McLaren MP4-12C Spider: nově se skládací pevnou střechou

O přípravách otevřeného provedení supersportu McLaren MP4-12C se hovoří již déle, teprve nyní se však stává skutečností.

V automobilce McLaren Automotive se v posledních týdnech zřejmě soustředili spíše na nutné technické modifikace základního kupé McLaren MP4-12C, takže nový Spider přichází poněkud později, než se čekalo. Ale nevadí, alespoň mediální obraz této novinky ještě začátek letošní sezóny otevřených karoserií zřejmě stihne.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jízdní výkony Spideru se oproti kupé zhoršily pouze minimálně

V současnosti jediný model společnosti McLaren Automotive s označením MP4-12C si během roku, co je v prodejích, vysloužil velmi dobrou pověst nejen u zákazníků, ale také u ladičských společností, z posledních měsíců vzpomeňme na tomto poli třeba na stavbu Hamann memoR nebo na extrémní prototyp z dílen firmy Wheelsandmore s výkonem až 811 koní (597 kW).

Zajímavosti | Technika | Sportovní auta | Kupé | Fascinace | Premiéry | McLaren

McLaren MP4-12C s dalšími dílčími úpravami

Při prvním pohledu na nový McLaren MP4-12C Spider se staženou střechou bychom čekali, že je vůz opatřen maximálně nějakou provizorní plátěnou stříškou proti neočekávané nepřízni počasí. Ale opak je pravdou. Nový McLaren disponuje pevnou skládací střechou na způsob konkurenčního Ferrari 458 Italia Spider, jež posádce zajistí slušný komfort i za deště.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pevná střecha se otevírá, nebo zavírá za 17 s, a to až do rychlosti 30 km/h

Ovládá se elektricky pokynem tlačítka na středové konzoli, přičemž proces netrvá déle než 17 s a lze jej spustit i při rychlosti do 30 km/h. Za hlavami obou pasažérů se jako doplněk tohoto řešení nachází výsuvné skleněné okno, jež při složené střeše může zároveň sloužit jako větrolam zpříjemňující cestování vyššími rychlostmi. Za hlavovými opěrkami je integrován pevný rám chránící posádku při případném převrácení vozu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka svému majiteli zajistí neopakovatelné zážitky z jízdy s větrem ve vlasech

Podle tvrzení pánů z McLarenu bylo s produkcí otevřené varianty typu MP4-12C počítáno již v počátcích vývoje, takže nebylo třeba aplikovat žádné dodatečné výztuže. Proto je nový Spider oproti standardnímu kupé těžší jen o 40 kg, z nichž většina jde na vrub především poměrně náročnému systému skládání pevné střechy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Krása tohoto modelu vynikne zvláště v pohybu

Nový Spider pochopitelně již obdržel všechny čerstvé modifikace aplikované na výchozí kupé MP4-12C. Osmiválcová pohonná jednotka (M838T) s přeplňováním dvěmi turbodmychadly a objemem 3,8 l v rámci nich dostala nový program řídicí jednotky, díky kterému dosahuje nejvyššího výkonu 625 koní (460 kW) při 7 500 ot./min., což je o 25 koní více než dosud.

S ohledem na minimální nárůst hmotnosti a pečlivé aerodynamické zpracování karoserie se prakticky nezměnily ani jízdní výkony vozu. Spider z 0 na 100 km/h zrychlí za shodných 3,1 s, při akceleraci z 0 na 200 km/h je jen o 0,2 s pomalejší (9,0 s) a nejvyšší rychlost klesla podobně nepatrně z 333 na 329 km/h. První vozy tohoto typu se údajně k prvním zákazníkům dostanou již letos na podzim, příplatek oproti kupé má činit zhruba 620 000 Kč.
 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 120 097 km
Cena: 125 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 220 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků