McLaren MP4-12C: spasitel v detailech

(+video) Na světě je nový supersport. Jmenuje se MP4-12C a měl by dostat značku McLaren zpět na silnici. Ale tím to končit nemá...

Pro naše pravidelné čtenáře není model MP4-12C, jehož úkolem je vzkřísit silniční vozy značky McLaren, ničím novým. Během lounského roku jsme k němu shromáždili všechny dostupné podrobnosti a zjistili také jeho předpokládané ceny. Teprve nyní vám však můžeme nabídnout veškeré podrobnosti. Od dob ukončení výroby legendárního stroje McLaren F1 se jméno této slavné závodní stáje objevilo na běžných silnicích jen zřídka, zpravidla v souvislosti s modelem Mercedes – Benz SLR McLaren. Novinka se však má stát začátkem nové éry McLarenu a je první vlaštovkou z připravované modelové nabídky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

McLaren MP4-12C by měl do segmentu supersport přinést dosud nevídané výkonové parametry. Pomoci by mu k tomu měl před zadní nápravou uložený vidlicový osmiválec M838T s dvojicí turbodmychadel, který dosahuje výkonu 600 koní (441 kW) a točivého momentu 600 Nm. Díky němu nový McLaren zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,3 s a na 200 km/h při použití závodních pneumatik Corsa za 8,9 s. Nejvyšší rychlost činí 330 km/h. A recept? Především nízká hmotnost. Kompozicový rám MonoCell totiž sám o sobě váží jen 75 kg a celý vůz pak 1 301 kg, přičemž další snižování pohotovostní hmotnosti bude možné v rámci prvků příplatkové výbavy. Na motor navazuje sedmistupňová převodovka SSG s režimy Normal, Sport a Track.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Novinka od McLarenu nabídne kromě jiného stavitelnou stabilizaci nahrazující konvenční příčné zkrutné stabilizátory a také tlumení lze nastavit ve třech úrovních. „Jsem nesmírně hrdý na vývojový tým C12,“ prohlásil Antony Sheriff, výkonný ředitel společnosti McLaren Automotive. „Nemyslím si, že by jakákoli jiná automobilka na světě byla schopna vyvinout tak intenzivní úsilí, novátorství, vášeň a čisté odhodlání jako McLaren při vývoji typu 12C. Ve všech fázích včetně testování na skutečných silnicích jsme se vrhali až do extrémů, aby nový vůz dosahoval takových výkonů a kvality, jaké naši potenciální zákazníci vyžadují.“

Automobilka McLaren v současnosti intenzivně zkouší čtyři prototypy řady MP4-12C zejména na okruzích a silnicích ve Španělsku a Portugalsku. McLaren MP4-12C bude v prodeji skrze 35 dealerství v 19 zemích světa již koncem letošního roku. V Evropě má být k mání v přepočtu zhruba za 4 900 000 Kč.

 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.498
Rok výroby: 2010
Stav: 33 868 km
Cena: 150 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků