Mercedes – Benz Aero Trailer: návěs blízké budoucnosti

Značka Mercedes – Benz představila studii aerodynamicky optimalizovaného návěsu pro tahače. Ročně by mohla ušetřit 2 000 l nafty.

Automobilka Mercedes – Benz se systematicky věnuje aerodynamice užitkových vozidel již déle než čtvrt století a nyní přichází s vlastním konceptem návěsu pro blízkou budoucnost. Ale jak na těžko optimalizovatelném kvádru normovaných rozměrů dosáhnout razantních vylepšení provozních vlastností? Především dílčím zlepšením aerodynamiky, rozuměj aplikací spoilerů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Aero Trailer: snadno dosažitelný průlom ve světě návěsů?

Novinka nese stručný a výstižný název Aero Trailer a až do včerejška byla vystavena na specializovaném veletrhu Trailer 2011 v belgickém Kortrijku. Nástavce na čele návěsu zkracují jeho vzdálenost od tahače, čímž snižují celkový odpor vzduchu o 1 %. Dlouhé podélné panely kryjící kola tahače přidávají úsporu dalších 8 %, kryty podvozku ústící do lichoběžníkového difuzoru odmazávají 1 – 2 %.

Z hlediska aerodynamiky je velmi důležité celkové zakončení tělesa. V případě Aero Traileru konstruktéři Mercedes – Benz sáhli k použití svislých spoilerů, jež sice délku návěsu prodlužují o 400 mm, ale zároveň sníží odpor vzduchu o nějakých 7 %. Celkově má Aero Trailer nabídnout snížení odporu vzduchu v porovnání se současnými návěsy přibližně o 18 %.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Celkově má Aero Trailer omezit odpor vzduchu až o 18 %

A to je s ohledem na statistiku provozu nákladních souprav velmi zajímavé číslo. Mercedes – Benz tvrdí, že při průměrném nájezdu soupravy 150 000 km za rok by Aero Trailer ušetřil nemalých 2 000 l nafty a plných 5 tun CO2. Při zavádění modifikací použitých na studii Aero Trailer bude důležité zejména ponechat snadný přístup do nákladového prostoru návěsu.
 

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků