McLaren X-1: nic není nemožné

U McLarenu zákazníky hýčkají. Důkazem je i to, že v roce 2011 automobilka zřídila divizi nazvanou McLaren Special Operations (MSO). Ta nabízí každému zájemci nejen možnost nesčíslného množství úprav vybraného sporťáku, ale také je schopna postavit vůz zcela nový.

A to byl i případ unikátního McLarenu X-1. Tento vůz vznikl v jednom exempláři a před několika hodinami zažil svoji premiéru na přehlídce automobilové elegance Pebble Beach v kalifornském Monterey.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

„Jsme schopni zhotovit cokoli,“ řekl při té příležitosti ředitel programu MSO Paul Mackenzie. „Jediným naším limitem je zákazníkova představivost.“

Dokladem je McLaren X-1. Při jeho stavbě byl použit monokok ze sériového modelu MP4-12C. Neobvyklý sporťák pohání přeplňovaný osmiválec s objemem 3,8 litru a výkonem 460 kW a jeho hmotnost je 1400 kilogramů. Auto měří téměř 4,7 metru, šířka včetně zrcátek je 2,1 metru a výška pouhých 1,2 metru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jméno zákazníka nebylo při představení vozu v Monterey zveřejněno. Pouze bylo řečeno, že již vlastní tři další modely McLarenu: McLaren F1, Mercedes-Benz SLR a nejnovější McLaren MP4-12C. Vůz X-1 si objednal již před třemi roky u šéfa automobilky Rona Dennise.

Na zrodu designu vozu se podílel hlavně korejský designér Hong Yeo, hlavní slovo ale měl šéfdesigner automobilky Frank Stephenson. Jejich práce trvala osmnáct měsíců.

„To hlavní, co klient požadoval, byla ´nadčasovost a klasická elegance´,“ vzpomínal Frank Stephenson na úvodní tříhodinové sezení s klientem. „Byla to pro nás opravdová výzva.“ 

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků