Mercedes-AMG GT R řádí na Nordschleife. Jaký bude mít čas na kolo?

Mercedes-Benz představil model AMG GT R už v Goodwoodu, čas na Severní smyčce Nürburgringu však ještě nezveřejnil.

Zelená bestie v Zeleném pekle – nějak tak by se dalo ve zkratce popsat představení nového Mercedesu-AMG GT R, které značka přenášela online z letošního Festivalu rychlosti v Goodwoodu.Show se účastnil také Lewis Hamilton, který vůz představil divákům.

Už standardní AMG GT S je pořádně rychlé auto, „erko“ ale dostalo 55 kW a 50 N.m navíc. Motor 4.0 V8 biturbo tedy dosahuje 430 kilowattů a 700 newtonmentrů, což mu stačí k akceleraci z 0-100 km/h za 3,6 sekundy a maximální rychlosti 318 km/h.

Zajímavosti | Video | Sportovní auta | Kupé | Mercedes-Benz

Zatím nejostřejší Mercedes-AMG GT R zvládne 318 km/h

Prodej vozu v Evropě odstartuje příští rok, divize AMG má proto ještě spoustu času k ladění a zejména pilování času na severní smyčce Nürburgringu. Zatím nejrychlejším vozem AMG ne Nordscheife je SLS Black Series, okruh objelo za 7:25.67, to má ale výkon 464 kW, přičemž hmotnost 1550 kilogramů je v podstatě shodná s AMG GT R, od kterého se očekává něco kolem sedmi minut a dvaceti sekund. Zatím si alespoň poslechněte perfektní zvuk osmiválce a zhodnoťte dovednosti vozu na dráze.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků