Mercedes A E-Cell: víme více o produkční verzi

Mercedes-Benz uvolnil další snímky a informace k elektromobilu, který se již brzy objeví na evropských silnicích. Co nabídne?

Novinka nese označení E-Cell a vychází z kompaktního modelu A, o schválení jeho sériové výroby jsme psali na tomto místě. Mercedes-Benz hodlá vyrobit zatím pět stovek těchto vozů a nabídnout je formou zvláštního leasingu zákazníkům v německu, Francii a Holandsku. O pohon se stará sada kapalinou chlazených li-ionových akumulátorů 36 kWh, díky nimž E-Cell ujede na jedno nabití zhruba 200 km v kombinovaném režimu NEDC (New European Driving Cycle). Normované dobíjení NEDC pro 100 km jízdy trvá osm, nebo tři hodiny, podle toho, zda využijete běžné sítě 230V, nebo pouličních dobíjecích stanic (400V).

Podle vyjádření automobilky má E-Cell nabízet stejnou hladinu komfortu, prostoru a bezpečnosti jako výchozí provedení řady A s konvenčními spalovacími motory. Vpředu uložený elektromotor dává trvalý výkon až 68 koní (50 kW), který lze dočasně, třeba při předjíždění, navýšit až na 95 koní (71 kW), točivý moment vrcholí hodnotou 290 Nm. Zrychlení z klidu na 60 km/h proběhne za 5,5 s, klasická „stovka“ trvá 14 s. Nejvyšší rychlost je elektricky omezena na 150 km/h, což jsou poměrně solidní parametry, k nimž je třeba přičíst tichý provoz, plynulý zátah a nulové přímé emise škodlivých plynů. 

Do standardní výbavy patří třeba klimatizace Thermotronic nebo měnič na 12V. Spuštění výroby modelu E-Cell má proběhnout ve chvíli, kdy bude dokončena pokusná síť sedmi stovek stanic pro dobíjení elektřiny v německé oblasti Baden-Württemberg. O vybudování plánované infrastruktury postará koncern Daimler ve spolupráci se společností Energie Baden-Württemberg AG. Jejich výstavba má být dokončena do konce příštího roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes A E-Cell
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků