Mám teda opravdu problém s hodnocení ovládání. Mám Astru a právě u ní bych dal nejvíce +bodů za přehledná velká tlačítka, kde každé tlačítko má jednu funkci, vždyť je to velmi jednoduché a za jízdy bezpečné. Co se týče prostoru na zadních sedadlech, tam je opravdu slabé místo, já ovšem vozím jen děti a 5 nás v autě nikdy nejelo. Kufr je super hranatý a lze využít ze 100%. Lovu zdar
Tak nejprve pochvala - za úsilí nutné pro realizaci tak rozsáhlého testu.Problém vidím v tom, že mixuje subjetivní atributy (např. ovládací prvky) s docela dobře měřitelnými. Kdyby kdokoliv dělat podobný test, dopadne docela jinak - ale chápu.Konkrétní výtka: když už investujete čas do měření kvádrů v kufru a.j., co je důvodem nezohlednění tvaru prostoru po sklopení zadních sedadel? Ano - mám na mysli vzniklý schod, který u některých aut je značný? To je docela zásadní nevýhoda. Plus je vhodné zohlednit šikmost vzniklé plochy(zadních sedadel).Pokud se budou i v dalších dílech objevovat podobné "boty", bude redakce nařčena z nadržování některému modelu resp. výrobci :-D
Co je to za hodnocení? Ovládací prvky. Mám hondu a nemůžu si to vynachválit...Proč tam ještě nedali hodnocení podvozku a motorů. Kde by asi škodovka skončila. Páni redaktoři, kdo si ten test objednal. Že by někdo z MB? Fuj
Ty jsi ale chytrej. Několikrát je tam zmíněno, že to je jeden z dílů a že další díly budou následovat, ty jeden FUJi:-D
Druhý díl měl být minulý týden, tak to sami v prvním dílu napsali. Takže s takovou se na Vánoce výsledek dovíme.
Tímto způsobem to do Vánoc asi těžko stihnou, nebo snad pod stromečkem objevíme zase Octávii!??? :-D
Kdo myslí že vyhraje Octavie! Anketa: Souhlasím ANO Nesouhlasím NE !
Dnes jsem si ještě šel znovu projít první část tohoto "megatestu" a všimnul jsem si, že nahoře nad nadpisem je v navigační liště toto : Testy | Kombi | Škoda | Škoda Octavia Ještě jednou - je to na stránce v první části testu, né v této, píšu to sem, protože v první části testu diskuze už pohasla... Žeby byl dopředu znám vítěz testů ? Nebo redakce dostává zaplaceno za vylepšování SEO výsledků vyhledávání od firmy Škoda ?
Nechápu smysl tohoto "megatestu". Stejně to vyhraje ochcávka - protože v této republice to ani jinak nejde, a taky proto, že v nějakém testu to ochcávka "nandala" i bavoráku. Takže - opičárna. :-P
Jsme na stránkách autoREVUE, respektuji, že to je jejich test a mohou si ho udělat jak uznají za vhodné. Podle mého názoru po stránce kvantity se redaktoři určitě snaží, bohužel ta kvalita pokulhává. Ty všechny centimetry, které naměřili jsou stejně jen teoretické, každý má stejně jiné požadavky a při výběru auta si musí udělat svůj názor.
Proboha už se na ty sedačky a velikost kufru vykašlete, otočte list a pojďte už konečně dál! Nechci říct že se jedná o nepodstatnou věc, ale technické údaje jsou snad daleko důležitější! Nebo si snad všichni myslíte že například v anketě Auto roku je nejdůležitější veličinou v hodnocení právě velikost kufru, škrabka a podobné pí.oviny!??? B-]
Ti tři chudáci na té fotce nemají chybu:-D:-D
No nemajú veru nemajú, ale neviem čo vyjadrujú. Na jedinej fotke sa smejú (Megane) a to je vlastne aj jedine kde sedia vedľa seba. Inde sedí prostredný pán "nad nimi". Prečo sa im lepšie sedí potom v Oktavke, Ceede,Golfe? Žeby boli masochisti? či?"Podle jejich hodnocení se ve třech vzadu nejlépe sedí ve Škodě Octavii, Kie Cee'd a VW Golfu Více"
Oktávka působí větším dojmem než starší Megane, díky nafouklým plechům, ale při pohledu dovnitř to už taková sláva není... to že má o pár cm širší kufr v nejširším místě není berná mince, přeci. Navíc v týhle třídě, jak je patrné i fotek, je ten kufr skoro stejný a pár cm nehraje roli. Je tam třeba patrné, že u některých vozů lze sedačky sklopit do roviny (v tom je Oktávia nejhorší = nechápu vysoké hodnocení), ale to je asi tak všechno - nerozumím tedy moc testu, ale asi nejsem cílová skupina nebo člověk, pro kterého je velikost kufru důležitá. Když budu chtít něco vozit, prostě si koupím MPV, anebo auto o třídu výše, nebo si to nechám dovézt.Palubovku a interiér má nejhezčí Megane, není přeplácaný, plasty jsou měkké, je hodně příjemný. Renault tohle umí a mám ho za to rád :)
Test se zda byt dobry co se tyce prostoru. Bohuzel subjektivni hodnoceni palubky bude cely vysledek diskvalifikovat. Chapal bych hodnoceni "kvality" materialu, ale subjektivni rozlozeni pristrojovek nema v hodnotici tabulce co delat.I tak diky za test a tesim se na dalsi pokracovani. Z mnoha udaju co merite si lze dobre udelat svuj usudek.
Ten članok je o desatinový.. kolko ludi narvem do kombika. a pritom by sa dali krasne zrovnavat jazdne vlastnosti, spotreba.. kultivovanost chodu motoru a pod.osobne, prešiel som všetky auta, keď som vyberal túto jar.Super je Golf Variant, v jazdnich vlastnostiach.. ale konečným vítazom bola Honda.. niekde tam vzzadu bola aj OCT... zvyšok hlboko vzadu - najvačšie sklamanie bol Focus, ktorý pred reálnym obchazenim bol favorit.A nebolo to o cene, pretože všetky spomenuté sú aj najdrahšie... jednoducho som chcel mat auto ktorým ma bude baviť jazdiť a kombi, nech možem aj občas na rodinný výlet.
Souhlasím a doufám, že se tím budou zabývat v dalších kapitolách stejně jako teď v těch centimetrech. Ten test se třemi vzadu taky moc nechápu. Kdo chce jezdit pohodlně v 5ti dospělých tak si pořídí třeba MPV se samostatnými sedačkami a nebude se ohlížet po těchto kombi. A kdo jezdí v 5ti jen občas, tak to pro něj nebude důležité kritérium, navíc všichni ti figuranti jsou poměrně štíhlí, což ve skutečnosti bude jinak, například být tam mezi nimi menší "věstonická venuše" tak si ti krajní neškrtnou :-)
Ja si tedy myslim, ze kdyz mit v aute vestonickou venusi, tak spise vetsi. :-P Predevsim tedy v kombiku. K cemu jinemu by tam ten prostor byl, nez prave na prevazeni takovych relikvii, ne?!
Pravda, byli jiz zde i taci, jez resili kolik se do kombiku vejde prepravek. Svata prostoto! :-D Proc bych mel vozit vestonickou venusi rozebranou na soucastky, kdyz ji poholdne mohu prevezt jiz smontovanou? :-P
Tak hneď na úvod, keď som si prečítal, že nevýhoda Astry je "priveľa" tlačidiel a zorientovanie trvá dlhšie som s čítaním "testu" aj skončil. Ďakujem za snahu, ale väčšina majiteľov (predpokladám) jazdí s autom dlhšie ako pár dní ako to robia novinári... viac tlačidiel v Astre znamená pre každodenné jazdenie jednoduchšie a rýchlejšie ovládanie počas jazdy, páni novinári... Pekný deň.
Ano, i mne to odradilo od dalsiho cteni a predvsim od klikani na kontextovou reklamu.
"U Opelu potřebujete výrazně více času, než se ve všech tlačítkách zorientujete." Jsou redaktori autorevue senilni?I ten nejlevnejsi smartphone ma X-krat vice funkci, nez kolik tlacitek obsahuje jakakoliv pristrojova deska soucasneho osobniho auta. A o prehlednosti ovladani smartphonu vime sve, ze. Presto jsem neslysel, ze by to nekomu az tak vadilo. Zrejme proto, ze prumerne inteligentni clovek se to jednou proste nauci pouzivat a pak uz mu to ani neprijde.Myslim, ze u aut bychom mohli aplikavat stejnou logiku.
JJ a když se soustředíš na ovládání smartphonu, tak u toho reálně hrozí, že zabiješ lidi na přechodu?
Se smartphonem realne hrozi, ze vlezes na prechod, kdyz mas cervenou. B-] Ale i presto je vetsina populace miluje. :-P
Více tlačítek na panelu se přeci nerovná smartphone, právě naopak, když máš to tlačítko přímo na panelu, tak nemusíš požadovanou funkci hledat někde zanořenou v menu. Konkrétně u Astry se redakce vyděsila z tlačítek radia, které tvoří 2/3 všech tlačítek a jsou umístěna v horní části panelu zatímco nejběžněji používaná ovládací tlačítka jsou dostatečně velká a jsou po ruce blízko řadící páky.
viděl jsi 5. element a scénku dusícího se Zorga? :-DTak asi tak.
kdyby někdo neviděl tlačítka v akci: http://www.youtube.com/watch... B-]
Přesně stejně je to u Focusu. Osobně mám radši jednoznačné tlačítko, než bloudění v menu. Pokud by se redaktoři trochu snažili své IQ používat, tak zjistí během chvilky, že je to naprosto jednoduché. Vůbec jsem nepotřeboval studovat žádný návod a rovnou jsem radio ovládal. Navíc těch tlačítek opravdu moc není, neboť ostatní, co se týká auta je jen klimatizace, tempomat, světla, ovládání oken a zrcátek. Mají snad ostatní auta toto ovládání odstraněno, nebo jak si to představují?
Pokud vynecháme velikost kufru, místo nad hlavou a podobné celkem ne pro každého podstatné veličiny, tak bych přidal do hodnotících údajů po kolika kilometrech se u každého z hodnocených aut projeví závažná závada která toto vozidlo odstaví z dalšího provozu!? B-]
Zde by asi opět vyhrála Honda.
Honda je prostě Honda - Japonci to umí - ať dopadne test, jak chce. ;-);-);-);-);-)
Jen občas zapomenou, že Evropané jsou vyšší:-P
Civic Tourer se navrhoval výhradně pro Evropu a myslím, že se ani jinde neprodává. Podle mého zvolili kompromis z důvodu rozumného vzhledu a aerodynamiky, tedy snahy o co nejnižší spotřebu. Většina lidí, co si tohle pořizuje, jsou patrně rodiny s dětmi a pak je to jedno.
Pokud někdo nechce vzadu vozit vysoké lidi, jednoznačně Honda. Možnosti kouzlení se sedadly (magic seats), nejnižší hrana, dostatečný objem a super diesel 1.6.
Mám pár praktických postřehů k Hondě. Jelikož pod zadními sedadly není palivová nádrž, nachází se tam další poměrně velký prostor pro zavazadla (vezete-li děti). Pokud máte vzadu jen jednu osobu (dítě), lze druhý (širší) nepoužitý sedák vyklopit nahoru a krásně se tam vejde složený kočárek. To má tu výhodu, že nakládací hranu máte super-nízko a kufr zcela volný. Zadní dveře se umějí otevřít téměř do pravého úhlu, což je třeba při nakládání dětské sedačky bezva věc. Je poměrně hloupé, že se v tomhle testu ignoruje prostor pod podlahou, neboť je opravdu hodně velký a mimo jiné vhodný třeba pro věci, které nechcete, aby se vám rozkutálely po kufru.
Máš ve své úvaze jeden velký nesmysl. Pokud nebudou sedáky vyklopený nahoru, tak vzpěra pod sedákem je zaklesnuta šikmo do podlahy a tudíž prostor pod sedákem nelze využít jako zavazadlový prostor. Navíc je to snad jediné místo, kam jde dát trochu nohy, pokud je nechceš mít stále prakticky kolmo k podlaze.
Tak předně doporučuji lépe číst, neb jsem nepsal žádnou "úvahu", ale praktické zkušenosti s vozem. Přiznávám, že vzadu nejezdím, ale místo pro nohy je myslím běžné jako v jiných autech bez nutnosti je nějak kroutit pod sebe pod sedák (je-li to vůbec možné). Jistě, nohy (špičky bot) nestrčíte pod přední sedačky, protože tam je nádrž, ale myslím, že to není problém. Každopádně, jak píše Honza, vzpěry pod sedáky jsou a lodní kufr se tam pochopitelně nevleze, ale pro různá příruční zavazadla, která je dobré mít cestou po ruce, je to ideální - basa šesti 1,5 l minerálek, termotaška s jídlem, brašna s foto výbavou... Mám tam permanentně věci, které by v kufru překážely nebo by při jeho zaplnění k nim byl špatný přístup, jako lékárnička, kapalina do ostřikovačů, startovací kabely apod. Místa tam je opravdu překvapivě hodně.
Chybička se vloudí http://www.auto.cz/test-honda-civic-1-8-i-vt... ...
Nějak tu vzpěru mírně šikmo zaklesnutou do podlahy nevidím...
Kdybys pořádně četl, tak výše jsem napsla vysvětlení, že lepší foto.....
S tim místem pro nohy jsi to tedy přehnal. Civica mám velmi dobře prověřeného a chodidla jsem pod přední sedák tedy nedostal, tak nepiš, že je tam místa přibližně jako...... Ano drobnosti tam jdou strčit, ale že by to bylo ideální, to tedy ne. Bohužel lepší fotka není, ty vzpěry jsou od sedáku mírně šikmo vzad.http://www.auto.cz/test-honda-civic-1-8-i-vt... ...
Nechápu, vždyť pppqqq píše, že pod přední sedačky špičky nohou nelze strčit. Tak proč je mu jeho příspěvek vytýkán...? A řekl bych, že je rozdíl mezi mírně šikmo a šikmo...:-)Mimochodem, pod přední sedačky Tourera, nelze strčit asi tak kanady, které samozřejmě v Oktě tam dám.:-)
Máš ve své úvaze jeden velký nesmysl.Když sedáky nejsou vyklopené nahoru, tak ta vzpěra není šikmo do podlahy, je celkem rovně. Ta vzpěra je docela subtilní, takže umístění tašky pod sedák, menší bedny, balíku plenek, atp. vůbec nebrání. Neznám auto testované kategorie, u kterého by šlo pod sedák strčit nohy, takže výtka, že to nejde u Tourera, pokud je pod sedáky "něco", je mimo.
Civic kombi je z uživatelských rozměrů ekvivalentem fabie II kombi. To auto je malé s ostatními v testu nesrovnatelně menší.
to je blabol.. sedel si v tom aute ? alebo len tak kecáš.. mal som 6 rokov 2* Octaviu.. s toho poslednú III.. a teraz mám Civica Tourer, po dlhom vybereCivic Kombi je zrovnatelné.. je len o 12 cm kratšie, a jedine kde je to citit, je zadna rada sedadiel, holt 12 cm sa prejavilo v mieste v kolenach.To auto naozaj nie je určené pre pravidelne prevážanie 5 dospelých osob.. a to hlavne kvoli mieste nad hlavou pre >190 cm, a prostredný sedák nie je prijmení na dlhú cestu. Ale vpredu sa sedí luxusne... celý blabol o vzdusnom priestore vpredu v Octavii, je len o cm3.. hold OCT. minimalizovalo akykolvek pokus o napaditost a nahradilo to vzduchom.Pre mna bol kulturny sok sediet v Honde, kde mam vsetko krasne po ruke, sedi sa prijemne.. a hlavne pristrojova doska je luxusna... nez v OCT.. kde som mal len priestor.Kritizovane budiky.. je vidiet ze autor recenzie v tom ani nejazdil.. mozno po dvorku.Mal som subezne Oct a Hondu.. najvacsi nezvyk bolo ako v som Octavii, a podobne aj v inych autach, stale musel zrakom behat niekde dole, hladat rychlost... v Honde je krasne vysoko.. a to nepodstatne mam dole.. podobne ovladanie radia.A jazda. mam 1.6, a mal som aj v Oct 1.6 .. to je dve generacie inde, hoc ich deli len rok.. podvozok je v Honde tvrdy ako v Oct.,. ale narozdiel od Oct., ma nadherne jazdne vlastnosti.. take okresky, parada.. do zakrut sa da ist uplne v inych rychlostiachked som vyberal auto som myslim prebehol vsetky dotycne kombiky, podla mna exceloval Golf Variant.. ale je nudny,ale je to vitaz.. Ford Focus bola absolutna katastrofa, mal som II radu, s ktorej som bol nadseny, ale III.. bieda.. motor roka 1.0 uplne na prd. priestor vpredu ziadny.. Oct.. je dobre auto ale uz som mal , ale az po dlhsom jazdeni v Honde som zistil ze az take dobre nie je. Hui.i30 - necham na kazdeho nazore.. za par drobnych dobre auto nebude. Sorry, sedel som, jazdil som.. Ak chcete mat aj radost z jazdy a nepocitat len cm3 v aute, tak urcite Honda.. a mozno nudny GOLF.. ktory jazdi super, ale ten vzhlad..
Pak je jasna volba leon. Jezdi dobre a dobre vypada :-)
Nepatříš do kategorie "i kdyby to bylo bílé, tak je to stejně černé"? Osobně jsem si nedávno přesedl přímo ze svého Focusu III kombi do Civicu kombi a je to přesně obráceně s prostorem, než jak uvádíš. A to nebudu hodnotit jízdní komfort, hluk a mnoho ostatního. Ostatně, přečti si rozměry, které naměřili. Je přímo tragédie, když někdo porovnává neporovnatelné. Vzpomínáš 1.0 EB, předpokládám ten slabší, nikde jsem nenarazil nz testovací vůz s tím silnějším motorem. Takže porovnáváš 103 kW se 74 kW a co tak porovnat 1,6 EB 110 kW s tím motorem v Civicu. Co budeš potom povídat. Potom si porovnej ještě ceny. Moc bych se divil, kdyby vyšel Civic lépe. Ano, jedině kufrem se může pyšnit, ale to je asi to jediné.
Opel Astra... opravdu me pani redaktori vsude bavi jak astru "pomlouvaji" ... na těch strááášně moc tlačítek (5 nohore - odemykani, zamykani, vystazne blinkry, esp, parkovaci senzor) 14 prostednich (auroradio a paublni pc) a 7 dole (manulani klima a vyhrivani sedacek) sem si zvykal strasne moc dlouhých deset minut.... tlacitka jsou akorat velka a na dosah od radici paky, lze je krsne najit poslepu, kdyz koukan na silnic pred sebe...opet zapomeli na ulozny prostor pod levou stranou volatnu... ten je supr. mam elektronickou parkovaci brzdu a tak je prostredni prihradka velka a ma dvojite dno.. a kdyz budu chti dokoupim si i schranku pod sedadlo spolujezdce...ano auto je tezši než konkurence ale taky pokud mam " zahradku" nebo rakev ma nostost 100kg ne jen 60 jako treba golf...v kufru mam rezervu 225/50 R17... takze normalni kolo ne parodii na kolo i tak je kufr dost velkej a s rovnou nahladaci hranou a pokud chci sklopim sedaky tak i uplne rovnou loznou plochou ... pride mi ze na to kolik tu jezdi oplu je divne ze v testech dopadaji tak blbe... ano nove se tu moc neprodavaji, tak kde se teda berou ??
Tak,tak mám astru a neměnil bych
Souhlas, hodnotit palubku podle toho, jestli si na ni za 10 minut zvyknu je podle mne úplně mimo. Mnohokrát je lepší mít tlačítko přímo na panelu než hledat nějako možnost přepínáním někde hluboko v menu. Redakce hodnotí stylem hodně tlačítek = malé hodnocení, to mi přijde trochu slabé :-(
Jenže za půl roku si zvykneš na všechno.
a přesně to si myslim i já, jelikož redaktoři jezsi kazdou chvili jinym autem, vse jine nez na co jsou zvykli hodnoti blbe i kdyz je to treba naprosto v pohodě..radsi mam ty tlačitka "po ruce" než to lovit někde v menu... zajimalo by mě, která tlačitka by tedy ti kteří tvrdí že jich je moc schovali jinamodshora - zamek dveři (asi ne co), vystrazné blinkry (jasne sup s nima do menu), ESP - mozna ano, park. asistent - mozna anoradio - tady sou tak mozna 3 tlaticka zbytecne - druha sada stanic a favorite, TPspodni cast - klima atd - co vynechat je tu - AC on, vetrak -kolecko, teplota -kolecko, predni a zadni okno, 3 tlacika kam to ma foukfat (okno, kabina, nohy) a je tu vnitrni filrt, a dve tlacitka na vytapeni sedacek...vic nepotrebuju a min nechic :-)jo mam 180cm a 90kilo, takze jsem normalni chlap, obcas ti auto pujcuje tata - 196cm a 113 kg - v pohode se vejde a ja si za neho v pohodě sednu :-)
Sopel má dlouhodobě naprosto neergonomické ovládání. Milion tlačítek a točítek, přičemž korunu tomu nasadili v poslední generaci, kdy se potvrzuje stisknutím ne knoflíku, ale toho stříbrného točítka pod ním. Brrr!! Tehdy ze stejného důvodu kritizované poslední Vectry proti tomu dnes působí jako vrchol ergonomie.Kromě toho má Sopel Kastrat standardně naprosto nevyhovující sedačky a velmi málo prostoru pro nohy. Co se prodejů týká, Sopel to dnes mlátí jednoznačně pouze cenou, je to takový zoufalý výprodej.
LOLe, se uplne mimo. Ano pri pohledu na ovladaci prvky asrty se muze nekdo vydesit. (Me se to zas libi, mam rad hodne cudliku a posledni trend s 3mi tlacitky a nic vic, mi je dost protivnej). Nicmene, ta korunka jako Enter, je super, jen slabomyslnej chobot nedokaze pochopit, ze ji ma stisknout. Nema ani moc silny, ale ani moc slaby odpor, rozhodne omylem ji nezmacknes. Cudlik na korunce slouzi pro navigaci (posouvani map). Ostatni cudliky snad pochopi kazdej. Celkem intuitivne jsem zacal ovladat vse co jsem chtel a ani jsem nepotreboval se divat kde co je.Co se tyce pohodli, Astra je tvrdsi sama o sobe, zase zalezi komu co vyhovuje, ja mam radeji tvrdsi auta nez jezdici gauce. V podstate nevim co Astre vytknout mam najeto skoro 100k a porad jsem spokojenej. Nic neklepe, nic se nerozbilo, nic nevrza jezdi svizne i pres jeji vahu... Jedine teda co nezvladam je se udrzet na rozumne spotrebe, ale to je problem mezi volantem a pedaly.Opel ma jen smulu na nepochopitelnou spatnou reputaci tady u nas, nevim jak jsou na tom Opely predtim, ale Astru povazuju za hodne povedene auto.
LOLáku, Ty jsi MAGOR!!! Podle tebe je lepší hledat funkci zdlouhavě v menu dotykáče, než mít tlačítko okamžitě po ruce??? Prober se!!!
Právě naopak! Existuje něco jako kontextový ovladač. Dotykové ovládání bez zpětné vazby je samozřejmě horší, ale opačný extrém, na každou kravinu jedno tlačítko, to je horší jen nepatrně méně.Zrovna já jsem velký odpůrce "androidových" palubovek, jenže to nemá vůbec nic společného se Soplí tlačítkovou ejakulací.
Neplácej nikdy jsi v té poslední Astře nejel, těch tlačítek tam je víc jenom k ovládání rádia, jinak tam je přibližně stejný počet tlačítek jako mají jiná auta, jen jsou větší a navazují na sebe, aby šly jednoduše najít i po slepu a tím opticky zabírají více prostoru. Při pohledu na fotku palubky jsi se vyděsil, že to nezvládneš a plácáš tady o nějakých milionech tlačítek.
V poslední Kastře mám (bohužel) najeto několik tisíc km..
ja v astr J ST 1.7 cdti (96kw) mam najeto skoro 20 tis za pul roku, vc. 3000km do svedks a zpet, takze ne jen par km po praze... a ovladani je upln v pohode. tlacitka jsou akorat velka a clovek je nemusi hledat za chvili si zvykne a ovaldat vse pak lze i bez pohledu na panel .-)ps. mam mirne ojetou z nemecka, temer v plne vybave a jsem naprosto spokojen. uvažuju že ženě koupime to samy :-)
Hele piš si co chceš, z mojí zkušenosti je Astra spíše to lepší v tomhle segmentu co lze ve firemních flotilách dostat.
Ty seš jeden velkej SOPEL!!!
No tak sis koupil Sopla, no co! Každý není milionář. B-]
Zoufalý jsi jedině ty, když tvoje hlava není schopna pojmout o pár tlačítek navíc, tak potřebuješ primitivní palubku s pár tlačítky pro primitivní jedince :-)
Uh, poprava posla špatných zpráv v přímém přenosu. :-DMoje hlava je určena na jiné věci, ne pro to, abych se učil jak ovládat Sopla. Přeber si to jak chceš. Jiní to umí udělat tak, že není třeba milionu podivných tlačítek a točítek a funkčně netratí, takže chyba bude, ano, správně, v Soplu.Čas od času musím těmito tragickými kárami jezdit. Je to nepohodlné, ale bohužel s tím nedokážu nic udělat.
Fajn test, vôbec nie je podstatné či to vyhrá Oktávia,a lebo fokus, podstané sú objektívne údaje. Keď neberiem do úvahy napr. pri honde priestor pod podlahou, a keď to tam napíšem tak je to OK. Keď neberiem do úvahy sklon sedákov, a to tam napíšem , tak je to OK, o tom je objektivita, a je len na čitateľovy, aby si z toho vybral čo potrebuej. Chcel by som vidieť toho pribrzdenca, čo by na základe tohto testu išiel kúpiť auto, len preto, že vyhralo v tomto teste.
No zase tak tragicky by som to nevidel, hodnotili sa zatial tie 'discipliny', kde ta octavia nema dovod byt v hodnoteni vysoko, tak preco nie? Lenze ako tu uz niekto naznacil, naozaj je tak ohromne dolezite ze do jedneho auta nacpem chladnicku a do druheho chladnicku a este mi ostane miesto na trojdecku nealko piva? No a rozlozenie tlacitok....za desat minut to priemerne inteligentny jedinec ma nacvicene ako cirkusova opica, cize dalsia vec, ktora ma z toho vsetkeho trapi najmenej (div sa svete, nemal som problem nacvicit si ani stareho oltcita a to bol teda doslova ergonomicky ''zazrak'') :-D:-DPockajme si este na zvysok, ovela vacsiu vahu prikladam tomu ako to jazdi, kolko to vezme, hlucnost, komfort pruzenia, celkove pohodlie. Co take dalsie detaily (zase to tu niekto spomenul), ako svetla vyska? Zranitelnost prahov? Ako to svieti? Cena? Vybavy?Kazdopadne urcite VELKA pochvala za pekny zaciatok testu, som naozaj zvedavy na dalsie, keby bolo takychto viac :-)
Tak nevím no... Možná někde píšou, že schválně nesklápějí zadní sedadla, každopádně mám Hyundai i30 Kombi a pokud vyklopím zadní podsedák, dostanu zcela rovnou prodlouženou plochu kufru. Pokud u té Hondy a Peugeotu je to maximum co umí, tak Hyundai ji má oproti nim opravdu zcela plochou.
Oni tam pod fotografií píšou, že "V Hyundai a Kie dostanete rovnou plochu, pokud předtím vyklopíte dopředu sedáky." Předpokládám, že pak ty vyklopené sedáky lehce zkracují délku využitelného nákladového prostoru. U Hondy jedním pohybem sklápíte opěradlo včetně hlavových opěrek, sedák neřešíte a výsledkem je rovná plocha až k opěradlům předních sedaček. Toto je možné díky umístění palivové nádrže pod předními sedačkami.
Proc se nepise u Focusu moznost sklopeni sedaku? Protoze to jde a plocha je pak taky rovna.
nezkracuji vubec, protoze se sklopi az k podlaze, Vysledek je rovna plocha s plnou delkou.
Takto postižených aut je více v tomto testu. No holt některá to neumí a proto není potřeba tuto výhodu asi zdůraznit. Dnes to v testech uvádějí někteří testeři jako nevýhodu, sklápění sedadel, také se tomu divím.
Mně to třeba zarazilo u toho cedníka, co tam mají. Starší generace měla normálně sklopitelné sedáky zadních sedadel, nějak nechápu, proč to u nové generace už nejde (jestli to opravdu nejde).
U nového Cedníka to samozřejmě také lze. A výsledkem je rovná podlaha.
Mě by jen zajímalo, proč srovnáváte auta nižší střední s autem střední třídy (Octavia). Viz. http://portal.sda-cia.cz/stat.php... http://portal.sda-cia.cz/stat.php...
.. pěkný pokus o flame .... Octa a střední? ... :-D
No vážně, jde o oficiální statistiky "Svazu dovozců automobilů - SDA". Proti Golfu jde v nižší střední Rapid, ve střední proti Passatu Octavia a proti Superbu ve vyšší střední nemá VW co nabídnout. :-)
...pretoze tam su kary, ktore su o svetelny rok inde. Trebars spominana Mazda6....
Jednou říká škodovka o Octavii, že je střední třída, tak měli dát do testu Rapida. Tohle je velmi nerovné srovnání.
jo jo to je jasná chyba :-)
Výsledky testu jsou irelevantní. Kdyby Octávia neměla kufr, tak je v prdeli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Celé auto se v testu posuzuje jen podle kufru a podle nápisu na karosérii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Test na hovno!!!!!!
kdyby to tvůj táta strčil mámě do pr...e, byl bys tam teď ty a my bysme měli klid na čtení :-D
Test byl napsán tak, aby opět vyhrála Octávia. :-(:-(:-(:-(:-(:-(:-(:-(:-(:-(:-(:-(:-(:-(:-(:-(
Leon je ve vetsine kategorii lepsi nez oktavka. Presto v souctu horsi o 45 bodu. Vse kvuli kufru. A to kdyz si clovek objedna do oktavky rezervu, tak je vetsi o pouhy 1 litr. Nechapu
Presne. Clovek si precte cely test, kdy se vozy nejak jevi. Leon patri ve vsech kategoriich k nejlepsim. A nakonec dle vahy kufru skonci predposledni. Takze je lepsi vuz kde jsem stisnenejsi jako ridic. Hlavne ze mam maxi kufr plny vzduchu!!!Jak se uvadi. Leon vpredu sirsi nez oktavka. Vice mista nad hlavou...
Napětí vzrůstá, nervy pracují asi to bude největší překvapení tohoto století!? Proboha kdo to vyhraje??? Předpokládám že to doposud není jasné 99,9% sledujících tento napínavý a 100% objektivní test!??? :-D:-D:-D
fuj to su ale hnusne palubovky
palubovky na fotke a v reale davaju uplne iny pocit
napisem to po tichu aby to autori testu nepoculi..... ze ta oktavka vyhra? asi... lebo vyhrat musi... ze je jedno ze stoji ako mazda 6 ... a za tie prachy chcem radsej mazdu 6 :-D
BTW, ja osobne za tie prachy radsej grand picaso, ak sa v tom raz prevezies zistis, ze je to tichsie ako ta 6ka, ovela vacsie a komfortnejsie a menej papierove, aj ked samozrejme tak dobre na ceste nesedi (prekvapujuco). Sam mam grand scenica, ale grand picaso povazujem za o generaciu lepsie auto(vsak aj je o generaciu mladsie)
cena sa meni, ak si niekto bude citat tento test za dva roky, tak by bola aj vysledok skresleny. Bezohladu na cenu objktivne je oktavka najlepsie auto C segmentu pre rodinne ucely. Aj ked ja samozrejme suhlasim ,ze za cenu strednej triedy by som urcite oktavku nekupoval
dalsia nelogicnost v prospech oktavky je ze ste nebrali do uvahy cely priestor co honda ponuka. ta ma 624 litrov. ale vymysleli ze to nebudu brat do uvahy. honda civic jednoducho nema rezervu. to ci je to vyhoda alebo nevyhoda si uz musi uvazit kupujuci. ale tie litre tam predsa su a nemozno ich ignorovat
strhnute body u civicu za palubovku moc nechapem.asi preto ze je trochu netradicny ale podla mna je to ovela lepsie riesenie. jazdim aj v civicu a aj v oktavke a teda mozem porovnat.1. digitalny tachometer umiestneny navrchu je vyborna vec. je to vyhoda a nie nevyhoda. rychlost je predsa ten najsledovatelnejsi parameter pocas jazdy. clovek si ho kontroluje neustale. a na to staci iba mierne sklopit zrak a pritom stale sledovat cestu. je to proste vyborne. napr. v mazde za priplatok dostanete vyskakovaci priehladny digitalny tachometer ktory sa vystrci nad palubovku. podla mna je to buducnost2. digital vs analog. neviem ako ostatni ale ja jazdievam casto na hrane. bezne v obci kde je 50 jazdim povedzme 55 - 57 a pod. viem predsa ze su tachometre podsadene a ze ta rychlost je v podste v norme. a preto mi je ovela lepsi digitalna presna informacia ako si sledovat rucicku ci je natou 50 iba "trochu" alebo "trochu viac" alebo "uz prilis vela". jednoducho vidim cislo a viem.3. tempomat octavka vs honda. na oktavke vidim ze tempomat ma fixnuty. uz ale nevidim rychlost na ktoru bol fixnuty. tu si mozem iba dedukovat ze je asi podobna aka je aktualna. i ked aktualna aj tak trochu kolise. na digi honde je to ovela lepsie riesene. vidim fixnuty tempomat povedzme na 57 a vidim ze aktualne ide auto 60. to znamena ze nemusim robit paniku a nepotrebujem ho menit v obci... viem ze za chvilu mi klesne rychlost na 57 opat. jednoducho je to prakticke.4. neviem co ma oktavka riesene lepsie na palubovke od hondy. jazdim v oboch a u mna by body vysli prave naopak ako im vysli v clanku
mam podobne Hondu Civic Tourer, a po 6 rokoch v Octavke.. a povodne som myslel ze pojde o zrovnatelne auta... Nicmene ked sa clovek oprosti od toho, ze oktavka je dlhsia a je viac miesta na kolena vzadu, Octavka je v tomto jednoducho ina kategoria, vzadu sa da hrat futbal, tak sa mi iank lepsie jazdi v Honde.. a radovo.Kym som mal subezne obe auta, tak mi prave v Octavke chybal styl palubovky ako v Honde, jednoducho si na to lahko zvykne.. uroven oci - rychlost..Kufr je vyrieseny perfektne prave v Honde.. jedine co mala Oct dobre, boli styri hacky na tasky... neskutocne prakticke. Ale variabilita priestoru, hlavne to delenie na hlavny priestor a dva skryte priestory je prijemne u Civicu.. Hned som si veci spravne rozdelil.. v Oct. sa to povalovalo pohromade.Jazden vlastnosti ani nehovorim, v Honde viem preco mam tvrdy podvozok, na okreskech je to parada.. Oct bola este tvrdsia, ale tak nejak zbytocne, podovozok to nevratil moznostou sportovej jazdy... tempomat som mal v Oct blbo na packe.. to bol ale problem vybavy, pretoze to bolo neprijemne labilne.. v Honde sa s tym pracuje super a je dobre ze poznam rychlost..V Honde je super 1.6 diesel.. po prechode v Oct II na Oct III som bol nadseny z vylepsenie 1.6 nafty, spotreba a tak... ale Honda je este uplne ina kategoria. Ked sa naftak zohreje, tak je nesmierne kultivovany.... to Oct. 1.6 nikdy nedosiahla, i ked to nebolo ani tam zle.. ale prevody v Hondem, hlucnost motoru su niekde inde..
Konečně někoho napadlo otestovat i ta zadní sedadla ve 3 lidech. Dalo se čekat, že tam budo namačkaní. Ono to prostřední sedadlo často i ve střední a vyšší střední působí jako nouzový předěl těch bočních.Co mě překvapilo, tak byla chvála na sezení ve 3 v octavii a golfu. Ceeda pochopím, protože ten je vzadu opravdu prostorný, ale v octě i golfu je vzadu uprostřed ten šílenej tunel, kterej většině lidí překáží, protože musí sedět rozkročení a ještě si cpát nohy k těch vedle....
U Seatu lze doobjednat sklápěcí opěradlo spolujezdce pro přepravu dlouhých předmětů. Neškodilo by se o tom zmínit, stejně tak je možné, že to má i některá další konkurence.
By mě zajímalo, za co ty nesouhlasy?
Super test. Jsou tam napsaná fakta, každý myslící člověk si z toho udělá závěr sám, pro ostatní je tam vaše hodnocení - a taky asi pro rozproudění diskuze :-)Focus II byl taky lepší v kufru jak Octavia II, ale čísla mluvila opačně.
Podle obrázku vypadá, že tři na zadní sedadla se vejdou nejlépe do Renault Mégane, navíc tam prostřední nemá ramena "předsazená".
vzhledem k tomu že s ním velice často jezdíme v pěti na oběd potvrzuji že tři normální chlapi se tam vejdou aniž by to vypadalo jako příprava ke skupinovemu sexu :-)
Rád bych tímto redakci také poděkoval za pěkný test. Máte to dobře zpracované, srozumitelně popsané, jednotlivé rozměry máte pěkně odůvodněné. Fakt dobrá práce.Těším se na ten výsledný excel, který slibujete. Rád se podívám na jednotlivé váhy a zkusím si s tím pohrát.
Dobrý den, tento seriál je poměrně zajímavý. Rád bych se zeptal jaké další díly budou následovat? Chystá se i nějaké bodované cenové srovnání, nebo tento faktor nebude mít na výsledek vliv? Dobrá práce, jen tak dál.
Neboj údaje velikosti kufru, odpadkový koš a škrabka budou oproti použité technice, výkonu, jízdním vlastnostem a dalším zbytečným a nepodstatným veličinám v bodování hodnotu minimálně 90 : 10 !!! :-D:-D:-D
Pěkně sepsáno, je vidět že si s tím autoři dávají práci. Těším se na pokračování, ikdyž to není moje kategorie aut.
Máš 100% pravdu, auto mám pro zábavu a ne na převážení čehokoliv, ať už se jedná o ledničku, nebo pytle brambor! A když už bych jel na dovolenou autem, tak mě stačí minimální úložný prostor do kterého se vejde nějaké to základní oblečení, kartáček na zuby a platební karta! Například Nisan 370Z nebo něco malého a podobného!? A to co pak budu potřebovat si koupím nebo objednám přímo na místě! :-))
A tchýni posílám Poštou jako balík! :-))
řinejmenším je hodně zavádějící, že přiznali, že nezohlednili sklon sedáků a nepřidali ještě výšku sedáků v druhé řadě sedadel. také mne překvapilo, že se neřeší prostor pro řidiče a spolujezdce. Kdo si sedl do nové 308 a uvěznil si pravé koleno mezi středový tunel a volant se spínací skříňkou, tak to asi nepochopí. Tímhle u mne 308 definitivně propadla a ostatní parametry jsou naprosto vedlejší.
Souhlas. Některá auta jsou v tomhle nepochopitelná. Já jsem kvůli tomu před lety vynechal většinu škodovek, protože jsem se věčně mlátil těsně pod pravé koleno o hranu středového sloupku - dělo se mi to jak v malé Fabii, tak i v Superbu. Hrozně nepříjemné.Ale abych byl objektivní, tak je potřeba také dodat, že to neplatí univerzálně pro každého. Každý jsme rostlý jinak, máme jiné poměry délky končetin vůči postavě a co vadí jednomu, nemusí jiný vůbec pocítit. Proto je tak důležité nekupovat auta jen podle parametrů v tabulkách a líbivých fotek, ale opravdu si do auta sednou a pořádně se projet (ty rádobytestovací jízdy kolem autosalonu většinou nestačí).
Také souhlasím. Já jen čekám, kdy se konečně testeři odhodlají a udělají fotky figurantů s výškou cca 185 cm, jak sedí na místě řidiče a potom na zadním sedadle (za sebou), ale zboku při otevřených dveřích, ať je jasně vidět , proč v některých autech je dostatek místa nad hlavou a v některých ne a jestli jde o pohodlné sezení. To samé platí i pro místo na kolena. Předpokládám, že když si lidé kupují sedačky domů, tak také nemají sedáky 30 cm nad podlahou, aby se dotyčným dobře sedělo. Když už jsem zmínil výše tu 308, tak jsem byl zaskočen chválou na prostor a on na místě řidiče vlastně žádný nebyl. Při mé výšce cca 180 cm jsem tam měl méně místa než ve Focusu a to i nad hlavou. Abych viděl budíky nad volantem, tak jsem si jím uvěznil pravé koleno, tak jak jsem popsal a nedokázal jsem se z toho jakoukoliv manipulací se sedadlem a volantem dostat. Pro šťoury, kteří rádi probírají, kdo co kopíruje, tak ruční brzda mi nějak připadla, jako by ji namontovali z Focusu. Jsem si doteď myslel, že tak věrnou kopii umí jen Čina.Pokud jde o kufr, tak zatím jsem opěradla složil za celou dobu jen asi třikrát a to vždy kvůli délce převáženého předmětu. Ještě jsem nejel s úplně plným kufrem. Předpokládám, že surfovací prkno snad v autě nikdo nevozí. To je naprosto úchylná zkouška. Přijde mi to stejné, jako kdyby dělali test Fiata 500 a použili figuranty kolem 190 cm a v hodnocení napsali, že Fiat kvůli tomu v testu propadl. Pokud budu měřit ke dvěma metrům, asi si nebudu kupovat mini auto a pokud budu chtít převážet toto prknu, tak to také nebudu řešit uložením do kabiny auta.
S těmi fotkami figurantů souhlas. S místem pro hlavu je to v některých autech pro osoby >180cm ve druhé řadě někdy docela tragédie.Ale s testováním prkna uvnitř by surfaři nesouhlasili. Znám lidi (vč. sebe), kteří si pořízují kombíka na ježdění na vodu a dva kajaky uvnitř při převážení bez zahrádky (nechce se přidělávat příčníky nebo se jede na spotřebu) a ještě až po strop bagáže se docela hodí. Nebo takové stěhování ledničky 180cm ;)
Na stěhování využívám zásadně dopravu, auta, která jsou k tomu určená. Ledničku Panasonic NR B32 FX2 XE, která má 190 cm jsem vezl na přivěsném vozíku. Pochybuji, že by včetně obalu do jakehokoliv, z těchto aut, vešla dovnitř. Těch surfů a kajaků, k ostatním, bude moc mizivé procento a jistě výrobci nepočítají s tím, že takovéto věci se budou vozit v kabině.
Každý podle svého gusta. Vodorovná ložná plocha se může někomu hodit. Na párty stan, desky >2m, ... na nouzové přespání.
To nepopírám, ale lednice v obalu má trochu jiné rozměry a do kufru při délce 190 cm, jak uvádím nevejde, není to plochá deska.
Vozit polozenou lednicku je taky pekna hovadina.
Proč hovadina? Předpokladem je při manipulaci a převozu nepoškodit chladící okruh. Po dovozu se stejně musí několik hodin nechad odstát v klidu na místě určení v provozní svislé poloze ať už byla převážená jakkoliv.
Este by bol pekny testik porovnat takto detailne miesto pre pasazierov na zadnych sedadlach kombi vs. MPV.Teda povedzme Focus vs. C-Max, Megane vs. Scenic, atd...
megane vs scenic,,,, no rovno ti poviem, kedze grand scenica mam, v grand scenicu je ovela ovela viac miesta na akukolvek stranu nez v megane. ale v grand scenicu sedis stolickovite, takze vzadu neviem ako by som zvladol napriklad 8 hodin vkuse. V sedadle vodica som ale 10hodin skoro vkuse zvladol bez nejakych vacsich tazkosti, aj ked moju predoslu 407sw hodnotim ako pohodlnejsiu(zato ovela menej miesta-pozdlzne este menej ako napriklad v ceede, ci golfe).grand scenic ale horsie drzi na ceste, ale az niekde v extremoch, co mi pre rodinne ucely nevadi
Pochvala pro autory, takto detailně proměřená auta jsem ještě v žádném testu neviděl.
Pokud měřili stejně kvalitně jako zjišťovali technické údaje, pak se snad ani nemuseli namahat. Golf Variant 605litru opravdu nemá při nezapočtenem prostoru pro rezervu, přitom jim tam trůní v čele žebříčku :-D
Focus je na tom s kufrem papírově špatně, ale reálně je na tom víc než dobře.
Jestli potřebujete převést botnik nebo skříňku zvolte Focuse! No a jestli potřebujete převést písek nebo hnůj tak zvolte a Octavku.B-]
Megan je na tom podobně když si vezmu co všechno se do něj při vybavování domku vešlo na jeden zátah :-D
Hodnotit velikost kufru bez velikosti dvojitého zavazadelníku (čili místo pro údajnou nepovinou rezervu) je u kombíků pro rodinu docela divné a velmi neobjektivní. V tom případě bude už jen stačit, že má auto 100 koní a co je navíc je zbytečné, páč to nejsou sportovní auta a takový výkon už vlastně nepotřebujete protože jedete s rodinou na výlet!
A nestačí snad ? :-O
Nestačí. Právě u rodinného auta lze očekávat plné obsazení a naložení, tedy hmotnost blížící se dvěma tunám.
to víš, tady má každá mrd.a veyrona a lambo a jak něco nemá milión koní, je to srágora...
No já nevím, ale nastavit váhu na 50% za vnitřní prostor?Kde budou jízdní vlastnosti, agilita, ekonomika, komfort a taky vzhled???
Jsou to kombíky. Většina lidí si kombíka kupuje především kvůli vnitřnímu prostoru. Až budou hodnotit hot-hatche, tak jim 50 % za vnitřní prostor určitě nedají.
Jo máš pravdu většina kombíků, které vídám je obsazena 5 dospělými, kufr mají založený po strop a na na zahrádce v plachtě věci na chalupu...
Ale o to nejde. Taky auto nekupuju jen na to, abych vozil celou rodinu každý den na chalupu a zpět, většinu jízd mám s téměř prázdným autem. Takové jízdy zvládne každé auto, navíc v běžném městském provozu je stejně prakticky jedno, jaký tam je motor, jak moc ustřeluje zadek v limitních rychlostech... Podstatné je, že do toho kombíka tu rodinu s bagáží naložím a konkrétně u sebe vyrazím dvakrát za měsíc na víkend pryč. To jsou cesty, které mne při nákupu zajímaly přednostně. Zajímalo mne, jak se tam vejdeme, jak pohodlně se nám pojede...Pokud bych necestoval na výlety s rodinou, ale naopak by mým koníčkem bylo vytáhnout o víkendu auto na okresky, tak se opravdu kouknu po nějakém hot-hatchi nebo třeba po kabriu. A opět tam můžeš říct, že většinu času to auto bude poskakovat po městě bez využitého potenciálu. Jenže o ty běžné cesty by zase vůbec nešlo.
Ale tři dospělí vzadu je utrpení v každém autě nižší střední, na to nemusí být tes, aby bylo jasno, že kategorie nižší střední je pro 4 dospělé a a 5 nouzovka, nepohodlná nouzovka, stačí se podívat do papírů a přečíst kolonku "užitečné zatížení", :-/
Samozřejmě. Však taky u rodinného auta se tak nějak očekává spíše kombinace dva dospělí plus od jednoho do tří dětí (je-li jich větší počet, je na místě uvažovat o tom, jak by asi dětská sedačka držela na střešních nosnících, kolik dětí se vejde pod podlážku kufru, nebo možná vhodněji koupit úplně jiné auto). Přeci jen pět dospělých osob není úplně běžná rodina.Ta ukázka těch tří dospělých v článku je zajímavá, ale asi to využije nějak častěji málokdo. A jednou za čas se to dá přežít i v sardinkové úpravě, koneckonců kdysi jsme jezdili k rybníku v osmi lidech ve Škodě 100. I pes se k nám ještě vešel.
v peti (z toho 2 deti) se da i v nizsi stredni docela slusne cestovat i na delsi vzdalenosti. Naopak i nektere modely ve stredni (C5) jsou vylozene ctyrmistne. A je to jenom ve tvarovani zadnich sedacek.
Očekáváš,že se tyto vozy budou nějak znatelně lišit,když mají prakticky totožný pohon?Komfort také souvisí s vnitřním prostorem a vzhled nelze dát do hodnocení vůbec.
Velké překvapení Oktavka vede :-) přitom jsem si přečetl v článku spoustu věci kde rozhodně nebyla nejlepší ale jak píší kolegové že SM je prostě nejvyvazenejsi a je přece naše :-)
Tak dá se očekávat, že oktávka dopadne velmi dobře, ale až přijde na řadu porovnání "cenaXvýkon" hodí jí to na poslední pozice ... u mě je jednoznačnej favorit ceed a zatím si vede velmi dobře!
srovnání cena x výkon x výbava bude právě proto silně bagatelizováno, tomu věřte...:-/
Oktávka vede jen v pořadí nezohledňujícím cenu. Při srovnání s cenou to najednou vypadá úplně jinak a do vedení jde Cedník (v ničem neexceluje, ale taky v ničem nepropadl, včetně ceny). A sami autoři testu píšou, že Cedník je hodně vyvážený.Ruku na srdce, koupit si nižší střední (Oktávku) za skoro míč mi připadne trochu mimo, na tuto třídu to dnes vidím na ceny okolo půl míče. Navíc problém Oktávky je v tom, že za podobnou cenu jako u Cedníka člověk dostane úplné holátko - podmotorované a jen se základním vybavením. A ani auto za 800 nemá třeba ono opěvované dvojité dno. Problém Cedníka je zase ten, že nabízí jen 3 výbavy, takže si člověk nemůže moc vybírat extra výbavu a většinou skončí u druhé nebo třetí a dostane i to co vyloženě nechce nebo nepotřebuje.
presne do bodky mam rovnaky nazor. Sedel so v autach nizsiej strednej tridy a sadal som si za seba podla mojich subjektivnych pocitov je poradia oktavia3, ceed, golf, astraH, megane, a nova 308 je uplne niekde vzadu, este som nevidel auto sgmentu C, ktore by malo tak malo miesta vzadu(nebol to kombik). Oktavka je v tomto segmente bezkonkurencna, so svojimi 196cm som si za seba sadol a spojil kolena a 1cm som mal rezervu, druhy ceed je uz daleko za oktavkou, v nom uz kolena nespojim, takze operadlo mam medzi nohami, ale dvere zatvorim v pohode, treti golf je len malo horsi ako ceed. Taka 308 nie combi , do nej sa za seba ani neposadim, za sedadlom mam tak 4cm miesta. Podla ma je priestor vnutri jedna zo zakladnych velicin, podla coho by sa mali auta vyberat, takze s 500bodmi suhlasim. Celkovo ma tento test zatial prekvapil pozitivne.
Co to mektáš? v rozumné výbavě i tu octu máš za cca půl mega. Dostat octu na mega... To už chce ostatně kus chlapa. Prej za půl mega holátko ... bože :-DMimochodem, ty asi budeš další, co srovnává octu nejvyšší výbavy s Cedníkem v "holobytu", že? Jinak bys takový kec nemohl vypustit.
Otázkou je, co to je rozumná výbava... Každý si představí něco jiného, u někoho to je základní rádio a základní klimatizace.U mně to jsou automatické stěrače, automatické světla, xenony, parkovací čidla, parkovací kamera, vyhřívané sesle, navigace, bluetooth handsfree, vyhřívané sklo...Jízda je o bezpečnosti a pohodlí.Já u svého SW oproti Octavii ušetřil cca 200-250k CZK. A to už nemluvím o záruce a tomu klidu v duši, že mi nikdo auto před domem neočeše! :)
To bude trochu problém, Cedník SW končí s max. výbavou na cenovce necelých 499 tisíc :-D Je v tom úplně všechno, co se dalo v konfigurátoru naklikat..Proti tomu Elegance (což je plusminus totéž co ten Cedník) začíná s 1,6TDI jako základ na 565 tisících.. hehe.. :-D A to se škodárna nestydí dávat manuální cyklovač stěračů - do elegance!!! Hlavně že tam vypisují kdejakou 3,14ovinu typu loketní opěrka, což je dnes už dávno standard.
Tak se proboha aspoň do toho ceníku cedníku podívej... A neplkej tady.k tý cenovce cca stovku pricti....
Podívej se na vysoce nadstandardní výbavu ceed exclusive 1.6 GDI (benzín 99kw), cenikova cena je 445000 odecti bonus kia 30000 a slevu od dealera a toto nabušeny auto máš za 400tis! A to nemluvím o 7 letech záruky, servisu (včetně kapalin) a asistenci zdarma
beru zpět.. kecám .. k vyšším výbávám jsou tam i ty kapaliny... OK ...
Bohužel ale jen u Dácie!!! :-P
http://www.kia.com/cz/cz/content/program-kia... ... program 777 Premium .... takže kdo tu kecá?!!!
Nesmíš všemu věřit!!!:-D:-D:-D
ty jsi dobrej troll:-D ... kdybys četl všechno, věděl bys, že mluvím ze svojí zkušenosti:-P
Ale po 7 letech to auto můžeš vyhodit ;-)
Přečti si nějaké testy s KIA ceed, kde auto rozebírali po mnoha najetých km - to auto bylo ve velmi dobré kondici, žádné velké problémy, rez apod.BTW pro redakci - pokud se za koupí KIA ceed s tlačítkem místo ruční brzdy, tj. jako ukazujete u HYUNDAI, tak ve středové konzoli má taky luxusní odkládací prostor na nápoje apod., do dveří se jí vejde v pohodě velká petka...
vážně? Tak proč na silnicích potkávám staré Kie, ještě s červeným logem? Ta auta sice vypadají vzhledově hrozně (design jižní kimovci zvládli až relativně nedávno a servis dostávají jen ten nejnutnější), ale jezdí.
Nebavim se o starych.
Aha pán je vědma:-) ví co bude za 5 let:-D
taky se designu ujmul peťa šrajerů :)http://cs.wikipedia.org/wiki/Peter_Schreyer...
A co chceš po sedmi letech dělat se Škodůfkou, kompletni generálku ;-). 7 let je ideální staří pro výměnu vozu. Pak už do toho jen cpeš prachy.
Děláš si kozy!? :-O
sorry, ale přestávám pobírat tvé myšlenkové pochody
Tak už jsem to našel . (s tím servisem) .. pěkně kecáš (ostatně asi jako ve všem) . Provozní kapaliny zdarma nemáš, stejně tak nemáš zdarma práci servisu, jediné co je zdarma , tak asi šest kusů spotřebního zboží ....
v o něco málo vyšší výbavě ji mám za 400 000 od toho si ještě odečtěte co jinde dáte za 7 let servisu a jste na 370 000
A to o tom servisu na sedm let zdarma jsi vzal prosím tě kde? :D
pánové, s progamem 777 je to tak jak říkám, a pokud máte řadu exclusive máte zdarma i kapaliny (olej, brzdovka atd...) ... kiu mám tak asi vím co říkám, už jsem byl na dvou kondičních a jedné garanční (servisní) prohlídce a stálo mě to 0Kč ...
co myslíš, že jsem udělal, když jsem ten text psal? Vlezl jsem na web české kia a škodovky.Co musím uznat je, že se KIA hodně inspirovala v konfigurátoru u Škodovky (docela tím překvapili, protože donedávna měli jen ceníky v PDF). Ale s konfigurátorem člověk nejezdí každý den do práce. ;-)
Tak tady napiš konfiguraci Octavie III vybavenou s cenou za půl mega. Už se na to těším. Osobně mám zájem o Octavii Elegance 1,8 TSI s multilinkem, trochu slušnější autorádio alespoň s osmi reproduktory, xenony, light assistant, line assistant, automatická světla a stěrače, samostmívací zrcátko, parkovací senzory vpředu i vzadu s parkovacím asistentem, tempomat, nouzové brzdění v nízkých rychlostech, polokožené čalounění, sedadlo řidiče elektricky seřiditelné, spolujezdcové manuálně v šesti směrech, sportovní hliníkové pedály, led osvětlení, elektricky sklopná vnější zrcátka, start stop systém, vyhřívané přední sklo, vyhřívaná sedadla vpředu, elektricky říditelná okna, bluetooth, hliníková 17" kola, samozřejmě červená metalíza Corida, tónovaná skla vzadu, dekorativní prahové nerezové lišty, zástěrky, ochranná stříbrná lišta za páté dveře.Mám takto přibližně vybavené auto, až na několik drobností, které jsem nenapsal, a stálo 565 000 Kč. Dokážeš to za tuto cenu s Octavii?
Nedokáže, ale napálí ti do očí, že tvé auto nemá na haubně prostřelenou slepici, což je zásadní a neomluvitelná závada! ;-)
Docela je zajímavé se občas podívat kdo v tom autě za kolečkem sedí! :-D
Miro kde žiješ??? Sci-fi nebo si snad myslíš něco jiného??? :-D
Něco jsi nepochopil?
To byla Hadova ironická poznámka ohledně cenové politiky Škodovky. ;-)
A tak to jo.;-)
Jasně tady je u Škodovky za příplatek snad každý prd! I pitomé plastové označení typu motoru je snad také za příplatek!??? Ještě jsem na žádné Octavii s českou SPZ neviděl označení TSI 1,2!!! Přitom v Německu je to na všech koncernových autech naprosto běžné!!! Že by ten malý kousek plastu byl tak hrozně drahý!??? :-D:-D:-D
To je naprosto jednoduchý, všechny Octavie 2 a 3 bez loga motoru jsou pochopitelně socky TSI 1,2!!! B-]
Ono je docela zvláštní, že automobil vyrobeny v této republice, za podstatně nižších nákladů než v Německu, je mnohdy dražší než automobil vyrobeny v Německu. Proč asi Škoda vykazuje stále nové rekordní zisky. Běžní lidé si Octavii nekoupí, jedině snad ojetou, neboť je většinou mimo finanční možnosti těchto potencionálních kupců. Proč Škoda vyrábí čím dál více u subdodavatelů? Protože je může cenově přitlačit. Vlastní zaměstnanci by mohli při takovém jednání nadělat hodně problémů. Platy v dodavatelských firmách však zdaleka nejsou jako ve Škodě. Není žádným tajemstvím, že se práce od nás pro Škodu vyváží čím více na východ z cenových důvodů a že si takto zaděláváme na problém nezaměstnanosti ve strojírenství. Zůstanou jen překupníci a vyrábět se bude někde v Číně. Je zvláštní, že českým a slovenským firmám Hyundai ani KIA práci vlastně nedá a zajišťuje ji výhradně u mateřských firem. Chrání si práci pro své lidi a zaměstnance svých firem. Je zvláštní, že Škoda, česká firma, jak se tady mnohdy někteří ohánějí, se takto nechová a nechá práci klidně odtéci na východ, jen aby co nejvíce ušetřila. :-/Takže ten kousek plastu drahý vůbec není, ale nám by ho prodali tak draho, že by se mnohým mohlo udělat nevolno od žaludku. :-D
A zapomněl jsem napsat, startovací cena Octavie Combi Elegance 1,8 TSI je 597 900 Kč. Teď se snaž dovybavením cenu dostat na tu mou. :-D
Cedník vlastním půl roku a nabízí hodně položek příplatkové výbavy - resp. pár položek a několik setů.Někomu to nemusí vyhovovat (já sám jsem si zkoušel párkrát nakonfigurovat Octavii a vždy to vzdal - jak se některé položky vážou na jiné), já si objednal paket ULTRA v kterém je prakticky vše - a za cenu slabě vybavené Octavie mám Cedník s výbavou kterou neumí ani Škodovka. S kabinou i kufrem naprostá spokojenost, jsme 4 a sbalíme se na hory i k moři na 14 dní bez omezení.
Neviem co je na tom prekvapujue ze octavia vedie v priestornosti aj kufrom ked je najvacsia zo vsetkych ;-) , co si cakal ze v tomto porovnani priestornosti vyhra auris?
nemám nic proto Oktávce ale v tom testu všude nevítězí a hlavně mě vadí jak je všude extrémně protěžovaná :-P
Ale zvíťazí, lebo má spravne nastavené váhy jednotlivých disciplín. Najviac sú ocenené rozmery (ikeď nepraktické, nevyužiteľné), najhoršie využiteľný objem, papier vs využiteľnosť katastrofa ... vedľa seba vzadu sa neposadia 3ja ľudia (ale aj tak určia, že sa im tam najlepšie sedí), naloženie dlhého predmetu katastrofa ... atď atď. a na koniec bum najviac bodov, najlepšie sa sedí, najlepší sťahovák ...:-O:-O:-O
Jen je smutné na celé věci, že se Octavie tady oprávněně zastane kolega Slovák, který má k tomu jistě ty nejmenší důvody. Jste opravdu takoví chudáci bez špetky vlastní inteligence a nekonečnou závistí ?
Patriotismus až za hrob? Proč je Octavia III tak drahá? Protože se stále najde dostatek lidí, kteří jsou ochotni tyto peníze za takovýto automobil utratit. To nemá nic společného s tím, jestli je cena opodstatněná k tomu, co tento automobil nabízí. Nevidím jediný důvod platit tolik peněz za něco, co mi konkurence nabídne také. Se závisti se v tomto případě ohánějí jen ti, kteří nemají jiné relevantní argumenty pro odůvodnění svých názorů.
"Protežovaná". :-P
často je i přetěžovaná :-P
Jasně největší, nejkrásnější, nejhlučnější a nejdražší pochopitelně musí být i nejlepší! :-D:-D:-D:-D
Který kombík má svetlu výšku aspon 150mm?ten je pro mne!B-]
mam astru a pouzivam ju aj na polnych cestach a nemam problem so svetlou vyskou. Neviem kolko ma ale predpokladam, ze viac ako tych 15 cm. A co je dolezite, ani ked ju nalozim s cca 500 kg nesada dole.A odkaz pre autorov clanku: este vas to bavi stale tarat o neprehladnom rozmiestneni ovladacov. Este nikto nenapisal ze multifukcny displej je umiestneny dost vysoko a to je pre bezpecnost jazdy asi dost dolezite.
dacia logan mcv?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.