Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Soupeři se představují

120 komentářů

drahouš
4. listopadu • 13:30

Kdy bude pokračování? Už to vázne dlouho....nevím koho koupit :)

Karol
15. října • 23:14

Zaujimalo by ma, cim merali hlasitost?? mobilom?
Moje Grande Punto, sice trochu zatlmene na dverach a streche kvoli audiu ma pri 100kmh na hladkom asfalte okolo 67dB, beznom asfalte 68-69dB, na drsom asfalte hlucnost poskoci na 72-75dB; pritom ma obute pomerne hlucne pneu Michelin Energy Saver 1gen.
Merane normalnym digi dB metrom.

Mirek
27. září • 16:20

Tak pánové, kde máte slíbené pokračování?

Jirka
27. září • 0:34

Ten photoshopovej efekt na fotkach je trapnej a spis to zhorsuje

Jirka
18. září • 20:53

Tato diskuze kopíruje stav české společnosti .. Žvanění, urážení, vyhrožování, škatulkování !!
Je to volba spotřebitele, O3 není dokonalé auto, ani G7 není to nej pod sluncem, ale jsou to dobrá auta .. Pokud někdo upřednostňuje Opel Astra, je to jeho volba, ale ať mě násilím nepřesvěčuje, že moje koupě G7 je úlet z Marsu ;)
Čím větší konkurence, tím pro nás spotřebitele lepší, G7 by nikdy nebyl takový jaký je, kdyby nebylo třeba nové Kia Ceed atd.

František 59
17. září • 19:54

Pročetl jsem si celou diskusi a o autech jsem se toho vlastně moc nedozvěděl. Co mě docela
děsí je ta zarputilost, se kterou se diskutující napadají , osočují, na koncích vláken si už otevřeně
nadávají - kvůli tuně železa. A pak to na silnicích podle toho vypadá.

Michal
16. září • 21:51

Ať test dopadne jak dopadne, nic se nezmění na tom, že Opel Astra ST je nejkrásnější kombi nižší střední třídy současnosti!!!

E15
17. září • 11:48

Ano, astra je pořád docela hezké auto, ale zabíjí ji vysoká hmotnost a velká kola (která ovšem vypadají dobře). Slabší motory nemají šanci to auto tak těžké auto na širokých 17"tkách utáhnout. 100kW je u Astry nutné minimum. Koncern GM nějak nezachytil trend snižování hmotnosti...

Petr
17. září • 15:22

Ona ta hmotnost nemá jen nevýhody. Dalo by se také říct, že nešetřily kde se dalo, např na odhlučnění. Astra má dobrou stabilitu při vyšších rychlostech a nevadí ji boční vítr.

Michal
17. září • 16:27

K čemu mi je lehké auto na kterém se šetřilo kde se dalo, když se v zatáčkách kroutí, jako kdyby bylo z plastu??? Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI je toho živoucím důkazem...
Až budou všichni vyrábět auta lehounká jako pírko a podvozek bude slaboučký jako papír a za 5 let shnije, tak budou asi všichni řidiči konečně spokojení..........

trent
20. září • 13:50

Řidiči nikoliv. Spokojení budou hlavně výrobci aut, protože řidiči budou nuceni častěji měnit vůz.

divne udaje
16. září • 21:04

Mám s Kia ceed SW 1.6CRDi najeto 15tisíc a jezdím jenom město a pod 9 jsem se ještě nedostal. Řecko 4 tisice km 6.5 litrů všechno dálnice. Rychlost kolem 110km/h max 130km/h A tady se píše 3,9l na 100 asi to půjdu reklamovat.

roomstein
20. září • 15:31

Občas zařadit 5 či 6 pomůže. S 94kW Ceed SW se mi nepodařilo nikdy dostat NAD 5,1 /100km. Při normální jizdě cca 4,5.

E15
17. září • 11:51

na diesel šílená spotřeba - určitě reklamovat. Jak už bylo řečeno, i TSI jezdí na míň (a to min. o litr).

Jouza
17. září • 7:58

A jeste vyreklamuj vykon motoru ... kdyz se clovek koukne do tabulky, tak Kija aHundaj maji "nejvykonejsi" motory, ale na stovku jsou nejpomalejsi ... cim to asi bude??? :-P

divne udaje
16. září • 22:02

tak za tohle jezdim s 1.8tsi
kolem komina za 8
dlouhodobe necelých 7
o prázdninách bulharsko a zpet za 6.5 při dodrzovani rychlostních limitu
v tom asi 500 km courani po bulharsku

kolemjdoucí
16. září • 19:13

Zatím ještě nelze hodnotit auta pořádně, test zatím neproběhl, tak je čistě vzhledově podobně jako většina ostatních.Obecně mám se současným automobilovým designem docela problém. Bezpečnost aut vynucuje hodně podobný vzhled, k tomu současný styl mnoha prolisů (protože to je dnes snadné vylisovat), předních světel zasahujících pomalu k A sloupku atd.Z toho, co je představené, nemám favorita žádného. Když začnu od Škody, která se asi bude probírat nejvíc - z boku se mi nelíbí ta obrovská hmota posazená na zadek, to auto je vyloženě nahrbené, zpředu vypadá jako králík (divná kombinace hranatých světel a znaku vsazeného do masky jako zaječí čumák), zezadu mi k autu absolutně nesedí ta mrňavá zadní světla (zejména v porovnání s předkem) + ten slavný prolis kolem SPZ.Honda je Civic křížený se SsangYongem, opět hlavně z boku to je opravdu šílenost - dravý předek s velkou tlustou zadnicí. Brrrr...Toyota působí překvapivě střízlivě, ale opět co ten zadní nárazník? To jsou ty tlusté zadky fakt tolik v módě?Golf je usedlý, nevýrazný, sice s velkým převisem vzadu, ale v té bílé barvě to je kupodivu stravitelné, ale žádný zázrak to taky není. Jako laik bych ho klidně zaměnil s modelem o jednu či dvě generace starším. Ale fajn, tohle se dá vzít na milost.Opel díky savžující se linii oken nepůsobí tak mohutně, asi nejvyváženější proporce.Ford - z boku zase další nahrbenec, zpředu vyloženě směšné pokusy o dravé spoilery (u rodinného kombíka to vždy pobaví) a zezadu je ještě viditelnější neladná směs dravosti a usedlosti. Je to jak guláš od Babicy, kde jsou smíchané neladící ingredience.Kia se taky zrovna moc nepovedla. Sice se mi tady jako u jednoho z mála aut líbí protáhlá světla, ale ta maska to kazí. A škoda toho zadku. Předchozí generace ho měla aspoň zajímavý a i když to jsou sedm, osm let stará auta, tak se mi ten opačně skloněný zadní sloupek v kombinaci se světly v celém zadním svislém sloupku dodnes líbí. Bylo to zajímavé, opticky to zmenšilo zadek, velká zadní světla vítám i jako řidič jedoucí za ním - je to parádně vidět. No nic, takže Kia je taky mimo.Bratříček Hyundai vypadá jako můj žaludek po velkém mejdanu. Předek je sice docela fajn, ale ty zvlněné prolisy jsou na i30 příšerné. Kupodivu na i40 to vypadá docela pěkně, ale na tomhle výrazně menším autě ani omylem.Současný Renault Mégane mi hodně přípomíná starší Clio nebo Thalii, ale je to jako by všechno protažené, mírně po dietě. Hrozně divný vzhled - není to ani vyloženě oblé, ale ani hranaté. I ten zadek je hranatokulatě nafouknutej. Pažout docela ujde z boku, tady ten prolis, který není příliš ostrý, celkem přijemně opticky zmenší hmotu nad zadním blatníkem. Ale zase si tam nese běkně baculatý zadní nárazník. To je fakt děs, tohleto.A poslední je Seat. Je tam hodně vidět spřízněnost s Octavií, ale je to lépe členěné těmi dněma vodorovnými prolisy pod okny. I když ty prolisy nemám vůbec rád, tady dávají tomu autu příjemnou dynamiku, zezadu vypadá Seat taky celkem sympaticky na to, co se dnes objevuje, jen zpředu mi to nějak úplně nesedí, ale na druhou stranu ty ostřejší trojúhelníkovitá světla pěkně sedí se zpětnými zrcátky i dalšími detaily. Jednoznačně má tenhle design nejucelenější podobu a jednotnou vizi.Je to fakt zvláštní - 11 různých aut a ani za jedním bych se na ulici neotočil, že to je fakt pěknej kousek. Je opravdu tristní, když za posledních deset let mohu vyjmenovat pouze tři rodinná auta, která mne opravdu zaujala svým vzhledem. Vlastně dva a půl, protože starší ceed SW se mi libí jen od dveří dozadu, předek to má hnusný. Další dvě jsou i40 v kombíku a S-Max zhruba kolem roku 2008. Jinak fakt v rodinných autech hrozná bída.

kolemjdoucí
16. září • 21:57

Hele, kluci mínuskoví, vám se fakt ty tlustý hrbatý zadky dnešních kombíků líběj? Neříkám, že můj vkus je univerzální, to ani zdaleka, ale uvítám, když rozcupujete konkrétní věci, co tam říkám. Už jen kvůli tomu, že mne fakt zajímá, v čem se rozcházíme. To mínus je v tomhle tak nějak na prd. Myslím to upřímně. ;)

čmeloun
16. září • 21:56

Tady se někdo potřeboval vykecat :-D:-O:-O:-O:-O:-O

E15
16. září • 15:54

pokud jde o design, tak z kombi nižší střední, které vypadají všechny dost blbě, vypadá relativně nejlépe Octavia. Ujde i Leon, Ceed a stará dobrá Astra.Golf má nesmyslně natažený zadní převis (je dlouhý jako Octavia při kratším rozvoru) stejně jako předchůdci (jediný Golf Variant, který vypadal dobře byl 4. 3, 5, 6 a 7 jsou proporčně nezvládnuté).Peugeot v reálu nic moc, stejně tak Hyundai. Megane je už beznadějně zastaralý. Honda je UFO s batohem na zádech.S velkým, ale opravdu velkým odstupem je designově daleko nejodpudivnějším autem Focus. Všechny dnešní fordy jsou strašné, ale Focus Combi III. se vymyká i mezi nimi. Toho auta se člověk úplně lekne a to z jakéhokoliv úhlu pohledu. A nejen, že vypadá špatně, vypadá i staře. Zezadu bych řekl, že vypadá starší než předchozí generace (Focus II.)

Mirek
16. září • 16:05

Copak, nějaký mindráček?

E15
16. září • 17:27

Ne.

Mirek
16. září • 17:47

Skoro bych si, podle toho jak popisuješ auta, tipl, že ano.

E15
16. září • 23:39

No tak sis tipl, ale smysl tvých dvou příspěvků není objektivně vůbec žádný...

Petr
16. září • 14:23

Nepodceňoval bych Astru. Poměr cena, výkon, kvalita mi přijde velmi dobrá.

Antiautomat
16. září • 10:00

Hm, u mna dizajnovo vitazi focus (kombik mi pripada co do vzhladu velmi podareny).
Zvedavy som potom na Opel.:-)

puk123
16. září • 10:31

U mne z těch venkovních fotek snad Leon, ale uvnitř to asi bude horší.

bb
16. září • 8:37

V článku mi chybí definice "nižší střední třídy". Co si pod tím mám představit?

Tomáš Marný
16. září • 9:56

Octavii...

zman
16. září • 20:22

To těžko, Octavia je auto nejnižší třídy stejně jako i30 apod, nižší střední třída je třeba Mazda 6.

16. září • 21:28

Jsi mimo, Mazda 6 je střední třída.

bb
17. září • 9:40

Dokud nikdo nespecifikuje kritéria, na základě které auto zařadí do nějaké kategorie, tak i Mazda 6 může být pokládána za sociální auto nižší třídy nebo naopak to může být nejvyšší třída, za kterou je někdo ochotný utratit peníze a pro některé je to srandavozítko pro prostý lid mimo jejich rozlišovací schopnost. Bez definice "třídy" lze auta vybraná do testu pokládat za náhodný vzorek, s tím že obrat "nižší střední třída" je prostě jen nesmyslný blábol.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
bb
17. září • 13:11

Bohatě, děkuju :)

irmsf
16. září • 8:16

Tenhle test jsem nedavno absolvoval na vlastni kuzi. A musim rict ze nejlepsi pocit z jizdy jsem mel ve fordu focus. Ale na tom stejne nezalezi. Kazdy si vybere co mu sedi a padne do oka. Vsechny tyhle auta te dovezou z mista A do mista B a nekdy i nucene do mista S ;-)

Lumír Fiřtík
16. září • 8:21

Podvozek je shodný s Fokusem a Mazdou 3! jedná se v podstatě o stejné auto v rozdílném dizajnu a cenové relaci! Nové Škodofky s těmi novými tříválci tě tam také dovezou, někam i rychleji a častěji!;-)

Mirek
16. září • 11:12

Zaspal jsi dobu. Tyhle auta již nemají nic společného. Orgány byly částečně shodné naposledy u minulé generace Mazdy 3.

Lumír Fiřtík
16. září • 11:35

Dejme tomu, myslíš ale že ta V40 je špatná!? My jsme se jen netrefili do rozměru kol, máme na tom 18 a je to hooodně tvrdé, máme v ní T3 110Kw a zatím průměr okolo komína 6,2! B-]

Mirek
16. září • 15:59

O Volvu jsem nepsal, to se týkalo výhradně Mazdy 3. V40 je samozřejmě jistý klon Focusu a tudíž předpokládám, že 17 kola jsou ideální a jak píšeš, 18 jsou již hodně . Proti Volvu nic nemám, jen se mi nelíbí cena za klon Focusu. T3 je v podstatě 1,6 EcoBoost 110 kW. Pokud jezdíš za 6,2, tak to jezdíš nejspíš ekojízdu a na to bych tedy nervy neměl.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lumír Fiřtík
16. září • 16:37

Žádná ekojízda normální provoz s využitím 100% rychlostních limitů, docela překvapení ( podle palubního počítače )! V sobotu jsem se vrátil z Maďarska S60 2,5t 154kw a spotřeba 7,8, jinak dlouhodobě 7,7 dle počítače a také žádné eco! B-]

Mirek
16. září • 17:28

Neřeším S60, ale V40 s motorem T3 a pokud jezdíš za 6,2, tak jen jako ekojízdu. Mám s tímto motorem docela dost zkušeností od Forda. Pokud jedu kolem 6,5, tak jedu již předpisově, plynule, žádná dynamická ani svižná jízda to není. Jestli tady někdo má s tímto motorem zkušenosti, pochybuji, že s tebou bude souhlasit.

Lumír Fiřtík
16. září • 18:13

Tak to asi na tom bude Volvo poněkud lépe než Fokus! Octavie, Golf a Seat mají při stejných motorech také rozdílnou spotřebu, viz tabulky ve srovnávacích testech! A navíc není motor jako motor a řidič jako řidič! :-/

Mirek
16. září • 21:47

Jednou jsem dosáhl s tímto motorem spotřeby 6,2 l při cestě do Liptovského Mikuláše a to asi proto, že jsem jel plynule maximálně do 90 km/h v koloně, kde se nedalo předjíždět. Z toho plyne také můj příspěvek, že to musí být ekojízda. Pokud někdo pojmenuje motor T3 a přitom je to motor od Forda, tak rozhodně nebude při stejném výkonu jinak naladěný. Několika majitelů tohoto "motoru" jsem se ptal na spotřebu a většinou udávali ještě více, než já. V několika testech se uvádí, že stačí jet trochu svižněji a spotřeba jde nahoru. A to s tím řidičem, to máš pravdu. Třeba moje představa o svižné jízdě bude pro tebe hodně rychlá jízda.

Lumír Fiřtík
17. září • 12:12

Motor bude pravděpodobně naladěn stejně, ale rozhodují i jiné věci, jelikož Volvo není Fokus takže konstrukce karoserie činitel odporu vzduchu, konstrukce podvozku, eventuální zakrytí podlahy, převodovka délky jednotlivých převodových stupňů, stálý převod, použité oleje jak motoru tak v převodovce, použité pneumatiky atd! To by se muselo provést přímé srovnání! Podívej se na tabulku nahoře, hodnoty u Octavie, Golfu a Seatu při stejném motoru a snad i převodovkách uvádí rozdílnou spotřebu! Jinak pětiválec od Volva 2,5T byl původně naladěn ve Volvu na 154KW, v Mondeu 162KW, ve Fordu Kuga 147KW a jednalo se o shodný motor a mám dojem že ve Fokusu ST snad na 220KW? :-/

Mirek
27. září • 16:19

Motory jsou a v tomto případě naladěny stejně na 110 kW, to s tím olejem nemyslíš snad vážně, podvozek obou aut je Focus a zjistí si součinitele odporu vzduchu těchto aut. Pokud řešíš převodovku, tak pokud pojedu ustálenou rychlostí cca 90 km/hod, tak mám dávno zařazenou 6 a tudíž nejekonomičtější provoz. Pneumatiky jsou také mimo, tam to dělá moc málo, navíc mám Micheliny, tedy žádný šmejd. Ty ostatní porovnání nemá vůbec smysl řešit, to je v tomto případě naprosto mimo mísu.

Lumír Fiřtík
16. září • 8:00

Vyhraje Volvo V40 D5!!! Auto pro zážitky a ne pro trávení volného času v servisu!!!

pepa
15. září • 23:59

Cože??? Oktavia nemá největší kufr??? :-O

james
16. září • 14:51

nema :) tentoraz ho ma honda civic, teda auto priaznivcov ludi, ktori este donedavna kvakali o tom ako oktavkari vozia vzduch v aute. az teraz ked ho vozia sami, uz je to super vec :)proste taki komedianti :)

Tom
16. září • 8:04

Ani nejdelsi sedaky jak psal nekdo vyse, ani nejvykonnejsi motor o kvalite bych diskutoval, takže zbyva cena a ta je prvotridni, protoze tady ma slusne stado nadsencu. Jedine co si z první casti clanku odnasim je, ze Shade kupovat zasadne venku ne v CR.

Rak
15. září • 23:47

"...rozhodli jsme se dát přednost právě dieselům" Bohužel takhle uvažují všichni recenzenti, takže firemní zákazník který chce diesel, si pak může přečíst buď tu vaši recenzi, nebo sto dalších. Většina si ale stejně koupí to co jim nejvíce padne do oka, protože zdlouhavé pročítání recenzí stejně nemá čas. Pokud chci ale benzin, tak mám smůlu, takových recenzí je minimum3-[

Homer
15. září • 22:49

No až se alespoň do jednoho z nich naskládá to co do staré Astry F tak se teprve bude dát uvažovat o výměně za ten pravěk co mám jako pracanta. Ale co jsem zatím tak koukal tak jsou všechny navenek větší a uvnitř podstatně menší.

Sparrow 75
15. září • 22:51

bohužel dnešní trend :-(

tomas
16. září • 7:41

On pak taky bude trochu rozdíl, když člověka někdo sestřelí ve staré Astře, nebo v něčem modernějším, co je uvnitř sice stísněnější, ale zase to dává větší šanci na přežití.

Jan
15. září • 22:25

tady bych vzal jednoznačně Renault Megane-kvalita,cena,úsporný motor,držák:-);-)

jarda
15. září • 22:35

Od kdy je Renault kvalita? Podle testu v Nemecku Adac a Dekra jsou francouzi na konci jakozto auta s nejvyssi poruchovosti. Segra ma Citroen a po 5 letech ma spodek sezranej jako 15 let stary auto. I poloosy byly cely hnedy. Hrozny.

dojo
16. září • 14:28

jenze za cenu testovane Octavky ma 2,5 Megana, nebo Lagunu GT 4controlcely tento test je vcelku na houby,
tady melo byt presne dano kombi, nafta, cena do 500tis. firemni urceni - at dealeri vymysli a sami vyzdvihnou, cim mysli, ze zaujmou
takhle rozdil 500tis- to mohli udelat i rozdil mezi zakladni verzi OIII a nejvyssi a taky mezi nima bude rozdil (asi pro autory prekvapive)

kluc
16. září • 0:19

Tak ti to dám nakonec celé. trochu osvěty neuškodí.
ADAC 2014 - compact:

rok výroby 2011:
BMW 1er
Audi A3
Toyota Verso
Nissan Qashqai
Renault Mégane
Mercedes B-Klasse
Renault Scénic
VW Touran
VW Golf/Bora
Toyota Auris
Mercedes A-Klasse
Skoda Octavia
SEAT Altea
Mazda 5
Ford Focus
Opel Zafira
Opel Astra
Mazda 3
Ford C-MAX
Peugeot 308
Dacia Logan
Honda Civic
SEAT Leon/Toledo
Hyundai i30
KIA Ceed
rok výroby 2010:
BMW 1er
Audi A3
Toyota Auris
Renault Mégane
Mercedes B-Klasse
Renault Scénic
Mercedes A-Klasse
Nissan Qashqai
Mazda 5
VW Touran
VW Golf/Bora
Ford C-MAX
Mazda 3
Ford Focus
Opel Astra
SEAT Altea
Dacia Logan
Skoda Octavia
SEAT Leon/Toledo
Opel Zafira
KIA Ceed
Hyundai i30
Honda Civic
Peugeot 308
rok výroby 2009:
BMW 1er
VW Golf/Bora
Mercedes B-Klasse
Renault Mégane
Audi A3
Toyota Auris
Mercedes A-Klasse
VW Touran
Renault Scénic
Mazda 5
Skoda Octavia
Nissan Qashqai
SEAT Altea
Toyota Verso
Mazda 3
Dacia Logan
SEAT Leon/Toledo
Ford C-MAX
Ford Focus
Opel Zafira
Opel Astra
Hyundai i30
KIA Ceed
Honda Civic
Peugeot 308

Lumír Fiřtík
16. září • 14:08

A co takhle hodnocení po najetí min 200 000Km!?

NoName
16. září • 13:21

Pekne. url poprosím!

kluc
16. září • 0:07

Nechce se mně sem dávat všechny roky, tak začnu tím posledním.
ADAC 2011:
1. BMW 1er
2. Audi A3
3. Toyota Verso
4. Nissan Qashqai
5. Renault Mégane
6. Mercedes B-Klasse
7. Renault Scénic
8. VW Touran
9. VW Golf/Bora
10. Toyota Auris
11. Mercedes A-Klasse
Škoda Octavia
12. SEAT Altea
13. Mazda 5
14. Ford Focus
15. Opel Zafira
16. Opel Astra
17. Mazda 3
18. Ford C-MAX
19. Peugeot 308
20. Dacia Logan
21. Honda Civic
22. SEAT Leon/Toledo
23.Hyundai i30
24. KIA CeedJestli budeš chtít, tak ti doplním i další roky a Dekru. Ale výsledky budou podobné. Mégane vždy mezi nejlepšími.

OPRAVÁŘ
16. září • 13:04

No ono to tak je jak pišeš....jenže oni vychytali starou techniku a dali ty problémy dokupy, to je pravda, jenže "stará" technika zůstala a v tom je problém....ač je vychytaná.

kluc
15. září • 23:05

Ty jseš dobrej srandista. Zrovna dle ADACU a DEKRY je Mégane snad nejlepší z mainstreamu.:-))

Sparrow 75
15. září • 22:41

A co má Citroen společného s Ranaultem?
Vzhledem k tomu že v našem firemním vozovem parku máme cca 150 renaultu od Clia k Laguně už bych si všiml že jsou shnile :-)

Sparrow 75
15. září • 22:31

Mám najeto 100tis.za 3roky převážně po Praze Megan pořád jak novej a šlape jak hodinky takže asi tak ;-)

fero
16. září • 22:00

35000 tis. ročně po Praze ?:-O rozvážíš Pizzu?:-D:-D:-D

Mirek
15. září • 21:28

Nějak mne dostala předposlední věta. Mohl bych se zeptat, kolikadílný to bude seriál a jestli to bude konkurovat délkou Ordinaci v růžové zahradě? To já jen, že tak dlouhé seriály zásadně nesleduji.

Lukye
15. září • 21:27

Bolo by to ťažke rozhodovanie medzi Fordom a Hondou ale nakoniec by som asi podal ruku v showroome Honda :-) aj keď na keru pikču by mi bol taký veľký kufor?Je to úchylné :-D

senegalec
15. září • 21:56

Som za maximálnu objektivitu.
Mám Forda C-Max. Dobré auto s dobrými vlastnosťami.Je to môj druhý Ford.
Ale už by som si ho viac nekúpil.
Opakujem, dobré auto s dobrými parametrami, žial s katastrofálnou poruchovosťou.
Vydrží tak 3-4 roky ako tak. Potom samá porucha.
Do 120 000-130 000 km to ešte ide. Potom sa treba pripraviť na zvýšené výdaje na servis. Začne to samozrejme rozvodmi, potom tlmiče ale aj elektrika. Ak palubný počítač hlási "engine fatal error" zlaknete sa. Výmena jednotky cca 800 €.
Od novoty sa kazili drobnosti: manžeta rychlostnej páky, motorček ostrekovača, trubica posilovača riadenia atd..atd. Každý týždeň niečo iné.
Žena má Hyundai i30 1600 ccm ,5 ročná záruka. Pred tým mala H i20 a ešte predtým H Accent.
Bez problémov celé roky.Naliať benzín,vymeniť olej.Všetko.Takže porovnávame.

Mansart
15. září • 22:19

Ono taky otázka co máš za motor. S mým prvním Fordem 400 tis. a měnil jsem jenom mechanické části

Bacik
15. září • 22:09

Mam 7 let Galaxy - letos prvni zavada chladic klimy, predtim 10 let Mondeo - po 7 letech spojka. Jinak proste jezdim a menim gumy, olej, desticky... Asi jsi mel smulu...

FORD
16. září • 21:15

měl jsem escorta a prvniho focuse (dost dobry auta) chtěl jsem proto nového focuse ale ten má tak hroznej interier, ze jsem to proste nezkousl. Obeslal jsem tři Fordy že se chci projet v mondeu a ozval se mi jenom jeden a to až po roce :-D:-D že mají auto připravené. To jsem se hodně zasmál :-D:-D:-D:-D Když jsem jim řek, že už rok jezdím v novém, tak moc nechápali že proč jsem to neurgoval. Když nechtějí prodávat auta, tak se jich nebudu doprošovat.

Mirek
15. září • 21:30

Jestli ti mohu poradit, zkus se bezprostředně po sobě projet oběma automobily. Jsem zvědavý, jestli nezměníš názor.

frkun
15. září • 21:14

Kdybych mluvil jen o vzhledu a nicem jinym, tak asi nejosklivejsi se mi zda honda. Naprosto nejnudnejsi pak oktavka. Uplne super krasny auto z kteryho bych se posadil na řiť tam teda není, ale peknej je urcite peugeot a i toyota, mozna i hyundai ujde. Ostatni jsou obyčejný šedý myši...

veto
16. září • 17:21

u mna najkrajsie asi ceed, potom i30, 308, opel, vsetky 3 od koncernu, megane, toyota a honda kraluje na konci suverenne. Ked za tym idem, tak mam vzdy myslienku, ze ukradli dizajnera zo SSanyongu, rovnako ako H/K z VW

Saj
15. září • 21:19

Octavka ve skutecnosti je moc pekny auto...to skoda a VW proste umiNicmene celkove asi nej mi prijde Focus, pak exterierove kia/hyundai, zvlastni je peugeot...ostatni vyhodit

Juraj
15. září • 20:54

Za mě by vyhrál jednoznačně Golf. Jezdil jsem s kombíkem 1,4 TSI a bylo to velmi příjemné svezení. Naopak Hyundai i30 nabízí poměrně příznivé ceny, ale jejich benzínové motory mi přijdou takové bezduché, nudné...

Mirek
15. září • 21:21

A s ostatními jsi nejezdil? Tak to máš tedy odvahu, po svezení ve dvou pekáčích hned vydat rozsudek.

Anonym
15. září • 21:02

Což je u testu naftových aut důležitý postřeh

pavel
15. září • 20:51

Paradni srovnání, jen škoda, že tyhle stránky jsou technicky tak trochu několik let vzadu, takže si to člověk nemůže na stoprocent užít, jen asi na 80 :). Jde mi hlavně o pevnou šířku, která na velkým monitoru vypadá blbě a hlavně TABULKA se nevejde celá na šířku a srovnávání modelů je tak složitý. A tabulka ještě jednoiu - naprosto statická, nudná, nejde ji seřadit nebo filtrovat, proste jak v nějajakým tištěným časopise. Ale i tak díky, tolik aut stejný tťřídy je prostě paráda....

Moudrý muž
15. září • 22:23

To jsou teda starosti B-]

Jan Richtr
15. září • 20:24

Tak vyhraje jednoznačně G7, pak Octa nebo Leon a nakonec bych dal Astru, spíše Rencka.:-D

pavel
15. září • 20:57

jj, ses klasickej koncernovej mamlas.

Jan Richtr
16. září • 8:28

10měsíců už jezdím v G7 Var. 1.6TDI HL tak vím co povídám. Kdo s tím nejel, tak to nepochopí. Stačí si sednout do Octavky Elegance a do G7, už jenom kvalita provedení, interiéru, výplň dveří. Kdo na to nemá a jezdí nějakou 20letou sockou, vždycky bude blbě kecat :-)).

Udivený čtenář
16. září • 11:59

Vy fauvéčkáři jste vážně divná parta, už jen ten jazyk, kterým se dorozumíváte - viz "G7 Var. 1.6TDI HL"... To "HL" na konci znamená halogeny za příplatek?? :-) Jinak Vás upřímně lituji, pokud ve Vás takovéhle průměrné vozítko vyvolává potřebu výroku "Kdo s tím nejel, nepochopí.", takovýto pocit jsem měl naposledy, když mi osud umožnil asi hodinu řídit Rolls-Royce Phantom... Trpět však inkontinencí z Golfa, to je na lékařskou pomoc...

NoName
16. září • 13:15

.... to zas na druhú stranu keď predtým jazdil nejakom rozpadnutom 20 ročnom aute po 4tom majiteľovi a teraz keď si kúpilk nové auto tak to ho oprávňuje na ten výrok. Každý musí predsa pochopiť, že G7 Var. 1.6TDI HL jazdí skvelo, lacno. A spoľahlivosťou po 10 tych mesiacoch sa ani nedá porovnávať s tým 20 ročným autom kde už ten motor predsalen tak dobre netesnil a 500tis. km oproti prvým tis. km v novom G7 Var. 1.6 TDI HL sú neporovnateľné!

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Jan Richtr
16. září • 13:50

Tak to mě se naštěstí netýká 20letý auto bych nikdy nevlastnil. 6let, max. 8 a musí z domu. Když si člověk spočítá náklady, jen výměna tlumičů může stát 20, brzdy komplet 15tis. Chápu, že 80% národa na to nemá, byl to jen názor kdo vyhraje test.
Osobně aby někdo mohl porovnávat, který auto je dobrý a špatný musel by v každém odjet okruh cca. 500kiláků za všech podmínek a na všech druzích povrchu. Třeba taková stabilita při rychlostech nad 180 je velmi důležitá. Třeba mezi Novou Vsí a Zdiby je půl roku starý povrch a jsou slyšet pouze ty Continentaly. Pochybuji, že rencek bude tak suverenní jako auta na MBQ podvozku. Nebo v zimě - motory EA288 mají jiný systém topení a topí tak rychle, že člověk skoro nepozná, že sedí v TDi. Ergonomie ovládání v rámci aktivní bezpečnosti také velké plus.

LOL
17. září • 10:41

Kdybys měl opravdu pořádné a výkonné auto, tak víš, že brzdy se mění už cca po 3-4 letech. A u sockosupersportů typu 911, R8 apod. po cca roce.. ;-)

Jan Richtr
17. září • 15:22

Bože, co vydrží brzdy záleží na řidiči, tohle jsou rodinná naftová kombi, v Brně na okruhu jezdit nebudou.

NoName
16. září • 21:46

ehm, meníš auto kvôli tomu že výmena tlmičov má stáť 20tis. a brzdy 15tis? to je pol roka z celkovej ceny auta počas doby ktorú ju vlastníš (6rokov). Hneď v druhej vete ale píšeš, že ty na rozdiel od väčšiny na to má...Čiže na základe tvojich pochybností iné auto nebude tak stabilné pri dôležitých rýchlostiach nad 180. Hmm a akú zákrutu vykružuješ pri tých rýchlostiach? Prídavné vyhrievanie majú diesel motory už X rokov, pravda v G7 1.6TDi ... to je ako pridaná hodnota.

Jan Richtr
16. září • 22:42

Mají, to už měla snad i filcka. Jde mi o rychlost a účinnost náběhu v -15st. No uvidíme výsledky testu :-D

sadadxycv
16. září • 10:57

po predchozich zkusenostech s poruchovym vw tdi, mam v benzinech octu tsi 103kw a astru sidi 125kw rocniky 2013 a kvalitou i pouzitymi materialy jednoznacne astra. I pres mensi kola na octe ma hlucnejsi podvozek tvrdy a duty rany, zakladni sedacky jsou jednim slovem hrozny, vlastnosti podvozku jsou horsi, ale ne tragicke a motor v zatezi vrci jako vrcak :D. Ma ale obrovskej kufr a hezkou grafiku na displeji, radiu. Astru mam mnohem radsi na delsi cestovani, ve skoro plny vybave stala tolik co octa a navic mam navi, agr vyhrivany sedacky a vyhrivany volant, adaptivni podvozek, afl bixenony a vyplne dveri jsou kozeny. Jenze octa ma velkej kufr a vazi mene tzn. ze ji tipuji jako viteze protoze ma Kufr s velkym K :D

Francois
15. září • 22:34

Dobře Paveeeel!!! :-D Smíchy jsem spadl 2x z gauče...

quasimoto
15. září • 20:04

Hyundai - chybna cena
Opravte si cenu u i30 komi.. mate 490.901, pricom spravne je 581.890 Kc.. co je slusny rozdiel... asi ste omylom uviedli cenu bez DPH, aj to chybne, kedze ta je 480.901 ;)

Mrdokvas
15. září • 18:59

B-] nejhezčí jednoznačně OKTÁVKA

Ivan
16. září • 6:45

Jasné nemcur vyhrá jednoznacne:-O
Cesi vyrobte konecne vlastné auto!!a ne nemecké VW oktáfka!!neumíte?!

james
16. září • 12:37

no ty si zas trepol zakomplexovanu blbost..

Tank Murdock
16. září • 8:06

A které že vlastní (na Slovensku vyvinuté) auta že ti Slováci vyrábí?

Franta
15. září • 19:46

no co jiného že:-/

Gusta Pičkovič
15. září • 19:44

Dočkej času...však vyhraje! Bude se hodnotit pouze velikost kufru + kolik v něm bude kapříků na zaplacení prvního místa! Né spolehlivost......naštěsí! :-D

revan_21
15. září • 21:41

Na ne-spolehlivost pišeš do špatné kategorie:) Naftove VW bejvaj spolehlivé celkem dost :)

skejpa F1
16. září • 12:06

Jojo, moje firemní octavie, která hučí od 40.000 km a v servisu si s tím nevědí rady, by o tom mohla vyprávět. Stejně jako předchozí 1.6TDI Octavie u minulého zaměstavatele, kde u první várky asi čtyřem odešly turba :D

tito
17. září • 10:13

že by problém mezi sedadlem a volantem?

Ludek_II
16. září • 8:04

Pravdu díš, kloučku. Zrovna včera na křižovatce mi o tom vedle mě klepal jeden Golf "fdýzlu"

LOL
15. září • 19:22

Musím uznat, že budu muset o pozici nejlepšího vtipálka opět zabojovat... :-P

Lumír Fiřtík
15. září • 19:27

Marně, to už má předplacený na příštích 5let Revan! :-P

Ludek_II
15. září • 22:10

No ale v Hatovi má zdatného konkurenta. B-]

Lumír Fiřtík
16. září • 7:51

To je jeho nevlastní a mladší brácha, právě letos ukončil studium ( maturitu ) na Zvláštní škole pro méně chápavé a pomalejší jedince!!!

Bobek
15. září • 18:53

Zrychlení: Opel Astra ST: *Výrobce neuvádí
10,3 s, 2 kliknutí na webu Opelu... (ceníky > příslušné pdf s technickými údaji)

Lukáš  Dittrich
15. září • 19:14 • redaktor AutoRevue.cz

Dík za upozornění. Hledali jsme to ve specifikacích, na německých stránkách i na media stránkách. Tak hlavně že se to dohledalo :)

kamil_m
15. září • 18:32

Nelíbí se mi ty HDR fotky, je to přehnané, bez kontrastu ...

Tom
16. září • 7:57

Tady to plni svůj ucel, není to soutěže ;-)

Gusta Pičkovič
15. září • 18:29

U Golfa máte špatně výšku a šířku vozu! Výška je 1482 a šířka 1799! Doufám, že test na tom bude lépe než rozměry! B-]

Lumír Fiřtík
15. září • 18:24

Už se těším na ten šokující výsledek! To bude ale překvapení! :-D:-D:-D

jehoVista
15. září • 18:28

Sazim na peugot.
.... ale bude to o prsa pred oktavkou ;-)

Hlinda
15. září • 22:06

Oktávka, pak Golf a pak Ford to je můj odhad.

Ludek_II
15. září • 22:10

Vyhraje Ochcávka, protože má lepší odstín metly a o dva milimetry delší sedáky.

puk123
16. září • 8:15

Především, testovaná Oktávka je téměř za milion. To se to pak srovnává.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Lumír Fiřtík
16. září • 14:04

To víš je na domácím pískovišti a tak musí mít ty nejlepší bábovičky! :-D

mex
15. září • 18:54

Tak to si pak na Autorevue vypnu adblock :-)

G
15. září • 18:18

Úvod, Každý má šestnáctistovku, až na pár výjimek. Úžasná věta.:-D

Doporučujeme

Články odjinud