McLaren X-1: nic není nemožné

U McLarenu zákazníky hýčkají. Důkazem je i to, že v roce 2011 automobilka zřídila divizi nazvanou McLaren Special Operations (MSO). Ta nabízí každému zájemci nejen možnost nesčíslného množství úprav vybraného sporťáku, ale také je schopna postavit vůz zcela nový.

A to byl i případ unikátního McLarenu X-1. Tento vůz vznikl v jednom exempláři a před několika hodinami zažil svoji premiéru na přehlídce automobilové elegance Pebble Beach v kalifornském Monterey.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

„Jsme schopni zhotovit cokoli,“ řekl při té příležitosti ředitel programu MSO Paul Mackenzie. „Jediným naším limitem je zákazníkova představivost.“

Dokladem je McLaren X-1. Při jeho stavbě byl použit monokok ze sériového modelu MP4-12C. Neobvyklý sporťák pohání přeplňovaný osmiválec s objemem 3,8 litru a výkonem 460 kW a jeho hmotnost je 1400 kilogramů. Auto měří téměř 4,7 metru, šířka včetně zrcátek je 2,1 metru a výška pouhých 1,2 metru.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Jméno zákazníka nebylo při představení vozu v Monterey zveřejněno. Pouze bylo řečeno, že již vlastní tři další modely McLarenu: McLaren F1, Mercedes-Benz SLR a nejnovější McLaren MP4-12C. Vůz X-1 si objednal již před třemi roky u šéfa automobilky Rona Dennise.

Na zrodu designu vozu se podílel hlavně korejský designér Hong Yeo, hlavní slovo ale měl šéfdesigner automobilky Frank Stephenson. Jejich práce trvala osmnáct měsíců.

„To hlavní, co klient požadoval, byla ´nadčasovost a klasická elegance´,“ vzpomínal Frank Stephenson na úvodní tříhodinové sezení s klientem. „Byla to pro nás opravdová výzva.“ 

Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.699
Rok výroby: 2008
Stav: 166 877 km
Cena: 98 000 Kč
Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků