McLaren MP4-12C Spider odhaluje detaily střechy RHT (+ 66x foto)

Po premiéře na soutěži elegance v kalifornském Pebble Beach na sklonku letošního srpna nyní automobilka McLaren zveřejnila spoustu snímků a podrobnosti ke svému novému modelu s otevřenou střechou.

První informace o novém modelu McLaren MP4-12C Spider jsme vám přinesli na počátku července, ale teprve nyní můžeme být konkrétnější. Novinka pochopitelně vychází z pro modelový rok 2013 modernizovaného kupé McLaren MP4-12C, od kterého se, jak jistě správně tušíte, liší především skládací pevnou střechou Retractable Hard Top (RHT). Jde o automaticky ovládaný dvoudílný celek, který má být schopen otevírání a zavírání až do rychlosti 30 km/h, přičemž každý proces trvá méně než 17 s.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
McLaren MP4-12C Spider disponuje pozoruhodnou pevnou skládací stříškou

Tato střecha vyniká poměrně nezvyklou a jednoduchou konstrukcí se dvěmi krátkými, pod sebe se zasouvajícími díly nad hlavami cestujících, jež se elegantně „uklízí“ hned za opěradla dvoumístného interiéru pod kryt podpíraný párem vzpěr. A tento prostor může být, pokud nehodláte střechu otevírat, využíván jako další prostor pro odkládání zavazadel.

Zajímavosti | Technika | Sportovní auta | Fascinace | Kabriolety | Premiéry | McLaren | Design | Ostatní značky

McLaren MP4-12C Spider: nově se skládací pevnou střechou

Střecha modelu McLaren MP4-12C Spider dále vyniká instalací vyhřívaného skleněného okna vzadu, který se spouští samostatně a nezávisle na celé střeše (třeba jako u někdejší Hondy CR-X Targa) a v případě potřeby umožní intenzivnější přísun zvuku od motoru, který trůní přímo za sedadly. A co se akustického projevu a kvality ovzduší v kabině týče, nový MP4-12C Spider disponuje speciálními programy audiosoustavy a klimatizace pro jízdu se složenou střechou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka určená pro potěšení z jízdy s větrem ve vlasech

Hlavy cestujících chrání v případě převrácení vozu výsuvné oblouky za hlavovými opěrkami. Připomeňme, že o pohon modelu McLaren MP4-12C Spider se stará stejný motor jako u kupé McLaren MP4-12C Spider v na jaře modernizovaném provedení modelového roku 2013. Osmiválcová pohonná jednotka (M838T) s přeplňováním dvěmi turbodmychadly a objemem 3,8 l tehdy dostala nový program řídicí jednotky, díky kterému dosahuje nejvyššího výkonu 625 koní (460 kW).

McLaren

McLaren MP4-12C: spasitel v detailech

Na motor navazuje sedmistupňová dvouspojková převodovka SSG přenášející točivý moment na kola zadní nápravy. Novinka umožňující jízdu s větrem ve vlasech je o přijatelných 40 kg lehčí než výchozí kupé (s otevřenou verzí se počítalo již v době konstrukce modelu MP4-12C) a podobně nepatrné mají být také rozdíly v jízdních výkonech. Zrychlení z 0 na 100 km/h tedy zůstává na úrovni 3,1 s a nejvyšší rychlost činí shodných 329 km/h, ovšem třeba zrychlení z 0 na 200 km/h trvá 9,0 s, což je o 0,2 s horší výsledek než u kupé.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
McLaren MP4-12C Spider

A ceny? Na britském trhu budou prodeje modelu McLaren MP4-12C Spider zahájeny již v listopadu, přičemž ceny mají začínat v přepočtu na 6,04 mil, Kč, což je zhruba o 600 000 Kč více než u výchozího kupé.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 740 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 220 000 Kč
Audi A6 2.967
Rok výroby: 2011
Stav: 173 701 km
Cena: 350 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků