MDČR otestovalo VW Golf a Škodu Superb aneb divadlo pokračuje

Nelze se ubránit dojmu, že ze strany ministerstva jde buď o divadlo, nebo o nepochopení podstaty problému. Úřad chce testy zopakovat ještě jednou, ovšem jiným způsobem měření.

Ministerstvo dopravy nechalo otestovat ve zkušebně v Roztokách u Prahy emise aktuálních modelů Volkswagen Golf 1.6 TDI a Škoda Superb 2.0 TDI. Cílem bylo zjistit, zda tyto automobily plní limity platné pro normu Euro 6. Nebojte, senzace se nekoná. 

Život řidiče | Škoda | Volkswagen | Dieselgate | Názory

V ČR je 148 tisíc aut dotčených kauzou VW. MDČR chce vlastní testy

Nelze se ubránit dojmu, že ze strany ministerstva jde buď o divadlo, nebo o nepochopení podstaty problému. Testovalo se totiž podle standardního testu NEDC přímo ve zkušebně (přesně tak, jak se doteď oficiálně pořád měří při homologačních zkouškách emise), takže výsledky těžko mohly být jiné než to, co uvádějí automobilky. 

Technika | Volkswagen | Dieselgate

VW poprvé přiznal, že tajný software ovlivnil i evropskou homologaci

MDČR tímto testem zjistilo velmi překvapivou skutečnost, že podle NEDC naftový Superb i Golf plní limity Euro 6. Stejným způsobem chce ministr Dan Ťok otestovat také modely Euro 5, které by měly obsahovat podvodný software. Už teď si troufáme odhadovat další překvapivý výsledek ve stylu „plní normu Euro 5“ nebo třeba dokonce „neplní normu Euro 6“.

Ministerstvo chce testy zopakovat ještě jednou, ovšem jiným způsobem měření. Ten má nasimulovat reálný provoz a měl by tak zabránit případné aktivaci podvodného softwaru. Tenhle nový cyklus ale ještě není vyvinutý. Aktuální tisková zpráva říká „jakmile bude vyvinut speciální test...“, jenže test měl být už dávno vyvinutý. Tedy alespoň podle toho, co Dan Ťok sliboval 30. září, když říkal, že nový test, který má za cíl odhalit podvodný software, „bude hotový do dvou až tří dnů“.

Zajímavosti | Byznys | Volkswagen | Dieselgate

Leonardo DiCaprio chce natočit nový film. Má být o kauze Dieselgate

Ať to bylo s koncernem Volkswagen a jeho emisemi jakkoliv, český ministr, který se do celé kauzy vehementně vložil, vypadá, že tak trochu neví, co chce zjistit. Kromě opakovaných nezávislých testů NEDC (vlastně se jen ověřilo, jestli homologační centra v Anglii, která testují modely Škoda, pracují správně) o tom svědčí nakonec i tisková zpráva. Dan Ťok v ní říká: „Chceme mít jistotu, že homologační podmínky jsou splněny i tehdy, když by zafungoval podvodný software.“  

Přidejme k tomu prohlášení o nutnosti chránit spotřebitele v kontextu dalších prohlášení, podle kterých vás ale k žádným opravám „vadných“ motorů úřady nutit nebudou a ani v budoucnu s tím údajně nikdo problémy dělat nebude. Teď se tedy nutně nabízí otázka, k čemu je celé tohle české emisní divadlo vlastně dobré...

Zobrazit tiskovou zprávu
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 459 km
Cena: 125 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Mini One 1.397
Rok výroby: 2007
Stav: 146 383 km
Cena: 110 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků