Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Soupeři se představují

Segment kombíků nižší střední třídy prožil v nedávné době doslova obrození. Na trh dorazila v těsném sledu za sebou řada novinek. Která z nich je nejlepší? A jak si mezi nováčky povedou starší konkurenti? Rozhodli jsme se, že si pozveme všechny v jeden čas na jedno místo a pokusíme se najít nejen na tyto otázky odpověď.
Seznam kapitol
  1. Úvod; Každý má šestnáctistovku – až na pár výjimek, Základní data
  2. Ford Focus Kombi, Honda Civic Tourer, Hyundai i30 kombi, Kia cee´d SW, Opel Astra ST
  3. Peugeot 308 SW, Renault Mégane Grandtour, Seat Leon ST, Škoda Octavia Combi, Toyota Auris Tournig Sports, Volkswagen Golf Variant
  4. Fotogalerie

Peugeot 308 SW, Honda Civic Tourer, Golf Variant, Seat Leon ST, samozřejmě Škoda Octavia Combi… Nabídka modelů segmentu C s karoserií kombi zahrnuje ostřílené hráče, nedávno omlazené verze i několik nováčků, kterým možná chybí historie, ale ambice rozhodně nikoliv. Ideální čas uspořádat srovnávací test, který nemá na českém internetu (a dost možná ani jinde) obdoby.

Plán byl – na rozdíl od jeho realizace – jednoduchý: pozveme všechny modely spadající do této kategorie v jeden čas na jedno místo. Jedině tak nejlépe poznáme, jak na tom ten který vůz ve srovnání s ostatními je.

Testy | Škoda | Srovnávací testy | Seat | Kombi | Škoda Octavia | Nová Octavia

Škoda Octavia Combi 1.4 TSI vs. Seat Leon ST 1.4 TSI: jehla v kupce sena?

Výsledkem je jedenáct kombi nižší střední třídy, což v podstatě představuje celou kategorii. Všechna auta mají pod kapotou naftový motor. I když se v tomto segmentu těší benzinové jednotky nemalé oblibě, rozhodli jsme se dát přednost právě dieselům.

Důvody? Segment kombíků nižší střední třídy je velmi lákavý pro firemní zákazníky, kteří preferují vznětové jednotky. Ale je tu ještě jeden významný faktor.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Takhle to vypadá, když se na jednom místě sejde celý segment. Jedno je jisté už teď – zákazníci si mají opravdu z čeho vybírat

Zatímco téměř u každého z těchto modelů najdete v nabídce vznětovou jednotku s objemem zhruba 1,6 litru, v případě zážehových jednotek je situace podstatně pestřejší. Někdo stále ještě sází na větší atmosférické motory, jiný preferuje různě malé přeplňované motory, Toyota k tomu přidává ještě hybrid. A my jsme chtěli dát dohromady skupinu soupeřů, kteří si budou technicky co nejblíže.

Testy | Honda | Kombi | Honda Civic

Test Honda Civic Tourer 1.8 i-VTEC: Útok na českou jedničku

Segment kombi nižší střední třídy je ale hodně také o vnitřním prostoru, kterému jsme věnovali nemalou pozornost. Takže věříme, že alespoň toto bude pro případné zájemce o benzinové motory zajímavé.

Materiál, který jsme dali dohromady, je natolik rozsáhlý, že jsme byli nuceni udělat z něj seriál na pokračování. Začít pochopitelně musíme představením jednotlivých soupeřů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Štěstí nám přálo, takže drtivá většina testovaných automobilů má pod kapotou dieselovou šestnáctistovku. Ta nejslabší nabízí 77 kW / 105 k, nejsilnější Astra disponuje maximem 100 kW / 136 k. Výjimku tvoří Auris TS s motorem 1.4 D-4D a Mégane Grandtour 1.5 dCi

Většina má šestnáctistovku

Až na dvě výjimky pracoval pod kapotou všech modelů naftový motor o zdvihovém objemu 1,6 l. První výjimku představuje Toyota Auris TS, protože japonská automobilka diesel takového objemu jednoduše nenabízí. V sortimentu je základní čtyřválec 1,4 l (66 kW/90 k) nebo silnější dvoulitr (91 kW/124 k). Řekněme si upřímně, že vzhledem k ostatním by se nám více hodil motor 2.0 D-4D, ale osud nám v tomto směru nepřál. K dispozici byla pouze čtrnáctistovka.

Testy | Toyota | Kombi

Test Toyota Auris Touring Sports 1.6 Valvematic: Na pohodu

Druhou objemovou výjimkou je Renault Mégane. Renault sice pro Mégane nabízí motor 1.6 dCi, přičemž jde o motor nový, který by se svým výkonem zařadil na pozici druhého nejsilnějšího (po Opelu Astra). Ani tady nám osud nebyl nakloněn.

Přestože byl původně tento agregát v plánu, při převzetí testovacího Méganu vyšlo najevo, že importér vyslal do testu slabší jednotku 1.5 dCi. Ta svým výkonem 81 kW (110 k) zapadá do průměru, ale hned na úvod připisuje Renaultu jedno prvenství: Pokud se podíváme na „ceny od“, je právě Mégane Grandtour 1.5 dCi tím nejlevnějším.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dvakrát šedá, dvakrát červená, dvakrát modrá a pětkrát bílá. Na jedenáct aut ne příliš pestrá nabídka barev. Fotografování proběhlo ve spolupráci se společností maxcars.cz. Děkujeme!

Ostatní modely už mají shodně naftový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1,6 litru. Přesné specifikace najdete v tabulce, pro tuto chvíli pouze stručně uveďme, že škála výkonů začíná hodnotou 77 kW / 105 k (Leon, Octavia, Golf) a končí na 100 kW / 136 k, který nabízí Opel Astra ST.

Níže najdete technické údaje pro všechny vozy, v dalších kapitolách následuje stručné představení každého z nich.

 

 

Ford
Focus Kombi
Honda
Civic Tourer
Hyundai
i30 kombi 
Kia
cee´d SW
Opel
Astra ST
Peugeot 308 SW
Motor 1.6 TDCi 1.6
I-DTEC
1.6 CRDi 1.6 CRDi 1.6 CDTi 1.6 BlueHDI
Objem 1 560 cm3 1 597 cm3 1 582 cm3 1 582 cm3 1 598 cm3 1 560 cm3
Max. výkon 85 kW
115 k
88 kW
120 k
94 kW
128 k
94 kW
128 k
100 kW
136 k
88 kW
120 k
Max. točivý moment 270 Nm 300 Nm 260 Nm 260 Nm  320 Nm 300 Nm
Zrychlení
0–100 km/h
11 s 10,1 s 11,2 s 11,2 s 10,3 s 10,1 s
Max. rychlost 193 km/h 195 km/h 193 km/h 193 km/h 200 km/h 194 km/h
Spotřeba město [l/100 km] 5,1 4,2 5,1 5,1  4,6 3,6
Spotřeba mimo město [l/100 km] 3,7 3,6 3,9 3,9  3,6 3,1
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,2 3,8 4,3 4,3  3,9 3,2
Objem zavazadelníku [l] 476 / 1 502 624 / 1 668 528 / 1 642 528 / 1 642 500 / 1 550 610 / 1 660
Délka [mm] 4 556 4 535 4 485 4 505 4 698 4 585
Šířka [mm] 1 823 1 770 1 780 1 780 1 814 1 804
Výška [mm] 1 505 1 465 1 500 1 485 1 535 1 470
Rozvor [mm] 2 648 2 595 2 650 2 650 2 685 2 730
  Renault Mégane Grandtour  Seat
Leon ST 
Škoda Octavia Combi  Toyota Auris Touring Sports  Volkswagen Golf Variant 
Motor 1.5 dCi 1.6 TDI 1.6 TDI 1.4 D-4D 1.6 TDI
Objem 1 461 cm3 1 598 cm3 1 598 cm3 1 364 cm3 1 598 cm3
Max. výkon [kW / k] 81 kW
110 k
77 kW
105 k
77 kW
105 k
66 kW
90 k
77 kW
105 k
Max. točivý moment 240 Nm 250 Nm 250 Nm 205 Nm 250 Nm
Zrychlení
0–100 km/h
11,1 s 11,1 s 11 s 13 s 11,2 s
Max. rychlost 190 km/h 191 km/h 191 km/h 175 km/h 193 km/h
Spotřeba město [l/100 km] 5,1  4,6 4,6 5,1 4,9
Spotřeba mimo město [l/100 km] 4  3,5 3,3 3,7 3,3
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,4  3,9 3,8 4,2 3,9
Objem zavazadelníku [l] 486 / 1 595 587 610 / 1 740 530 / 1 658 605 / 1 620
Délka [mm] 4 567 4 535 4 659 4 560 4 562
Šířka [mm] 1 804 1 819 1 814 1 760 1 799
Výška [mm] 1 507 1 454 1 465 1 475 1 481
Rozvor [mm] 2 703 2 636 2 686 2 600 2 635

*Výrobce neuvádí

Následující kapitola
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 105 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2004
Stav: 155 281 km
Cena: 75 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků