Mercedes A E-Cell: víme více o produkční verzi

Mercedes-Benz uvolnil další snímky a informace k elektromobilu, který se již brzy objeví na evropských silnicích. Co nabídne?

Novinka nese označení E-Cell a vychází z kompaktního modelu A, o schválení jeho sériové výroby jsme psali na tomto místě. Mercedes-Benz hodlá vyrobit zatím pět stovek těchto vozů a nabídnout je formou zvláštního leasingu zákazníkům v německu, Francii a Holandsku. O pohon se stará sada kapalinou chlazených li-ionových akumulátorů 36 kWh, díky nimž E-Cell ujede na jedno nabití zhruba 200 km v kombinovaném režimu NEDC (New European Driving Cycle). Normované dobíjení NEDC pro 100 km jízdy trvá osm, nebo tři hodiny, podle toho, zda využijete běžné sítě 230V, nebo pouličních dobíjecích stanic (400V).

Podle vyjádření automobilky má E-Cell nabízet stejnou hladinu komfortu, prostoru a bezpečnosti jako výchozí provedení řady A s konvenčními spalovacími motory. Vpředu uložený elektromotor dává trvalý výkon až 68 koní (50 kW), který lze dočasně, třeba při předjíždění, navýšit až na 95 koní (71 kW), točivý moment vrcholí hodnotou 290 Nm. Zrychlení z klidu na 60 km/h proběhne za 5,5 s, klasická „stovka“ trvá 14 s. Nejvyšší rychlost je elektricky omezena na 150 km/h, což jsou poměrně solidní parametry, k nimž je třeba přičíst tichý provoz, plynulý zátah a nulové přímé emise škodlivých plynů. 

Do standardní výbavy patří třeba klimatizace Thermotronic nebo měnič na 12V. Spuštění výroby modelu E-Cell má proběhnout ve chvíli, kdy bude dokončena pokusná síť sedmi stovek stanic pro dobíjení elektřiny v německé oblasti Baden-Württemberg. O vybudování plánované infrastruktury postará koncern Daimler ve spolupráci se společností Energie Baden-Württemberg AG. Jejich výstavba má být dokončena do konce příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes A E-Cell
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků