Megatest 11 kombi nižší střední třídy: Konečně jezdíme!

132 komentářů

Ivo M.
26. ledna • 21:15

Mám Sports Tourer 1.4 88kw měsíc a najel jsem s ním 2 000km. Mohu s klidným svědomím říci, že v lepším autě jsem neseděl a že už jsem jich zkusil. Vždy jsem měl nafťáky a trochu jsem se bál skočit do benzínu, ale jeho chod je téměř identický s naftovým. Když chcete jet na spotřebu, nemusíte se dostat přes 2200 otáček. Co se týká spotřeby trasa Žďár nad Sázavou - Hradec králové (tam a zpět) za 6.1l i s klimatizací, Hradec Králové - Praha (po dálnici 100km) 6.2l. Jsem zvyklý mít lehkou nohu z nafty a tenhle motor to pozná. Předpokládám i že časem to ještě klesne. Samozřejmě, pokud si budete chtít zablbnout spotřeba razantně roste až i k 9 litrům, ale ruku na srdce, kdo vydrží jet jako blázen (podřazovat, jet až do červených) např. 200 km?
Prostor vzadu na nohy je opravdu menší, mám 194 cm a když si dám sedadlo řidiče do správné polohy, vzadu si sednu, ale nohy mám skoro na opěradle. Nicméně to jsme věděli a máme dítě v autosedačce, takže tomu to nevadí. Podvozek je otázka sama o sobě, díky hmotnosti a pevnosti je pro mne jízda daleko jistější než s Fordem Focusem (2009), který jsem měl předtím. Jediný prozatimní zápor je, že přeci jen sem tam něco povrzává v palubce či dveřích... To mi přijde zbytečná kaňka německých inženýrů na jinak tak pro nás skvělém autě.

Honza
12. listopadu • 8:05

No vzhledem k tomu že většina údajů je brána podle toho co udává výrobce tak bych řekl že při srovnání se s auty ani nejezdilo. Srovnávat ceny podle minimální ceny je trošku zavádějící, celkový vítěz Ochcávka totiž v základní ceně nenabízí snad nic jen volant a pět sedadel zatím co třeba Golf automatickou klimatizaci el. ovládání oken a jiné věci. Vždy je těžké srovnávat a vybírat vítěze, já mám zkušenost jen s koncernovými vozy VW a tam se o vítězi mluvit nedá. Ty rozdíly jsou tak malé že by měl rozhodovat pouze subjektivní a individuální dojem, jako je design, pocit z jízdy s danou motorizací, cena v dané výbavě a konfiguraci...

František Scherbaum
8. listopadu • 11:20

zajímavé srovnání...

MKScuderia
20. října • 20:40

Tak kde je ta poslední část testu, páni redaktoři? Dneska měla vyjít, ne? :-D

Jiří Červenka
21. října • 8:13 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Měla, ale ukazuje se, že poskytnout všechna požadovaná data o výbavě, servisních plánech a cenách náhradních dílů je pro některé automobilky nesmírně obtížná výzva;-) Další díl tedy bude mít zpoždění. Zatím nevíme přesně, jak velké, protože to nezávisí tak úplně na nás.

MKScuderia
21. října • 20:05

Smůla smůlovatá... (záměrně jsem se vyhnul slovu škoda, aby to nepůsobilo provokativně :-)). Tak doufám, že se automobilky umoudří a budeme mít test kompletní. Můžete prozradit, které značky dělají tyto obstrukce?

Had
21. října • 9:26

Jak bylo v Portugalsku? B-]

Jiří Červenka
21. října • 9:43 • šéfredaktor AutoRevue.cz

To nevím, já tam nebyl. Tedy byl, ale ne v poslední době a zejména ne na prezentaci Fabie, kterou máte asi na mysli ;-)

Tycoon
17. října • 21:17

Dobrý ... lepší ... nejlepší ... Škoda Octavia TDI

Tom
15. října • 6:52

Opet velmi hezky napsano, jen pokud muzu malou vytku, ubral bych na slovnich spojenich jako nemecka tvrdost podvozku, nemecke razeni prevodovky, koncernova technika. Zase z toho cisi ta fasis_ticka kolonizaze Evropy a byt je zatim pouze ekonomického razu, zveda se mi z toho kufr. Jinak s hodnocenim souhlasim a tesim se na zaverecny excel ze ktereho budu moct vyfiltrovat blbosti jako velikost zavazadloveho prostoru. A subjektivní koncernove pocity ;-)

LOL
15. října • 16:23

technická: kufr je u KOMBI docela podstatná věc. ;-) A to nejsem kufrjožka. :-D

Mirek
15. října • 17:28

Tak si svůj vyber. :-D
https://www.google.cz/search... Dost srandy, samozřejmě, že je to podstatné, ale nevím, jestli natolik rozhodující na to, jestli mám plus mínus 30 l objemu. Osobně upřednostňují lepší řízení a komfort před objemem. V autě jedu vždy, ale kufr plný mám málokdy.

LOL
15. října • 19:13

to je bez diskuse, však jsem to taky v daném díle psal.

Antiautomat
15. října • 14:32

to sedi, uz som to tu raz spomenul...do jedneho auta nacpem chladnicku a do druheho tu istu chladnicku a naviac este aj trojdecku piva. Zrejme prave ten najdolezitejsi dovod na kupu. Fetisizmus plneho kufra tu strasi podobne ako 4x4.Mam za to ze pestrejsi by bol test benzinovych verzii. Tie diesle su vsetky v podstate rovnake, mozno sa lisia kvalitou k.rvitok. Test benzinakov by sice zakonite vyhral ford /pretoze motor/, ale rozhodne zaujimavy by bol opacny koniec....Kazdopadne pochvala za detailny pristup, konecne sa dostavame k tomu, na co je auto urcene /myslim ze tym ucelom je akosi v prvom rade jazda/. Trochu ma zarazila kritika na opel, no ale druhy favorit /ford/ je stale v hre, aj ked v takejto chrochtavej verzii ;-)

Mike_r
15. října • 17:43

Opel je tady kritizován hodně subjektivně, protože v jiných testech, resp. ve většině jiných testů, jsou právě jízdní vlastnosti Astry vychvalovány a např. v nynějším testu co vyšel tištěný v jednom konkurenčním časopise byl hodnocen líp než Golf. Dokonce i tady na autorevue byla srovnávána s Focusem, který je asi fakt špička ve své třídě. Podobně je to s motorem, nová 1.6 cdti v Astře je pokládaná za jednu z nejlepších, ale tady dostává (opět hodně subjektivně) "za uši". Podobně je to na druhou stranu s tím kufrem/prostorem a jejich variabilitami, kde si zase myslím, že jasný vítěz je Honda ...
Škoda, že mi tady nikdo neodpověděl na ty předešlé otázky, proč se něco měří tak a onak a proč se míchají hrušky s jablky :-O
Těším se jak to bude s cenami, protože ten předpokládaný jasný vítěz je sakra drahý a redakci dá asi hodně práce vymyslet konfiguraci, která vyjde výhodně pro předem daného vítěze a špatně pro ostatní.

Mirek
15. října • 18:45

Proč, je to snadné. Vem to tak, nejrychlejší, nejřiditelnější, nejobjemnější, nejprostornější = nejvíc bodů. Je potom nasnadě udělat rovnítko nejdražší = nejvíc bodů. A můžeme slavit vítěze. :-D:-D

asfdf
14. října • 22:03

Tabulku v excelu? Ježiš! je rok 2014, skoro 15, proč tu "aktivní" tabulku nedáte přímo na stránky, at už ve flashi (když máte milion reklam kolem) nebo prostě něco jinýho jen v js... Na excel vam kašlu...

Marek Lutonský
15. října • 20:04 • CZECH NEWS CENTER

Počkejte, až uvidíte ten Excel :-)

jenda
14. října • 22:59

he, prej ve flashi v roce 2014. To je dobrý.

Mike_r
13. října • 23:46

Když pominu velkou subjektivitu některých hodnocení v testu, které hraničí až se záměrnou nekorektností a zaujatostí vůči některým modelům (potvrzují to i testy na tomto, ale hlavně na jiných i zahraničních serverech), tak bych se chtěl zeptat na několik do očí bijících nesmyslů:
- proč se hlučnost měří u všech modelů při 5-tém rychlostním stupni, když 6-ti kvalty by 100 km/hod určitě zvládly na 6-ku pořád v rozumných otáčkách a určitě by byly tišší. Že by opět nekorektnost ve prospěch některých značek ? :-O
- proč se použije pro hodnocení spotřeby palubní počítač, když je i na tomto serveru nespočet článků zpochybňující jejich výsledky. To už je snad víc vypovídající údaj od výrobce...
- proč se zrychlení neměřilo (několik pokusů s různými řidiči a z toho průměr) ?
- proč se uvádí maximální rychlosti na 2. a 3. stupeň, když z logiky věci tyto hodnoty nelze srovnávat u 5-ti a 6-ti kvaltů mezi sebou ?
Jinak souhlasím s většinovým názorem, že pouze na velikosti kufru a vnitřního prostoru fakt výběr auta nestojí a dávat jim takhle rozhodující váhy je dost úlet, zvlášť pokud šla pravděpodobně záměrně stranou variabilita jak vnitřního prostoru, tak i kufru.
A ještě si rýpnu do redakce, třeba si sáhne do svědomí :-P :
Podobně jako mnoho zdejších diskutujících mám z dosavadního čtení pocit, že o vítězi je předem dávno rozhodnuto a pouze se počítá a ladí kritéria a váhy, aby to "správně" vyšlo. A proto si kladu otázku PROČ? Napadají mě, kromě dalších, i tyto 2 odpovědi:
1) Redakce jezdí vítězným autem jako služebními/soukromými a jsou na ně zvyklí natolik, že cokoliv je jakkoliv jiné, než jsou zvyklí, je automaticky špatné - viz. např. interiér.
2) Celý test je pouze pokračováním dalšího PR snažení jedné značky a o objektivitě tady zcela záměrně nemůže být řeč.
V obou případech to svědčí o neprofesionalitě autorů, v tom druhém bohužel navíc i o zpronevěře poctivé novinářské práci a etice :-(
Každý ať jezdí tím, co mu nejlépe vyhovuje a hlavně ať si před výběrem auta zkusí se všemi potenciálními modely trochu zajezdit a nespoléhá se na dojmy jiných (jako zde zaujatých) a porovnávání údajů a měření centimetrů, na která si za dobu živnosti auta vůbec nevzpomene. Dobré testy by měly být pouze vodítkem, protože každý má priority někde jinde, ale tenhle test dobrý, natož objektivní, rozhodně není. Bohužel :-O

Rafan
14. října • 12:27

Plně souhlasím, celý test je ztráta času - jsou to amatéři - je to celý o hovně a je úplně jasný, komu redakce drží palec, vite pane Červenka.

Jiří Červenka
14. října • 12:51 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Bože, dej mi sílu. Není třeba možné, aspoň teoreticky, že nikomu nedržíme palec a že je nám úplně fuk, kdo to vyhraje, ale že některá auta se nám prostě jeví v ohledech, které považujeme za podstatné, lepší než jiná?

Kanec
1. listopadu • 22:01

Lžete, lžete a sám tomu věříte. Nevěřim Vám ani slovo. Nadržujete skopšákům a tečka.

Had
15. října • 19:11

Na základě mínusových bodů nejste pravděpodobně věrohodný, nabízela by se možnost rezignace!??? :-/

Mirek
15. října • 21:53

Těsně vedle, to sis popletl s našimi politiky. :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Had
16. října • 9:31

Nepletu, naopak to od nich okoukal!!! B-]

prcek
15. října • 9:04

Pane Červenko, to chce klid, je nad slunce jasný, že lžete, až se Vám práší od klávesnice.:-)

jenda
14. října • 17:29

Pane Červenko to chce klid. To je jen kritika zoufalců, kteří ani v jednom autě nejeli, viděli je jen na obrázku a jsou to největší znalci.

Kája
14. října • 22:05

Ono je to tezke. Kazdemu vyhovuje neco jineho. A nikdy se nezavdecis.
Ja jel se vsemi vozy v testu krome Civicu. Ne vzdy v nafte. Ale narozdil od mnohych tady je skutecne vyzkousel. A mohu s rukou na srdci prohlasit, ze golf a leon jsou daleko, daleko pred zbylimi. Ne ve vsem. Nektere dilci veci se mi treba libily vice. Ale jako celek neni o cem - design, kvalita, ergonomie, zpracovani, jizdni vlastnosti,...
Urcite bych nedal na posledni misto Astru. Nejvetsi tragedie je Renault.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
mpolan
15. října • 12:27

Jojo, tak to je vyloženě objektivní. Pro tebe je jasnou volbou koncern, proto je Renault tragédie... Tragéd jsi sám, zaslepený.
Zrovna polovinu koncernových řešení (ovládání světel, displeje, navigaci atd.) považuji za naprosto neergonomické. Akorát to skopčáci tlačí tak dlouho, až to všechny naučili jako jedinou pravdu.

Kaja
15. října • 20:37

Ne proto..

Kája
14. října • 22:10

Ty ostatni modely mi prijdou celkem vyrovnane. Kazdy ma neco. A i kdyz je pro me jasnou volbou koncern, tak oktavce nefandim. Nelibi se mi a za zminovanym duem krom velikosti prakticky ve vsem dost pokulhava

mpolan
14. října • 9:14

Panejo... jsou to rodinné kombíky, kupované především kvůli prostoru. Vcelku je tedy logické, že ten prostor bude mít největší váhu v hodnocení... můžeš si vzít souhrnné tabulky a přeházet si váhy kritérií podle svého. Asi jsi taky MBA sportovec...

mrazik
14. října • 9:38

Neni prostor, jako prostor. Muzu se chvastat tim, ze mam velky kufr, ale pokud se za me nikdo nevejde, je to k nicemu.

mpolan
14. října • 10:34

Hm, tak má představa nejčastějšího využití takového auta je "dvě dětské sedačky vzadu a plný kufr na výlet". Taková představa vydrží na dobrých sedm, osm let provozu... spíš více.

mrazik
14. října • 13:44

S tim souhalsim, aktualne vozim 3 autosedacky, ale neni to zrovna dobry pocit, kdyz usadim dite do autosedacky a nemuze si ani natahnout nohy pred sebe, musi je mit stale pokrcene, zatimco v jinem aute , s mensim kufrem, ani pri natazenych nohach nedosahne na operadlo ridice/spolujezdce.
Mimochodem plny kufr na vylet jsme meli az ted, kdyz vozime kocarek a veci pro dalsi dva starsi prcky, do te doby jsem se vesel vzdy po roletku.

jenda
14. října • 0:39

a já bych řekl že je. Takové srovnání tolika aut na žádném jiném českém webu není. Je jedno kdo to vyhraje, hlavně, že se do toho někdo pustil.

mrazik
14. října • 9:35

Defacto by bylo lepsi, pokud by zadne bodove hodnoceni nebylo, ani zadny vitez. I tak si myslim, ze by to splnilo ucel a nazory na jednotlice auta, jejich srovnani by bylo uzitecne. bodove hodnoceni a hrani si na viteze jen prileva olej do ohne - nebo o to prave jde ?

Had
14. října • 10:10

Naprosto souhlasím! ÚDAJE ZVEŘEJNĚNY A AŤ SI KAŽDÝ VYBERE CO BUDE PREFEROVAT! Jinak si můžeme položit také otázku jaký je rozdíl mezi výrobcem léčiv který zaplatí svému spřízněnému lékaři pěknou dovolenou, výrobcem aut který pozve redaktory svého časopisu na předváděčku a prezentaci nového modelu do Španělska, Rakouska atd.? A nebo p.Babišem rozdávajícím koblihy před volbami!? No snad si nemyslíte že si pozvaní páni redaktoři zaplatí výlet ze svého a nebo že by si to nechtěli v budoucnu ještě několikrát zopakovat!??? :-D

Had
14. října • 9:09

Výsledek testu nikoho určitě nepřekvapí! Vždyť Červenka a spol. ( AutoRevue.cz) jsou jako vždy a ve všem chytřejší jak mezinárodní komise Auto roku!!!? :-D

tomik
13. října • 22:07

Řidič musí počítat s výraznými přesuny váhy, relativně silnou nedotáčivostí a nepříliš zářnou směrovou stabilitou na limitu. Adaptivní zadní tlumiče nedávají Hondě žádnou skutečnou výhodu a rozhodně jí neudělují sportovní projev, jaký by možná fanoušci značky očekávali. Více na: http://www.autorevue.cz/megatest-11-kombiku-nizsi... ... - jojo, denne to pozoruju, ty tlumice tam nemeli vubec strkat, mohli usetrit.
A ta nedotacivost a presuny vahy to je des. Dokonce to je tak vyrazne, ze me na Grossglockneru nebo v Dolomitech v serpentynach stacilo maloktere auto. I ta silnejsi, a s pohonem vzadu mela problem mi v zatackach stacit. Proste ten podvozek stoji zaprd. Opravdu objektivni test...

mpolan
14. října • 9:11

Jestli to nebude tím, že na rozdíl od tebe, ostatní řidiči použili při té jízdě mozek a nehráli si na závodníky do vrchu... Za blbcem se nikdo honit nebude.

tomik
14. října • 10:35

Na Grossglockner se jezdi, aby si kazdy ty serpentyny nalezite uzil a poradne si zajezdil. Plati se tam mytne a je tam neomezena rychlost. Jezdi tam spousta lidi, co maji radi auta a radi ridi. Neni to silnice pro dedky s vajicky. Je tam moznost videni spousty zajimavych sportovnich aut, jak soudobych tak historickych, a kazdy si tu silnici uzije, vcetne paradnich vyhledu na krajinu.
Pro jedince, kteri si chteji ¨zazavodit¨, se doporucuje vyrazit brzy rano kvuli provozu a prazdne ¨trati¨. Takze tvoje poznamka je uplne mimo a jen potvrzuje, ze jsi sam blbecek, co nevi, ktera bije.

piErcE
14. října • 13:26

Neomezená rychlost? Odkdy prosim tě... Blábolíš.Je to normální silnice... jen se tam platí mýto, jako na řadě jiných horských silnic (regulace provozu).

Jiří Červenka
14. října • 10:58 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Großglockner je normální silnice a platí na ní stejné rychlostní omezení (a jiné předpisy) jako jinde v Rakousku. Jiná věc je, že se to tam tolik nehlídá. Je to silnice výletní a „dědci s vajíčky“ tam patří stejně jako kdokoliv jiný včetně autobusů, karavanů, pomalu jedoucích naložených rodinných kombíků s dětmi nebo cyklistů, pokud se na to cítí. To jen na okraj.

MKScuderia
13. října • 21:59

Rád bych hned z kraje upozornil redakci na chybu v rozměru pneumatik u Kie. Předpokládám, že tam mělo být 205/55 a ne 255/55. Že by Kia jezdila na takových salámech? :-))Další věcí je podivně velký rozdíl spotřeby mezi Ceedem a i30. Hyundai vyslal do testu verzi téměř z veškerou příplatkovou výbavou včetně panoramatického střešního okna atd. To mu přidává dost na váze. Oproti tomu Ceed šel do testu s normálně (i když nadprůměrně) vybaveným modelem. Myslím, že kdyby vyzkoušeli i to zrychlení z 0 na 100 km/h, tak by se nestačili divit tomu rozdílu. Závěrem: jestli má oktávka jednu z nejlepších manévrovatelností, tak všechny ostatní auta v testu musí být normální žebřiňáky. Mám kousek od domu sérii zatáček, kterýma se se svou Mazdou 6 krásně protáhnu pod plynem. Když jsem jezdil pár dní s tou novou oktávkou a zkusil to samé, málem jsem skončil v kukuřici, jaký velký přetáčivý smyk jsem musel krotit.

Adam
13. října • 21:56

Tento test je zcela k ničemu. Pokud nemají všechna auta stejné obutí, průměr kol s podobný typ tlumičů a podvozku, je to jen subjektivní a nic to o samotném autě nevypovídá. Pokud byste změnili obutí, tlumiče, tak bude pořadí zase úplně jiné. Nevypovídá to nic o značce auta.
Od začátku testu mám takový pocit, že Opel se musí hanit ve všem a za každou cenu, kdežto o Škodě se to vždy napíše tak, aby byla ve všem skvělá...
Za takový zbytečný test bych nedal redaktorům ani korunu. Když už ho chtějí dělat, tak se stejnými specifikacemi všech aut. Za takový test/netest palec DOLŮ!!!

mpolan
14. října • 9:08

Plácáš nesmysly. Test je takový, jak se auta dodávají. Jo, že někdo má patnáctky a někdo má sedmnáctky? Hm, smůla, tak to je prostě dané. Nikdo nekupuje auto, aby ho vzápětí přestavěl, vyházel kola a tlumiče a dal tam kdovíco. Jsou to sériovky, takže i jako sériovky musí být hodnoceny. Zajímalo by mě, jak bys chtěl udělat "stejnou specifikaci všech", když v takové třeba ani nemusí být schváleny pro provoz. Takovou kravinu může požadovat fakt jen zaujatý hlupák.
Opel je mimo mísu, je zastaralý, stejně jako už dnes Mégane. Škoda je zkrátka vychvalovaná, protože je místní a dost platí v reklamě. Na druhou stranu, totéž dělá i Hyundai a je na tom podobně.

jenda
13. října • 22:41

Proč zbytečný. Prostě vzali podobná auto co jim automobilky nabízejí a šli udělat test.Nic víc nic míň. A to, že Opel stojí za prd se ví už dávno, už jen ta jeho hmotnost je hrozná.

jenda
13. října • 20:04

Tady je jenom vidět co říkám pořád. Koncern pěkné auta, ale ty jejich motory stojej za starou bačkoru.

Kája
13. října • 21:33

Mne uz od zacatku vadi jak bylo ovlivneno vyhradne vel kufru. Jinak by byl v cele Leon/Golf, ktere jsou realne nejlepsimi vozy-ne ve vsem, ale komplexne ano.

Janek
13. října • 22:32

Souhlas, vždyť ony ty kufry jsou u 3/4 aut skoro stejné, resp. reálná využitelnost je prakticky stejná, tak proč váha 50% ? Jinak když už jsme u toho kufru, tak nebylo řečeno, že Focus má ten objem kufru menší díky tomu, že má po obou stranách v prostoru za zadnímy světly úložný prostor za dvířkami, který není započtený do toho objemu, ale je možné ho využít. Do tohoto prostoru lze nacpat spoustu věcí - lékárničku, trojúhelník, náhradní žárovky, sadu nářadí, náhradní stěrače atd .. takže se to pak nemotá mezi zavazadla a nepoletuje to po kufru jako u ostatních aut.

Gusta Pičkovič
13. října • 21:53

No to je jedna z mála věcí co na autorevue pořád řeší...velikost péra! Ale,že to řve jak mlátička v zimě to je v poho! :-D

Gusta Pičkovič
13. října • 21:29

Jak a který motor stojí za bačkoru? Mám doma jak Tdi..Tsi.. Htp a mohl bych o tom napsat knížku! Jen, nesouhlasím s hodnocením autorevue! To už je i na mě moc silné kafe!

Mirek
13. října • 19:18

Osobně mě na testu zarazily dva detaily a myslím si, že podstatné. Proč není zohledněna převodovka šestistupňová a pětistupňová. S Octavii s touto motorizaci jsem jezdil a ta převodovka mi tedy vůbec neseděla. Pětka byla hodně dlouhá, určena pro dálnice. Pocitově jsem řadil od jedničky nahoru, vše šlo naprosto bezproblémově, ale při přechodu ze čtverky na pětku jsem motor málem udusil. Byl jsem upozorněn, že pro jízdu mimo dálnice je pětka zapovězena.
Druhý detail je, že se napíše, že "Focus působí díky rychlému převodu řízení agilně, vyniká schopností zachovávat vertikální klid při rychlé jízdě na nerovném povrchu a do zatáček se skládá s hravostí, jakou ostatní auta v testu neumějí napodobit."
Hned u Leonu se však napíše " Ačkoliv se Golfu technicky velmi podobá, na silnici působil mrštným a hravým dojmem, ještě víc než komfortněji laděný Ford, a měl přesnější řízení než VW. Navíc je zcela přirozené a bude vyhovovat i těm, kterým vadí strmý převod řízení Focusu a jeho silná tendence k vracení se do neutrální polohy. Ve vyhýbacím manévru nestačil Leon ST na nejlepší, ale bylo evidentní, že na větších kolech se širšími pneumatikami by to mohlo být zcela jinak."Tak to mi tedy pánové hlava nebere, nikdo to neumí napodobit, přesto Leon jezdí lépe a navíc pokud bude mít širší pneumatiky. To je prazvláštní hodnocení odhadem. A to s tím strmým řízením, tak to mě dostalo fakt na lopatky. Takže je vlastně lepší si na volantu zauzlovat ruky při řízení. Všem doporučuji vyzkoušet a hlavně těm, kteří rádi řídí. O jaké silné tendenci vracení volantu se to píše, já nic takového nepociťuji.

Honza A.
4. listopadu • 14:22

já bych si tipnul že je to snaha slovně vyjádřit subjektivní, tedy neměřitelné dojmy z jízdy, zvlášť pokud má redakce možnost opakovaného a bezprostředního srovnání, což myslím každý hned tak nemáme. Myslím že je to i v tomto duchu napsané, jako určité vodítko, nikoliv jako dogma, ale můžu se mýlit.

Had
13. října • 19:47

Asi by potřeboval redukci jako u Tatry!?:-D

Mirek
13. října • 20:27

Možná. :-D Ještě mne tak napadá, proč u ostatních aut nehodnotili, že kdyby měly to, či ono a dali podle toho body.

Petr Maleček (dj.kure)
13. října • 19:08

Budu se asi opakovat, ale Megana jste mohli z testu klidně vyřadit. Děláte test 1.6tek, tak proč jste jí tam nedali i v případě Megana? Vím, že nebyla k dispozici, ale porovnávat hrušky a jablka je trošku mimo. Tím chci říct, že agregát 1.5dCi a 1.6dCi jsou od sebe sakra daleko vším (výkonem, projevem, spotřebou, průběhem, turboefektem, ...).

veto
14. října • 7:12

nesuhlasim, 1,5dci malo poslednu vyvojovu fazu v roku 2011, takze ono je to v podstate novy motor. vykon je mensi, prejav tym padom logicky tiez, ale spotreba, priebeh a turboefekt su velmi podobne, Renault montuje velke turba, co je z hladiska spolahlivost dobre a radsej budem 300 000km tolerovat turbodieru a lag ako pocuvat pri 150 000 piskanie a pri 200 000 menit turbo.

Karel
13. října • 19:22

Chvíli jsem přemýšlel, proč seš tak citlivej na jabka a hrušky, pak jsem se podíval na poznámky pod čarou a došlo mi to :D :D :D

tommmmm
13. října • 18:52

Tak nevim, nedavno jsem videl na Auto Motor und Sport srovnavaci duel Octavia kombi X O Astra kombi a Octavii hanili za podvozek a astru vychvalovali, zejmena pak v 18-ti metrovem slalomu. Mozna to taky nekdo videl.

Honza42
13. října • 16:47

Vezměte ta auta někam na váhu, prosím. To by Vás snad nezruinovalo. Nejlépe s přibližně stejně naplněnýma nádržemi. Nikde to v testu nevidím a údaje výrobců jsou taky ........

Jerry HK
13. října • 16:26

Nechápu reakce, že je test nastaven tak, aby vyhrála Octavie nebo koncern. Každý bude mít trochu jiné priority, také nesouhlasím s váhou některých skupin hodnocení. Ale nemyslím si (i dle svých zkušeností se třemi testovanými auty), že z celkového pohledu by tam byl nějaký zásadní úlet. Navíc je super, že redakce zveřejní výsledky v excelu, takže si to každý může upravit k obrazu svému.
Musím uznat že Peugeot 308 je zatím příjemné překvapení!

kolemjdoucí
14. října • 15:39

V prvním díle slibovali, že na konci dají k dispozici excel a každý si bude moci nastavit váhy sám. Upřímně se na to těším, protože mám také trochu jiné priority.Doufejme tedy, že redakce slib dodrží.

veto
14. října • 7:08

suhlasim s tvojim prispevkom, mne sa tento test paci a nemam velke vyhrady (mozno ta spotreba a este by mohla redakcia kupit telemetriu uz konecne, ved ju maju aj ovela mensie redakcie).
Rovnako by mohli zacat robit uz aj videa, ako posledny diel by bolo pekne video, ako testovali. Som dost odmerany voci fanusikovaniu k nejakej znacke, oktavi, ani nic od VW nikdy neboli auta mojej top priority koli cene, ale oktaviu3 povazujem za najlepsie auto segmentu. Nekupil by som ju iba koli cene, to neznamena, ze budem teraz na nu nadavat, alebo vyzadovat od inych, aby na nu nadavali. Nemam v tomto teste zidnu vytku, ze by nejako pridavali oktavii.

Mirek
13. října • 18:55

Nevím, jak je to u Peugeotu 308, ale zrovna u Focusu jsem jezdil s motorizacemi 1.0 EB, 2.0 D a 1,6 EB a musím přiznat, že jsem měl pocit z každého auta jiný a jízdně se mi jednoznačně nejvíce líbil 1,6 EB. To co si s touto motorizací mohu dovolit, to s ostatními nešlo. S 1,6 D jsem nejezdil, ale lze předpokládat, že bude také odlišně naladěna. Zatím nejsem přesvědčený, že 308 je jízdně tak skvělá a to hlavně vlivem jiných testů, které jsem četl.

LOL2000
13. října • 16:29

No v testu asi jo....kdo ví, jak to bude v reálu na silnici.

Honza42
13. října • 16:21

Kupodivu I30 a Octavia drncají, kdo by to byl řekl, že? Který magor či záškodník dodal tato auta na 45% gumách? Čekali 24hodin Le Mans?
A před P308 klobouk dolů, když umí zatáčet i na na jakž takž civilních gumách. Další odměnou je pak i nižší spotřeba. Škoda jen toho (pro mne) zcela nepoužitelného interieru.

LOL2000
13. října • 16:28

No vhledem k tomu, že tohle je subjektovní test, tak by tomu věřil tak nějak v módu že bych to vydělil dvěmi a odečetl 10. :-D

veto
14. října • 7:04

prejst uhybacim manevrom sa mi nezda az tak subjektivny test, tam nezalezi len na nazore sofera, ale aj na aute. Faktor odchylky spravania vodica je tu podla mna maly. A tu pezot bodoval uplne jasne.

jarda
13. října • 15:32

Doufam ze take redakce v testu upozorni na to, ze na celkove vysledky ma zajiste vliv take to, ze se testu zucastnily jak modely temer na sklonku svojeho zivota, tak na druhou stranu i nove modely :-P

Honza A.
4. listopadu • 14:10

No Jardo nic proti, ale zkus si ještě jednou přečíst úvodních pár odstavců :-) Mimochodem který ze starších modelů sedláš? :-)

Mikuláš
13. října • 16:53

Já doufám, že na to neupozorní, protože to snad každý normální člověk ví. Kdyby se takové testy dělaly s ohledem na jantary jako seš ty, tak bude 3/4 text upozorňování. To že je něco starý a funguje to blbě není omluva ani důvod, proč bych si měl říci "ježiš maria, chudák, je to pekáč, ale tak on je starej. Tak já si ho koupím, at mu to není líto" :D

Bouce
13. října • 14:22

podvozek Peugeotu měl lepší sportovní jízdní vlastnosti než Honda. Klucí, co tam hulíte... to musí být matroš :-D

Mirek
13. října • 14:57

Myslím, že tam nic nehulí. Zkus si někdy sám tohle porovnat. Já osobně jsem byl dost zklamaný z Hondy Civic Tourer, kterou jsem asi před měsícem zkoušel. Docela mne zaskočilo přesednutí z Focusu do Civicu a kvalita jeho jízdy a hluk. Nevím po jakých cestách jeli při testu, ale já si tehdy vyzkoušel i "kvalitní" okresku.

Bouce
13. října • 15:13

právě, že jsem porovnal a přesně tyhle dva modely. Ano, Civic by na tom mohl být lépe, v porovnání s jeho bratříčky. Ano platí zde pří přísloví, jednooký mezi slepými králem. Tedy vůči Peugeotu určitě.

Mirek
13. října • 15:42

308 jsem nejezdil, jen v ní seděl. Můžeš mít pocitově pravdu.

Bouce
13. října • 14:04

hmmmm, kupovat si kombíka a pak hodnotit jízdní vlastnosti při sportovní jízdě. Takže příště bude test sportáků a kabrioletů a bude se hodnotit kolik květináčů a dříví v nich odvezu na chalupu?

Honza A.
4. listopadu • 14:08

viz. výše v reakci na LOLa - chlapi přemejšlejte trochu! Vyhýbací manévr je sice trochu extrém, ale kombíka si kupujou lidi, co ho chtěj naplnit lidmi a věcmi - a že to umíme :-). Jenže ono udělat něco s prázdným autem a s naplněným kombíkem je dost rozdíl. Frajeři co najezděj v referentských autech různé kubatury ;-) x desítek tisíc km ročně (sami přes den v pracovní době), většinou mívají naspěch a jsou samozřejmě skvělí a nejdůležitější (taky řidiči) - vím o čem mluvím z vlastní zkušenosti, jenže s plným autem s rodinou se jezdí třeba večer, a i když se jede jen 90, tak může někdo nebo něco překvapit a pak se ukaž frajere co ses naučil na zkušební dráze. Ale když máš třeba starej Mercedes A a převrhneš se při tom, nebo novej Jeep Grand Cherokee a převrhneš se při tom, nebo třeba Astru se štelovacím podvozkem a přetočíš se, tak uděláš prd nebo tě minimálně překvapí co všechno je potřeba udělat. A třeba může být mokro... a jak je vidět, i mezi novými auty s ESP po patnácti letech vývoje jsou rozdíly... Proto si myslím že má tahle disciplína význam, alespoň na něco to ukazuje a rozhodně to není o sportovní jízdě. Pohanit umí každej, to nedá práci, jen ty druhé to vždycky zamrzí.

Marwiner
14. října • 19:05

Koupě kombíka ještě neznamená, že jsi už všechno vzdal a jen vozíš harampádí na chalupu. ;-)

Jarda
13. října • 14:36

Sportovni jizda vypada trochu jinak nez to v testu. A popravde receno, kdo z nas jezdi _vylucne_ na dedka? ;-) Kdyz kazdou chvili vidim, co predvadi 35+ tatici s rodinnymi MPV... :-P

Mirek
13. října • 15:07

Vypadáš na mladého, sebevědomého a nejlepšího řidiče. Také takové občas potkávám a nestačím se divit, co jsou schopni při své suverénnosti na cestě vyvádět za pitomosti.
Nemohu zapomenout speciálně na jednoho, kde při jízdě měl můj pruh volný průjezd, v protisměru byly nadělány ostrůvky pro zpomalení, v obytné zóně. Takovýto kouzelník mi klidně vjel do mého pruhu, z protisměru, a chtěl projet zúžením kolem ostrůvku. V tomto zúžení jsme se potkali, nedal mi přednost. Já se na něj dívám, co to vyvádí za pitomosti, on vystrčil hlavu z okénka a volal na mne, že ať mu uhnu, protože on byl v tom zúžení dříve a proto má přednost.

Pavel
13. října • 14:02

Pěkný test, pochvala redakci za snahu o objektivitu. Pro mne docela překvapení P308. Testy moc oslavné nebyli, tady ale zatím favorit na zlato. Kategorie cen je opravdu ošidná z hlediska poskytovaných slev z ceníku. U francouzů prý jdou slevy dojednat tak, aby začínali dvojkou, což u Octavie nikdy nebude. PS: Octavii mám, sem tam střídám auta a je opravdu na nerovnostech hlučnější asi i více než Rapid.

Vana666
13. října • 13:21

Přijde mi pochybné bodovat technické údaje udávané výrobcem, a už úplně nesmyslné v bodování tak preferovat tovární údaje o točivém momentu. Dle testů na Autorevue i jinde se jeho skutečné průběhy často výrazně liší od tvrzení výrobců, takže hodnocení bude silně zkreslené

Jiří Červenka
13. října • 13:49 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Moc dobře si uvědomujeme, že to není ideální. Ale představte si, že bychom to neudělali – to bychom to schytali ještě víc, že schválně pomíjíme údaje motorů, abychom favorizovali koncern, který v hodnotách výkonu a točivého momentu na nejlepší nestačí. Tak aspoň takhle. Koneckonců dopad na výsledné pořadí je spíš symbolický: všechny parametry dohromady (výkon, toč. moment, zrychlení, komb. spotřeba) mají váhu 30 % v rámci kategorie Jízda, která se na celkovém výsledku bude podílet dvaceti procenty. A až vám dáme na konci k dispozici excelovskou tabulku s bodováním, budete si tam moci nastavit váhu třeba 0 :)

miro
13. října • 14:46

Dobry den asi som necital dobre ale podla Vami napisanej recenzie je jednoznacny vitaz Peugeot 308 a nie Octavia. Octavia je najmenej kultivovanym autom a to je najdolezitejsi parameter pre bezneho uzivatela. Naviac ked uzitna hodnota u 308 je zrovnatelna s Octaviou.
Zaver aky ste prezentoval len nahrava tym ktory tvrdia ze novinary su pod vplyvom Skody.

Jiří Červenka
13. října • 15:08 • šéfredaktor AutoRevue.cz

Dobrý den, nejsem si jistý, zda je dostatečně zřejmé, že toto je test na pokračování. Poslední graf a poslední tabulka ukazují průběžné pořadí po všech zatím vydaných dílech. Dnešní díl vyhrál Peugeot, Octavia skončila v hodnocení jízdy jako celku až šestá z jedenácti. Jak z toto vyplývá, že novináři jsou pod vlivem Škody?

vitas
20. května • 12:30

Dobrý den, děkuji pane Červenka za skutečně objektivní test. Nebaví mě všude číst PR články od konvernu a podobně, to se nedá číst. Snad hen Váš test a test v autosalonu na Primě ( 2x testováno nedávno) hodnotí auták jako skvělej! Každý kdo se svezl, tak musí vědět, že právě komplexnost, komfort, jízda, řízení, malý volant, subjektvní dojem z jízdy, vzhled auta, cenová politiky vs. výbava a ceny příplatkové výbavy udělal aktuálně jednoznačně nejlepší stroj PEUGEOT .
Dokonce jsem kvůli tomu šel a kvůli kombinaci superlativů koupil jednu v plné výbavě 1,2 Automat. Pohyb na silnici, muší váha auta, ovladatelnost, "vybírání " zatáček, kdy se všem otáčí uvnitř kufr a stará se mnou nechce jezdit :)) (boční přetížení dostahuje 1,0 G !, možná i díky skvělím 18" Michelin Pilot sport3 ) z něj dělá hrozně příjemý žihadlo a za rozumný peníze a 3 letým servisem zdarma! JESTLI NĚKDO POCHYBUJE O 308 TAK UŽ BY MĚL VZÍT TOHLE AUTO V POTAZ. NEVYPADÁ, NEJEZDÍ, NESVÍTÍ,NECHOVÁ SE TAK JAK JSME NA PEUGEOT BYLI ZVYKLÝ.

LOL2000
13. října • 16:25

Spiše že pokaždé to píšete jinak.;-)http://www.autorevue.cz/srovnavaci-test-hyundai-i... ...

Had
13. října • 16:14

Bohudík že v komisi Auto roku nesedíte vy a celá vaše redakce! To bychom již v předstihu věděli které auto nebo auta budou minimálně příštích 20 letech bezkonkurenčně nejlepší!!! Díky!!! :-))

Kankunen
13. října • 14:05

Zrovna bych řekl, že by to bylo každému jedno co falšuje výrobce.
Budete auta taky vážit?

veto
14. října • 6:56

mohli by, ak uz nemaju pristup k vahe, tak nec hzbehnu do hociakeho vykupu srotu, ci smetisko kde maju vahu aut :-)

Mino
13. října • 13:07

Hodně mě udivuje ta spotřeba. Jestli Ceed a i30 se stejným motorem i zpřevodováním mají rozdíl 1,2 litru v naměřené spotřebě, tak buď je tam tisková chyba (a má tam být 4,9 a ne 5,9) nebo ty údaje nelze brát ani trochu orientačně. Není možné, aby ta čísla byla tak brutálně rozdílná. Buď jeden řidič jel opravdu výrazně jinak (třebas i stejně rychle, ale nevhodně pro spotřebu s jedním autem, což se mi nezdá) nebo PP tak brutálně kecá, až to není hezké. I když gumy mohou něco přidat, 1,2 litru to nebude.

MichalH
13. října • 13:24

Největší rozdíl, který jsem zaznamenal v mém rozměru (225/45 R17) u pneumatik s udávanou spotřebou C (Nokian) a F (Yokohama) byl 0,7 l/100km. Proto věřím tomu, že jiný rozměr s úplně jinou pneumatikou může dělat i rozdíl 1l/100km.

Mino
14. října • 14:04

Ale co to bylo za auto? On je zase rozdíl, když ti gumy udělají litr spotřeby na autě, které jezdí za 4,5 a na autě, které jezdí za 9. Mně se třeba gumy nikdy moc na spotřebě neprojevily, to jsem měnil ze zimních 185/65/14 na letní 205/55/16 (rozdíly dynamiky byl ale jak by zmizel jeden válec v motoru). Na druhém autě 205/55/16 letní i zimní, nyní 225/45/17 letní a opět žádný rozdíl, maximálně tak jedno deci, a to spíše ve prospěch těch 17.

MichalH
13. října • 13:26

Mám na mysli dlouhodobý rozdíl ve spotřebě, abych to upřesnil.

Svetak
13. října • 12:57

Opel ma prakticky nejlepsi hodnoty jak u specifikace, tak u vysledku, ale redakci neoslovil :D. Proc? Protoze redakce uz je predem rozhodnuta o tom, kdo je nejlepsi, podle toho, jaky je znak na kapote a co parkuji oni doma :D....

GeM
13. října • 21:59

Když jsem kupoval nové auto tak jsem se svezl i30, Auris, Astra, Golf a Leon. Vše v benzínu a kombi. Astra byla příšerná, dokonce i manželka, která autům neholduje říkala, že to bylo líné, hlučné. Za mě přeposilované a spotřeba šílená. Jel jsem tím turbem dopovaným motorem 88kW. Nakonec to vyhrál Leon a jsem spokojen. Ono každé auto má něco, ale ta Astra je i svým stářím nekonkurenceschopná.

jarda
13. října • 15:22

Doporucuji si precit test 3 kombiku v nafte, ktery vysel v rijnovem platku s nazvem AutoTIP. Opet se potvrdilo ze co test, tak to jine vysledky :-(

Kouba
13. října • 12:35

Spotřeba jako triumf naftových motorů v tomto, podle redakce organizačně náročném testu, byla nakonec porovnána podle palubního PC. Co na to říct, dají si práci s organizací a pak nakonec nestihnou tu spotřebu změřit :-| Chápu, že finanční možnosti má redakce asi omezené, nafta něco stojí, ale pokud to nejde zajistit, tak takový test nelze brát za seriózní, ale spíše jako nějaký "bulvár" test . Pokud to neviselo na financích, tak se měly ty káry půjčit ještě jednou v indivudiální termíny a tu spotřebu změřit. Konečně něco co se dá objektivně změřit a lidi opravdu zajímá (na rozdíl od rozměrů kufru a sedaček, které si každý vyzkouší sám jestli mu sedí) a nakonec nic, velké zklamání.

gigi
13. října • 19:29

Proc je problem, ze je brana spotreba podle pocitace? Ja mel zatim jen 3 auta(passat,okta a golf) a spotreba byla temer shodna s pocitacem. Co mate za problem?

Mino
14. října • 14:00

Protože třeba u jiných značek více kecá? Navíc i na jednom a tomtéž autě se PP jednou sekne třeba o jedno deci a podruhé o šest.

Mikuláš
13. října • 13:35

V tvém komentáři vidím pár chyb. Přesně tato auta se houfně kupují do fleetu a tam je z mnoha důvodů zajímavější udávaná spotřeba, takže bych neřekl, že to je úplně nesmyslný. Běžní zákazníci si v mnohem větší míře přece kupují benzinové motory. Alespoň jsem to tady v těch diskuzích už někde četl. Jinak třeba mě speciálně u kombíků hodně zajímá i kufr. Kombi si kupuju proto, že má velký kufr...

Janek
13. října • 20:33

Já si naopak myslím, že má pravdu, na velikost kufru se jako soukromý zájemce můžu podivat v každém autosalonu, můžu si ho přeměřit, stejně jako vyzkoušet místo vzadu, vpředu apod. Jenže právě reálnou spotřebu běžný člověk otestovat nemůže a právě tuto informaci by se mohl dozvědět od nějakého seriózního testu, bohužel ne z tohoto. Z testu se zatím člověk nedozvěděl v podstatě nic co by si nemohl zjistit sám na autosalonu, teda kromě toho extrémního testu na vyhnutí se překážky. Normální lidi taky kupují diesly, jinak myslím, že cílová skupina tohoto testu jsou běžní lidé, jestli si myslíš, že tento test čtou fleetový manažeři a že jim je určen, tak vcelku na omylu :-D

Mirek
13. října • 21:01

Ano kupují diesely normální lidi, předpokládám, že nenormálním by vzali svéprávnost a tím pádem auto neprodali. (to byl žert) Na procenta budou diesely u skupiny lidí, na které test míří, podstatně v oslabení proti benzínovým motorům u nových aut. Reálnou spotřebu aut si může každý trochu chytřejší ověřit sám. Pokud byl problém s délkou jízdy, vždy se mi podařilo domluvit, že auto vrátím s takovým množstvím paliva, s jakým jsem je přebíral. V naprosté většině jsem jel vždy sám, bez doprovodu prodejce. Případně jízdu dopředu domluvil.

veto
14. října • 6:52

je zaujimave, ze ludia kupuju hlavne benzinove motory, ale snad kazdy okolo mna, vratane mna ma dizla....
Pretoze ludia kupuju aj jazdenky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
14. října • 16:36

Ale to jsem tam napsal "u nových aut". Také je pravda, že olítané auta jsou na tom dost jinak, protože zde vstupuje velké množství olítaných firemních dieselových aut.

Honza
14. října • 10:24

Ruku na srdce - 1.9 tdi byl ve své době povedený motor a nic moc jiného koncern dlouho nedokázal nabídnout. Lidé si na chrochták zvykli. Koncern je k tomu vychoval.

Mirek
13. října • 14:49

Máš částečně pravdu. Například u Focusu se kupuje kombi proto, že HB má kufr jako nákupní taška. Zkrátka je skoro nepoužitelný, když si tam dáš alespoň dojezdovou rezervu. Já to takto také vyhodnotil a prodejci to také přiznávali, že HB je málo prodejné a sedan prakticky vůbec. Také je pravda, že raději kupuji benzínový motor, proto jsem se divil, že udělali test dieselových aut, které u lidí, kteří ročně najedou cca do 15 000 km nemají smysl.
A schválně, jak často potřebuješ velký kufr.

LOL2000
13. října • 12:24

Heh, tak I30 má horší komfort než Renault ...potažmo je poslední.No zcela mimo mísu....:-D

Honza
13. října • 12:09

Test konečně řekl to, co si myslím o oktávce už od první generace - je sice prostorná, plní co má, ale je nepříjemná svým duněním a drncáním. S naftou je to takový rodinný nakladáček, do kterého se člověk zkrátka moc netěší. Redakci za tento "objev" posílám pochvalu, protože na českém webu málokdo našel odvahu to říci bez skrupulí. Jen je škoda, že došlo na srovnání spotřeby dle počítače. To je faux-pas, které patří do reklamy, nikoliv do seriózního článku.

Revan_21
13. října • 21:00

No nevim. Pravě první generace octavie byla kritizována právě proto, že měla moc "máslovej" podvozek.

mpolan
14. října • 8:54

Máš pravdu, byla. Ale až po příchodu druhé generace, kdy bylo potřeba tu dvojku vychválit, jak "teď už je to ono"...

Honza
14. října • 10:16

Tak nebo tak, nikdy to nebylo ono. Ale nejvíc mi vadila ta dunivost karosérie. Ve spojení s TDI akusticky hodně nepříjemné auto. Když jsem poprvé sedl do OII a nevěděl jsem dopředu, co je tam za motor, myslel jsem si, že ten motor je rozbitý. Řízení sice přesné, ale bez potěšení. Z firemních aut mě nejvíce bavilo řídit tu nejobyčenější fábii I 1.2 htp. Kvalty pěkně poskládané za sebou a bleskové reakce na plyn narozdíl od 1.4....

Kankunen
13. října • 10:20

Veliká pochvala za tuto část testu, nic tak objektivního jsem nikdy nečetl. Škoda jen toho hodnocení podle údajů výrobce.
Astra s běžným podvozkem je hodnocena velmi pozitivně, škoda.
Ještě jednou děkuji.

asd
13. října • 11:37

Je fakt, že spotřebu mohli raději vytáhnout ze spritmonitoru a mělo by to aspoň nějakou vypovídací hodnotu ( i když by neseděli rozměry pneu).

Shimi
13. října • 12:19

asd: Pro mě osobně nemá spritmonitor žádnou vypovídající hodnotu. Ani jedno z aut, co jsem vlastnil, se tomu průměru nepřiblížilo. Navíc, a tady jsem asi výjimka potvrzující pravidlo, jsem neměl s žádným autem, a že jich bylo, problém jezdit se spotřebou udávanou výrobcem. Moje současné auto má na SM průměr (34 aut) nějakých 8.6 litrů. Já mám za 100.000 km průměr 7.2 litrů. Výrobce udává v kombinaci 7.3 litrů (1.6T 110 kW nepřímý vstřik). Jednoduše řečeno, testovat spotřebu je svým způsobem naprosto k ničemu, protože je to navýsost individuální veličina.

Mino
14. října • 13:59

SM musíš brát orientačně pro porovnání. Pokud víš, že se s jedním autem pohybuješ v určitém rozsahu naměřených spotřeb na SM, je pravděpodobné, že se totéž bude týkat i auta nového. Třeba u Nissanu jsem byl 7. ze 61, na Hondě jsem 5. z 86. Takže kdybych chtěl vědět, za kolik budu jezdit např. se 121kW Mazdou 6, tak mrknu, je tam 35 aut, já bych byl asi někde na 3-5. pozici. To znamená nějakých 6,5 až 6,8 litru.

veto
14. října • 6:42

u mna spritmonitor ma vypovedajucu hodnotu, kazde auto co som mal malo priemernu spotrebu taku, aku mal najsporivejsi prispievatel do spritmonitoru :-)

Mirek
13. října • 18:33

A jaké je to auto?

Shimi
13. října • 19:06

Mirek: Corsa D GSi

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
13. října • 20:29

Tak to potom musí lítat s takovýmto motorem.

Shimi
13. října • 21:35

Mirek: No vzhledem k tomu, že má provozku 1250 kg, tak to žádná extra hitparáda není. Faktem ale je, že když se tomu šlápne na krčisko, tak to i celkem jede a dá se s tím užít něco srandy.

Mirek
14. října • 6:44

Tak to jsem čekal zrovna u tohoto auta nižší váhu.

asd
13. října • 14:31

Tak já mám ve srovnání s průměrem na spritmonitoru spotřebu o 1,4l menší. Takže chápu, že na každého to vztahovat nejde. Každý prostě jezdí jinak a jinde. Jenže pro výběr auta už to vypovídací hodnotu má. Většina aut co má v rámci třídy a s podobnými objemy motoru papírovou spotřebu +- stejnou, bude mít ty reálné rozdíly na spritmonitoru větší. A můžu pak s naprostou jistotou říct, že když si koupím auto A co dle spritmonitoru jezdí za 7,4l, že s ním budu jezdit za míň než s autem co tam má průměrnou spotřebu 8,4l ( i když papírovou mají +- 0,2l stejnou).

jarda
13. října • 12:51

Souhlasim! mam stejnou zkusenost ;-)

Had
13. října • 10:14

Nejméně kultivovaným autem Škoda Octavia!? Tak mám pocit že se hodí ke všemu možnému, jen ne k jízdě!??? Bohužel přesně jak se dalo čekat že zvítězí velikost kufru na technikou! Hodnocení spotřeby podle údajů výrobců!??? To je také objektivní hodnocení!??? Kdo nalže víc, ten vyhraje!??? Tragikomedie jak za bolševika!!! Český Veverkov!!! :-D:-D:-D

LOL
13. října • 9:17

Tak to se už nedivím že se v Česku tolik bourá, když se auta hodnotí podle toho, jak se chovají při prasojízdě :-D (což by člověk čekal u hatche s dvoulitrem, ne u vagónu s foukaným motorem pro rodinnou jízdu) Na druhou stranu se nedivím - Ochcáfka je kostitřas, tak se tomu náležitě upraví metodologie testu.. ;-)Dost se taky divím, že byl více než litrový rozdíl ve spotřebě mezi cedníkem a i30, když mají tentýž motor a rozdíl je podle tabulky jen v obutí. To je trochu podivné.

Honza
4. listopadu • 13:43

Prvně nevím co si myslet o tom nicku, ale to je mimo téma - ono hodnotit auto podle toho, jestli umí plynule zastavit by šlo taky, jenže občas se může stát, že třeba vyleze z pole srnka a při cestě z dovolené se jí radši budu chtít vyhnout, než spoléhat na likvidaci od pojišťovny a podstoupit další vynucené aktivity, a tedy radši udělám nějaký "prasojízdní manévr". Tak úplně a doslova se mi to ještě nestalo, ale asi je docela rozdíl rovnat přetočené auto nebo mít ho v klidu a pod kontrolou. Kolik řidičů má skutečně(!!) zažité ovládání auta v mezní situaci a v okamžiku překvapení? Já jsem to mnohokrát zkoušel na silnici i mimo a pořád to tam nemám... (podle sebe soudím tebe, tak si myslím, že nejsem úplný kopyto, tak to můžou mít i druzí podobně).

Ivan
13. října • 8:52

test splnil učel na prním míste Vokswagen octaVIA !!hURáá DANKE NEINB-]
pRIMITíVNEJSIE OVPLYVNOVANIE VEREJ MIENKY,KTOré sa hrá na akusi
sOfistikovanosť..

EJdzej
13. října • 8:51

skoda si pomaly buduje naskok, urcite toto porovnanie s prehladom vyhra :-P to bude prekvapko :-D

Doporučujeme

Články odjinud