posunout výš, osmiválce pro nás stále hodně znamenají," řekl Moers pro britský Autocar.

Na zvýšení prodejů nemá vliv pouze šestiválcová řada 43, ale i čtyřválce v derivátech třídy A. Ty jsou možná trošku nelogicky pojmenovány 45. Moers však ve stejném rozhovoru potvrdil jejich nástupce. O ostré mercedesy nižší střední třídy tedy rozhodně nepřijdeme.

Elektromobily | Fascinace | Mercedes-Benz

Mercedes-AMG pracuje na vozech s hybridním a elektrickým pohonem

Pokud lze na příkladu nějaké řady u Mercedesu reprezentovat velký vzestup modelů AMG, je to nové "éčko". K dosavadní E43, využívající šestiválec do V a osmiválcové E63 ještě přibude verze E50 s řadovým šestiválcem.

Návrat klasické koncepce pohonu do třídy E přinese výkon lehce přes 400 koní, což vyplní vcelku malou mezeru mezi zmíněnými modely AMG - 43 disponuje výkonem 367 koňských sil, zatímco 63 jich má 585. Karosářská varianta E kupé verzi 63 nedostane, tudíž bude E50 znamenat vrchol dvoudveřové varianty.

Zajímavosti | Video | Mercedes-Benz

Mercedes-AMG GT R má rekord na Nordschlaife. Záznam z jízdy bere dech!

Mercedes i s ještě většími motory, což svými slovy potvrzuje i Moers: "Motory V12 u nás mají stále budoucnost," uklidnil všechny fanoušky nejprestižnější řady 65. Právě tyto vozy jsou ze všeho nejvíc o prestiži a luxusu, nejsou tak brutálně nastavené jako osmiválcové verze, což je další výhodou široké modelové řady.

Absolutní vrchol však bude tvořit plánovaný hypersport, kterého bychom se měli dočkat na podzimním autosalonu ve Frankfurtu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 296 000 Kč
Mercedes Vito 2.148
Rok výroby: 2007
Stav: 201 363 km
Cena: 140 000 Kč
Mercedes Třídy E 2.148
Rok výroby: 2005
Stav: 282 251 km
Cena: 110 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků