MDČR chystá zóny s absolutní předností cyklistů

MDČR dnes oznámilo svou strategii dalšího rozvoje cyklistické dopravy. Těšit se máme například na zóny, kde budou mít cyklisté absolutní přednost, pruhy pro cyklisty na silnicích první třídy a další podporu výstavby cyklostezek.

Život řidiče | Názory

Pět odpovědí na otázku, proč je uzavřené Smetanovo nábřeží nesmysl  

Chystané novinky zahrnují především takzvané cyklistické ulice. Taková ulice je vyhrazena cyklistům a auto je zde vnímáno jako host. Cyklisté mají absolutní přednost a řidiči nesmí jet více než 20 km/h. Zároveň nesmí cyklistu omezit ani ohrozit.

Stejně tak se chystá novinka, podle které bude možné udělat pruh pro cyklisty i tam, kde pro něj není vedle silnice místo. Automobil tak do takového pruhu sice může zajet, ale nesmí ohrozit ani omezit cyklistu jedoucího v tomto pruhu. Ve spolupráci s ŘSD by se pak mohly objevit cyklistické pruhy také na silnicích první, druhé a třetí třídy v místech, která vedou obcí a kde to šířkové uspořádání komunikace umožňuje.

Život řidiče | Bezpečnost | Video | Názory

Velká jarní cyklojízda 2015: První statické dojmy  

Státní fond dopravní infrastruktury dále podpoří financování projektových dokumentací na výstavbu cyklostezek ve výši 85 %. Od roku 2000 bylo realizováno s podporou SFDI zhruba 500 projektů na podporu cyklistické dopravy za celkem 1,56 miliardy korun.

„Dobrou“ zprávou pro dopravu ve městech je také fakt, že ministerstvo dopravy bude spolupracovat „především s profesními a zájmovými sdruženími“. Pro připomenutí, jedno takové sdružení (Auto*Mat) letos už dokázalo zcela zablokovat dopravu v centru Prahy, aby pak cyklisté způsobili několik nehod při průjezdu oficiálně zavřeného tunelu Blanka.

V tomto kontextu se určitě hodí připomenout, že uvolnění městských ulic nezlepší více cyklistických pruhů namalovaných na silnici, ani žádná další podobná opatření zaměřená na výrazně menšinovou cyklistickou dopravu, která je navíc pouze sezónní záležitostí. Třeba v Praze by bylo užitečnější začít řešit například parkoviště P+R pro řidiče přijíždějící do Prahy z jejího okolí. Těch je aktuálně výrazný nedostatek, ale zdaleka se o nich tolik nemluví.

Mini Cooper 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 460 km
Cena: 349 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 240 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

včera | Stanislav Kolman | 52 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků