McLaren pracuje na třísedadlovém autě podle vzoru modelu F1

Za duchovního nástupce legendárního McLarenu F1 se považuje model McLaren P1. Ale britská malosériová automobilka nyní pracuje na novém modelu se stejným uspořádáním sedadel 1+2, jaké měl právě sériový McLaren F1. Má to být vzpomínka na tento ikonický vůz.

Ukázat by se mělo už v roce 2018, tedy 25 let od zahájení prodeje, píše britský Autocar, na jehož stránkách si můžete prohlédnout i designérskou vizi, jak by mohl nový McLaren vypadat. Nebude to primárně okruhový nástroj, ale spíše velmi rychlé GT, stejně jako legendární F1.

Retro | Video | Technika | Sportovní auta | Fascinace | McLaren

McLaren F1 (1992-1998): Nejrychlejší na světě

K pohonu poslouží opět modifikovaný dvěma turby přeplňovaný osmiválec 3,8 l, jehož výkon by se měl pohybovat kolem 700 koní. Nebude to hybrid, volný prostor kolem karbonového monokoku se využije pro zavazadla a nikoli pro akumulátory.

To pomůže udržet hmotnost nízko, i když se vší tou moderní výbavou se asi nedá předpokládat, že nový McLaren ukáže na váze méně než 1200 kg. Podle dostupných informací to má být ale nejkultivovanější McLaren všech dob.

Ojetiny | Retro | Sportovní auta | Fascinace | McLaren

Chtěli byste McLaren F1 s nájezdem pouze 4500 km? Jeden je k mání

McLaren podle všeho vyrobí jen 64 aut, tolik bylo vyrobeno i silničních McLarenů F1. Montáž bude mít na starosti divize McLaren Special Operations a každý vůz vznikne na individuální přání zákazníka po složení zálohy dvou milionů liber, tedy asi 70 milionů korun.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků