MDČR chystá zóny s absolutní předností cyklistů

MDČR dnes oznámilo svou strategii dalšího rozvoje cyklistické dopravy. Těšit se máme například na zóny, kde budou mít cyklisté absolutní přednost, pruhy pro cyklisty na silnicích první třídy a další podporu výstavby cyklostezek.

Život řidiče | Názory

Pět odpovědí na otázku, proč je uzavřené Smetanovo nábřeží nesmysl  

Chystané novinky zahrnují především takzvané cyklistické ulice. Taková ulice je vyhrazena cyklistům a auto je zde vnímáno jako host. Cyklisté mají absolutní přednost a řidiči nesmí jet více než 20 km/h. Zároveň nesmí cyklistu omezit ani ohrozit.

Stejně tak se chystá novinka, podle které bude možné udělat pruh pro cyklisty i tam, kde pro něj není vedle silnice místo. Automobil tak do takového pruhu sice může zajet, ale nesmí ohrozit ani omezit cyklistu jedoucího v tomto pruhu. Ve spolupráci s ŘSD by se pak mohly objevit cyklistické pruhy také na silnicích první, druhé a třetí třídy v místech, která vedou obcí a kde to šířkové uspořádání komunikace umožňuje.

Video | Život řidiče | Bezpečnost | Názory

Velká jarní cyklojízda 2015: První statické dojmy  

Státní fond dopravní infrastruktury dále podpoří financování projektových dokumentací na výstavbu cyklostezek ve výši 85 %. Od roku 2000 bylo realizováno s podporou SFDI zhruba 500 projektů na podporu cyklistické dopravy za celkem 1,56 miliardy korun.

„Dobrou“ zprávou pro dopravu ve městech je také fakt, že ministerstvo dopravy bude spolupracovat „především s profesními a zájmovými sdruženími“. Pro připomenutí, jedno takové sdružení (Auto*Mat) letos už dokázalo zcela zablokovat dopravu v centru Prahy, aby pak cyklisté způsobili několik nehod při průjezdu oficiálně zavřeného tunelu Blanka.

V tomto kontextu se určitě hodí připomenout, že uvolnění městských ulic nezlepší více cyklistických pruhů namalovaných na silnici, ani žádná další podobná opatření zaměřená na výrazně menšinovou cyklistickou dopravu, která je navíc pouze sezónní záležitostí. Třeba v Praze by bylo užitečnější začít řešit například parkoviště P+R pro řidiče přijíždějící do Prahy z jejího okolí. Těch je aktuálně výrazný nedostatek, ale zdaleka se o nich tolik nemluví.

Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 75 406 km
Cena: 129 000 Kč
Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 101 723 km
Cena: 115 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 84 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků