Mercedes – Benz Viano v edici Avantgarde 125

Automobilka Mercedes – Benz připravila pro milovníky svých dodávek luxusní výroční sérii Avantgarde Edition 125.

Automobilka Mercedes – Benz s pověstnou německou zarputilostí slaví již od ledna 125. výročí, jež letos uplynulo od přihlášení patentu na „vozidlo poháněné spalovacím motorem“. Oslavy mají být během letošního roku bujaré a jejich nejnověji zveřejněným prvkem se stane omezená edice dodávky Mercedes – Benz Viano Avantgarde Edition 125. Stane se pochopitelně vlajkovou lodí své řady a má se vyznačovat devatenáctipalcovými litými ráfky, chromovanými doplňky na krytech zrcátek a dalších prvcích vnější výstroje včetně předního nárazníku, prahů a zádě. Nabídka barev karoserie je striktně omezena na černou a stříbrnou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na své palubě Viano Avantgarde Edition 125 ubytuje šestici cestujících na samostatných sedadlech, jež mohou být čalouněna kůží Lugano, nebo zcela nově vyvinutým syntetickým materiálem Twin Dinamica. Sedadla v zadní části přepravního prostoru jsou všestranně samostatně seřiditelná a podélně posuvná v kolejnicích. Řidič se pak může těšit na vylepšenou palubní desku s bílým podsvícením a sportovní pedály z leštěné nerezové oceli. K pohonu jsou vyhrazeny dvě šestiválcové jednotky, zážehová dává z objemu 3,5 l výkon 258 koní (190 kW), což stačí k dosažení rychlosti 217 km/h a zrychlení z klidu na 100 km/h za 10,4 s. Pokud vám jde spíše o hospodárnost, sáhnete po common-railu 3,0 l naladěném na 224 koní (165 kW) a 440 Nm. Nejvyšší rychlost je v tomto případě jen 201 km/h, nicméně zrychlení z 0 na 100 km/h za 9,1 s je na dvoutunový kolos jistě zajímavou hodnotou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

V obou případech dostala série Avantgarde Edition 125 pohon zadních kol, automatickou převodovku a tužší odladění podvozku pro „sportovnější“ jízdní vlastnosti. Vznětový motor využívá techniky BlueEfficiency a jeho průměrná spotřeba v kombinovaném provozu činí 8,5 l/100 km při emisích CO2 o hmotnosti 224 g/km. Edition 125 bude dostupná ve dvou délkách rozvoru a prodávat se začne s příchodem letošního jara.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků