McLaren MP4-12C Spider: nově se skládací pevnou střechou

O přípravách otevřeného provedení supersportu McLaren MP4-12C se hovoří již déle, teprve nyní se však stává skutečností.

V automobilce McLaren Automotive se v posledních týdnech zřejmě soustředili spíše na nutné technické modifikace základního kupé McLaren MP4-12C, takže nový Spider přichází poněkud později, než se čekalo. Ale nevadí, alespoň mediální obraz této novinky ještě začátek letošní sezóny otevřených karoserií zřejmě stihne.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Jízdní výkony Spideru se oproti kupé zhoršily pouze minimálně

V současnosti jediný model společnosti McLaren Automotive s označením MP4-12C si během roku, co je v prodejích, vysloužil velmi dobrou pověst nejen u zákazníků, ale také u ladičských společností, z posledních měsíců vzpomeňme na tomto poli třeba na stavbu Hamann memoR nebo na extrémní prototyp z dílen firmy Wheelsandmore s výkonem až 811 koní (597 kW).

Zajímavosti | Technika | Sportovní auta | Kupé | Fascinace | Premiéry | McLaren

McLaren MP4-12C s dalšími dílčími úpravami

Při prvním pohledu na nový McLaren MP4-12C Spider se staženou střechou bychom čekali, že je vůz opatřen maximálně nějakou provizorní plátěnou stříškou proti neočekávané nepřízni počasí. Ale opak je pravdou. Nový McLaren disponuje pevnou skládací střechou na způsob konkurenčního Ferrari 458 Italia Spider, jež posádce zajistí slušný komfort i za deště.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pevná střecha se otevírá, nebo zavírá za 17 s, a to až do rychlosti 30 km/h

Ovládá se elektricky pokynem tlačítka na středové konzoli, přičemž proces netrvá déle než 17 s a lze jej spustit i při rychlosti do 30 km/h. Za hlavami obou pasažérů se jako doplněk tohoto řešení nachází výsuvné skleněné okno, jež při složené střeše může zároveň sloužit jako větrolam zpříjemňující cestování vyššími rychlostmi. Za hlavovými opěrkami je integrován pevný rám chránící posádku při případném převrácení vozu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Novinka svému majiteli zajistí neopakovatelné zážitky z jízdy s větrem ve vlasech

Podle tvrzení pánů z McLarenu bylo s produkcí otevřené varianty typu MP4-12C počítáno již v počátcích vývoje, takže nebylo třeba aplikovat žádné dodatečné výztuže. Proto je nový Spider oproti standardnímu kupé těžší jen o 40 kg, z nichž většina jde na vrub především poměrně náročnému systému skládání pevné střechy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Krása tohoto modelu vynikne zvláště v pohybu

Nový Spider pochopitelně již obdržel všechny čerstvé modifikace aplikované na výchozí kupé MP4-12C. Osmiválcová pohonná jednotka (M838T) s přeplňováním dvěmi turbodmychadly a objemem 3,8 l v rámci nich dostala nový program řídicí jednotky, díky kterému dosahuje nejvyššího výkonu 625 koní (460 kW) při 7 500 ot./min., což je o 25 koní více než dosud.

S ohledem na minimální nárůst hmotnosti a pečlivé aerodynamické zpracování karoserie se prakticky nezměnily ani jízdní výkony vozu. Spider z 0 na 100 km/h zrychlí za shodných 3,1 s, při akceleraci z 0 na 200 km/h je jen o 0,2 s pomalejší (9,0 s) a nejvyšší rychlost klesla podobně nepatrně z 333 na 329 km/h. První vozy tohoto typu se údajně k prvním zákazníkům dostanou již letos na podzim, příplatek oproti kupé má činit zhruba 620 000 Kč.
 

Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2008
Stav: 119 300 km
Cena: 130 000 Kč
Mini Clubman 1.598
Rok výroby: 2013
Stav: 95 052 km
Cena: 230 000 Kč
Mini Cooper 1.598
Rok výroby: 2003
Stav: 124 434 km
Cena: 70 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků