Mercedes - Benz C (W203): očima odborníka

Jako dodatek k našemu testu ojetého vozu Mercedes – Benz C 200 CDI T vám nabízíme vyjádření odborníka ke kvalitě těchto vozů.

Céčko nabídne nejen prestižní hvězdu na kapotě, ale také komfortní svezení a odolné dieselové motory s nízkou spotřebou. Klasické uspořádání s pohonem zadních kol předznamenává dobré jízdní vlastnosti, nicméně ani přes veškerou snahu kvalit trojkového BMW zdaleka nedosahuje.

Testy | Ojetiny | Zajímavosti | Technika | Kombi | Palivo | Mercedes-Benz

Test ojetiny: Mercedes - Benz C 200 T - dobrý začátek

Vozy z počátku výroby lze dnes pořídit již od 100 tisíc. Takto levným Céčkem se na plochách autobazarů nezřídka nechají zlákat i zájemci původně uvažující o podobně staré Octavii. Propad cen však má svůj důvod – kvalita Mercedesů šla v druhé polovině devadesátých let dolů a o náchylnosti prvních ročníků céčka ke korozi dnes už ví asi každý.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Vyplatí se proto sáhnout hlouběji do úspor a zaměřit se na vozy po faceliftu, u nichž došlo v tomto ohledu k výraznému zlepšení. Jejich ceny však dosud většinou neklesají pod 200 tisíc. V rámci modernizace se také zlepšila kvalita i vzhled interiéru a palubní desky, navíc díky čirým předním světlometům tyto exempláře ani dnes nepůsobí příliš zastarale.

Jaký motor?

Zkušenost z našich autocenter potvrzuje, že zdaleka nejžádanější motorizací je 220 CDI, obzvláště ve spojení s automatem se jedná o horké zboží. Slabší verze 200 CDI je kupujícími často podceňována, přitom svou dynamikou v běžném provozu většině řidičů vyhoví.

Pětiválec 270 CDI získal takřka kultovní status i v těžší třídě E, není proto divu, že s céčkem slušně hýbe. Sehnat zachovalou ojetinu s tímto motorem je však vcelku problém, mnoho z nich má dnes (navzdory optimistickým cifrám na tachometru) najeto hodně přes čtvrt milionu. Vrcholný šestiválec 320 CDI se na českém trhu ojetin téměř nevyskytuje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nač si dávat pozor

Při prohlídce vyhlédnutého dieselového vozu je potřeba věnovat pozornost zejména žhavícím svíčkám a vstřikovačům. Případná výměna totiž není ani snadná, ani levná – jeden repasovaný vstřikovač přijde zhruba na 3500 Kč. Kontrolka žhavení musí zhasnout hned po nastartování a obhlídka vozu by měla bezpodmínečně zahrnovat i sejmutí plastového krytu motoru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pokud jsou vstřikovače utopeny pod vrstvou připečené nafty, dejte od vozu ruce pryč. Jinak však lze v dnešní době vůz servisovat v relativně únosných finančních mezích, a to díky dílům z druhovýroby a řadě nezávislých opravců.

Většina vozů nabízených na českém trhu pochází z dovozu, kupující by se proto měl mít na pozoru před vozy s podezřele nízkým udávaným nájezdem a bez doložené servisní historie. Při nákupu od nepříliš důvěryhodného prodejce by měla být samozřejmostí prohlídka vozu v doprovodu někoho zkušeného či rovnou automechanika, který odhalí případné stopy po vážné havárii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

U ojetin prémiových značek se totiž nepoctivcům nějaká ta „levárna“ vždy více vyplatí. Za zřídka se vyskytující vozy s českým původem a transparentní historií si kupující pochopitelně musí připlatit.
 

Jindřich Topol, regionální manažer výkupu AAA Auto 
Mercedes Vito 2.148
Rok výroby: 2007
Stav: 201 363 km
Cena: 140 000 Kč
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků