Mégane Coupé RS: francouzský hothatch ve formě (spy photos)

Renault překvapil na autosalonu v Paříži veřejnost představením modelu Mégane Coupé. Každý příznivec značky ale dobře ví, že základní verze nejsou všechno - divize Renault Sport z klíčových modelů představí jeho ostrou verzi a světě div se, na silnice pravidelně vyšle prvotřídní hothatche.

Špionážní fotografové zachytili Mégane Coupé RS přímo při testech na Nordschleife, kde má sportovní oddělení Renaultu bohaté zkušenosti z předešlých vozů. Že jde o vrcholný model, prozrazuje středová koncovka výfuku (v sérii budou zřejmě dvě) a velké brzdy Brembo.

Co se týká motorizace, nic není prozatím potvrzeno - očekává se ovšem opět přeplňovaný dvoulitrový zážehový čtyřválec s výkonem kolem 230 koní, později bude jistě i nafta. Ale ruku na srdce, současnému Méganu RS nepřistane vůbec - s benzínem pod kapotou je přitom tento vůz jedním z nejlepších v kategorii ostrých hatchbacků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Mégane Coupé RS při tréninku

Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2010
Stav: 117 453 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.5
Rok výroby: 2012
Stav: 130 119 km
Cena: 115 000 Kč
Renault Mégane 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 152 372 km
Cena: 40 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků