Mercedes A 45 AMG: áčko s nejvýkonnějším čtyřválcem na trhu

Ani Mercedes nezůstane v Ženevě pozadu. Pátého března oficiálně odhalí vrchol řady A, který má pod kapotou nejvýkonnější sériově vyráběný čtyřválec na trhu.
Seznam kapitol
  1. Mercedes A 45 AMG, Technické údaje, Video
  2. Fotogalerie

Mercedes oficiálně představuje vrchol řady A. Provedení A 45 AMG dostalo pod kapotou aktuálně nejvýkonnější čtyřválec na trhu. Konkrétně se bavíme o přeplňované jednotce s objemem 1991 ccm naladěné na 360 koní a 450 Nm, což jsou parametry, které obstarají akceleraci z nuly na stovku za pouhých 4,6 sekund. Maximální rychlost je obligátně omezená na 250 km/h.

Mercedes-Benz | První svezení

Mercedes-Benz A 250 Sport – první jízdní dojmy

Na druhé straně ale Mercedes slibuje velice zajímavou spotřebu, která by se měla pohybovat kolem sedmi litrů. Navíc tento motor plní normu Euro 6. Samozřejmě nemůže chybět start/stop systém.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mercedes A 45 AMG používá dvouspojkovou sedmistupňovou automatickou převodovku AMG Speedshift DCT, která si propůjčila software z SLS AMG. Řidič má k dispozici tři jízdní režimy a systém Race Start. Režim C znamená Controlled Efficiency, což mluví samo za sebe. Mimochodem start/stop je aktivovaný pouze v tomto režimu. Alternativou je sportovní mód S a samozřejmě Manual pro řazení pádly pod volantem. Standardní pohon všech kol používá vícelamelovou elektrohydraulickou mezinápravovou spojku umístěnou u zadního diferenciálu.

Zajímavosti | Elektromobily | Sportovní auta | Fascinace | Mercedes-Benz | Premiéry | Kupé | Paříž 2012

Mercedes-Benz SLS AMG Electric: nejsilnější vůz v dějinách AMG

Standardem pro Mercedes-Benz A 45 AMG jsou osmnáctipalcová kola, za příplatek si můžete pořídit disky ještě o palec větší. Sportovní podvozek dostal brzdy s kotouči o rozměru 350 x 32 mm vpředu, respektive 330 x 22 mm vzadu. Posilovač řízení je elektromechanický.

Mercedes-Benz A 45 AMG má premiéru naplánovanou na 5. března. Prodeje odstartují na německém trhu letos v červenci. Kolik bude tato bez přehánění raketa stát, to zatím Mercedes tají. 

Displacement

1991 cc

Bore x stroke

83.0 x 92.0 mm

Compression ratio

8.6 : 1

Output

265 kW (360 hp) at 6000 rpm

Max. torque

450 Nm at 2250 - 5000 rpm

Engine weight (dry)

148 kg

Maximum engine speed

6700 rpm

Power density

133 kW (181 hp)

Peak pressure

up to 140 bar

Maximum charge pressure

1.8 bar

Fuel consumption NEDC combined

6.9 – 7.1 l/100 km

CO2 emissions

161-165 g/km

Emissions standard

EU6

Acceleration 0-100 km/h

4.6 s

Top speed

250 km/h


 

Následující kapitola
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 104 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 57 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků