McLaren prý dokáže vydělávat peníze i bez SUV

Dnes se stále více prestižních a tradičních automobilek tlačí do výroby crossoverů a SUV za jediným cílem — vydělávat peníze. Rolls-Royce oznámil své plány na výrobu SUV, Bentley vývoj SUV dokončuje, Aston-Martin představil koncept crossoveru...

McLaren ale věří, že si dokáže vytvořit potřebné zisky i bez výroby terénního auta. Porsche sice díky SUV přežilo obtížný přelom tisíciletí a nyní patří v segmentu sportovních vozů k nejsilnějším značkám, ale McLaren nechce jít stejnou cestou.

Tajné | Zajímavosti | Video | SUV | Lotus

Svět se zbláznil. Lotus chystá sportovní okruhové SUV

Šéf automobilové divize McLarenu Mike Flewitt řekl pro Automotive News, že McLaren, stejně jako Ferrari, může mít úzké produktové portfolio, když není závislý na jednom regionu, nebojí se utrácet peníze, aby vydělal další peníze, a také si pohlídá náklady.

McLaren v současnosti prodává pětinu produkce v Evropě, více než třetinu v USA a necelou třetinu v Číně a Asii. Ohledně nákladů umí McLaren chytře využívat současnou technologii napříč svými modely. Přeplňovaný osmiválec 3,8 l poskytuje optimální základ pro všechny modely, stejně tak karbonové šasi. To pomáhá snižovat náklady na vývoj a rovněž vývoj urychluje.

Tajné | Zajímavosti | Volkswagen | Ford | Byznys | BMW | Audi | Mercedes-Benz | Toyota | Renault | Hyundai | Ferrari | Porsche | Maserati | Bentley

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Automobilka McLaren tak dokáže rychle obměňovat svou modelovou řadu, modernizace jsou rychlé a umí reagovat na situaci na trhu a aktuální poptávku. Tím se rozrůstá klientela, která je ochotná platit vyšší sumy, protože nemusí dlouho čekat na nový model.

McLaren by rád dosáhl na stejnou marži jakou má Ferrari, tedy kolem 14 %. Nicméně už nyní s prodeji okolo 1400 aut za rok se McLaren dostává do zisku a příští rok by chtěl prodat už 3300 aut. K tomu má pomoci nový vstupní model s cenou okolo čtyř milionů korun. Pokud uspěje, není potřeba, aby McLaren dělal i SUV.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků