Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Nejlepší je Octavia

Konečně jdeme do finále! Megatest 11 kombi zná své vítěze i poražené. Do výsledného pořadí jste přitom promluvili i vy – nastavením procentuálních vah, které byly při hodnocení přikládány jednotlivým kritériím.
Seznam kapitol
  1. Úvod; 11. až 6. místo
  2. 5. až 1. místo
  3. Stanovení vah; Pořadí podle AR a podle čtenářů
  4. Fotogalerie

Na počátku byl záměr porovnat Škodu Octavia coby nejprodávanější auto své kategorie s několika novými konkurenty, kteří se v posledních měsících v nižší střední třídě objevili.

Kdyby nám někdo hned tehdy řekl, že nakonec budeme mít v areálu firmy Max Cars na letišti u Dlouhé Lhoty 11 aut, nejspíš bychom s vyděšeným křikem uprchli. Ale stalo se. Opravdu jsme dali dohromady všechny kombíky nižší střední třídy, které se v době realizace testu na českém trhu prodávaly. 

Bylo nám jasné, že při takovém počtu aut nemůžeme spoléhat jen na nestrukturované osobní dojmy. Aby dával test smysl, museli jsme vymyslet jednoznačné disciplíny, metodiku bodování a způsob vyhodnocení. Což mělo zajímavý následek: ani my sami jsme ještě před několika dny nevěděli, jak přesně náš srovnávací test dopadne. A abychom si to udělali ještě zajímavější, v posledním dílu jsme vás vyzvali, abyste nám pomohli stanovit váhu, jakou mají mít jednotlivé disciplíny v závěrečném hodnocení. 

Život řidiče | Technika | Byznys

Devět nejspolehlivějších ojetin: Němci v čele, ale bez VW

Pořadí, které najdete dále, vychází právě z priorit čtenářů. Ve třetí kapitole najdete podrobné vysvětlení toho, jak jsme k němu dospěli, stejně jako pořadí podle redakce a několik dalších zajímavostí. 

11. Opel Astra Sports Tourer

Kdybychom se řídili jen subjektivními pocity, jako se to při testech většinou dělává, téměř jistě bychom neoznačili Opel Astra jako nejhorší auto v segmentu. Prakticky v každém objektivně hodnotitelném kritériu ale Astra propadla: uvnitř malá, stísněná, zároveň těžká a drahá. Jízdně přitom nepřesvědčila a na její vystoupení ve vyhýbacím manévru bychom nejraději zapomněli.

Pokud Astrou jezdíte a jste s ní naprosto spokojeni, nebereme vám to – jen to ukazuje, jak vysoký standard ve skutečnosti v tomto segmentu panuje. Ale faktem je, že konkurenční modely nabízejí víc.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekNa pořadí nic nezměnilo ani nastavení vah. Astra je poslední v pořadí podle redakce i podle čtenářů (viz třetí kapitolu tohoto článku)

10. Toyota Auris Touring Sports

Auris kombi nastoupil do testu hendikepován nejen podivným jménem, ale také menším zdvihovým objemem. Toyota očividně chtěla získat výhodu uo velkých flotilových zákazníků, pro které patří k hlavním kritériím výběru nominální emise CO2.

Bez stopek v ruce nám její slabší motor nijak nevadil, ale když se podíváte na dílčí výsledky, zjistíte, že prakticky ve všem vycházel Auris docela hluboko pod průměrem. Až na kultivovanost. Vnímané ticho při cestovní rychlosti i komfort odpružení byly nejlepší ze všech aut v testu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekAni Toyota si nemusí stěžovat na nastavení vah podle čtenářů, 10. místo zaujímá v obou žebříčcích

11 nej megatestu 11 aut

+ Focus: největší minimální kvádr
+ Civic: nejlepší řazení
+ 308: nejlepší v losím testu
+ Mégane: nejpříznivější ceny
+ Octavia: nejdelší ložná plocha
+ Auris: nejkultivovanější jízda
+ Astra: nejvyšší výkon
- Mégane: nejhorší instalace sedačky
- Auris: nejmenší šířka mezi podběhy
- Octavia: největší vnímaný hluk
- Astra: nejmenší vnitřní prostor

9. Renault Mégane Grandtour

Stejně jako Toyota i Renault vyslal do našeho testu auto s menším zdvihovým objemem, ačkoliv firma má v nabídce Mégane s moderní a výkonnou šestnáctistovkou. Když se ke slabému a hlučnému motoru přidá nevalné řazení, silně podprůměrný prostor pro cestující a pramálo vytříbené chování při jízdě, je jasné, že na stupně vítězů to nebude. Ne všichni ale potřebují to nejlepší a Mégane kompenzuje svoje nedostatky vstřícnou cenou, bohatou výbavou a rozumnými provozními náklady. Skvělé auto to možná není, ale dobrá koupě ano.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekRenault byl třetí ze šesti aut v testu, které se umístily na shodném místě v pořadí podle čtenářů i podle redakce
Zajímavosti | Statistiky | Byznys

Spolehlivost aut střední třídy: Ostuda pro Passat B6

8. Ford Focus kombi

Modrý ovál doplatil na načasování našeho testu – aktuálně už nabízí modernizovanou verzi s přívětivějším interiérem, ještě suverénnějším chováním při jízdě a důslednějším odhlučněním. V několika dílčích ohledech dokázal zazářit, třeba ovladatelností při sportovním stylu jízdy nebo vnitřní šířkou zavazadlového prostoru.

Naproti tomu ergonomie ovládání opravdu nepatří k jeho přednostem a z hodnocení pořizovacích i provozních nákladů vyšel jako jedno z těch dražších aut.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekOproti redakčnímu pořadí si Focus v tom čtenářském o jedno místo pohoršil – paradoxně i kvůli hodnocení kapitoly Jízda, kde ho vaše váhy odsunuly ze čtvrté až na 7. příčku

7. Honda Civic Tourer

Velký kufr je u kombi důležitý, ale ne samospasitelný. Civic vyniká objemem zavazadelníku i přístupem do něj. Má ale stísněný interiér, zejména vpředu, malá sedadla, nedostatečný počet odkládacích přihrádek a nepřehlednou palubní desku.

Jeho motor se nám líbil a řazení ještě víc, ale když začneme zkoumat ceny, výbavu, záruku a servisní náklady, dostaneme vždy umístění někde pod průměrem. A tam našel Civic Tourer svoje místo i v konečném zúčtování.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekJestli se někdo může cítit ukřivděný, že jsme nechali do pořadí promluvit preference čtenářů, je to Honda. Podle nás by byl Civic třetí (!), takto na něj zbylo až sedmé místo

6. Hyundai i30 kombi

Jeden ze dvou domácích zástupců v testu (podle místa výroby) má silné přednosti. Přehlednost jeho ovládacích prvků jsme hodnotili nejvýše ze všech, stejně jako odkládací přihrádky. Navíc nabízí slušný prostor cestujícím na obou řadách sedadel, zajímavý poměr ceny a výbavy i druhou nejdelší standardní záruku v testu.

Proti tomu stojí podprůměrná využitelnost zavazadlového prostoru a zejména nepřesvědčivé vystoupení v „soft“ disciplínách: jízdní vlastnosti nejsou silnou stránkou i30, ať už vás zajímá chování v zatáčkách nebo kultivovanost. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekV Hyundai budou s vaším výběrem hodnotících vah spokojeni, díky nim i30 vystoupala z 8. místa redakčního pořadí na šesté
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod; 11. až 6. místo
  2. 5. až 1. místo
  3. Stanovení vah; Pořadí podle AR a podle čtenářů
  4. Fotogalerie
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 127 514 km
Cena: 160 000 Kč
Ford Mondeo 2.2
Rok výroby: 2008
Stav: 141 808 km
Cena: 140 000 Kč
Ford C-MAX 1.6
Rok výroby: 2006
Stav: 95 746 km
Cena: 75 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků