McLaren MP4-12C: první snímky a specifikace

Včerejší den byl pro McLaren obzvláště významným. Zveřejnil totiž prodrobnosti o svém novém modelu a to se u McLarenu neděje každý rok...

Britská společnost zaměřená na výrobu závodních speciálů pustila do světa informace a snímky svého nového modelu MP4-12C. Mělo by se jednat o první z novinek, jež mají v záměru atakovat italskou konkurenci včetně Ferrari. Nový supervůz vznikl celý ve vlastních dílnách McLarenu, navazuje na odkaz prvního a zároveň i zatím posledního silničního třímístného supervozu F1, přičemž technologie pochází ze zkušeností týmu ze seriálu Formule 1.

Takže kde začít? McLaren MP4-12C je kol dokola extrémně lehký a tuhý a těží z předností rámu vyrobeného z uhlíkových kompozitů. Z tohoto materiálu jsou vyrobeny též veškeré povrchové karosářské díly. Kvůli tomu bude nový silniční McLaren mimořádně drahý při výrobě, takže se očekává prodejní cena okolo 265 000 dolarů. A to je více než u konkurenčních modelů Ferrari 458 Italia či Lamborghini Gallardo LP560-4. Ale připomínáme, že McLaren je lehčí...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Před zadní náravou se usadí vidlicový osmiválec s objemem 3,8 l dopovaný dvěma dmychadly, jenž má dávat kolem 600 koní. McLaren přitom sebevědomě slibuje, že půjde o nejvyšší výkon v poměru k emisím CO2 ze všech současných motorů s vnitřním spalováním, a to včetně všech benzínových, naftových a hybridních konkurentů! Oproti dosavadním informacím, jež hovořily o modifikacích motoru Mercedes-Benz, vzniknul motor údajně zcela pod střechou firmy. Tato jedinečná jednotka disponuje suchou klikovou skříní a točí až 8 500 ot./min, přičemž 80 % točivého momentu dosahuje již při 2 000 ot./min. Zrychlení z klidu na 100 km/h má trvat kolem tří vteřin, nejvyšší rychlost má přitom přesahovat 320 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ačkoli bychom očekávali supermoderní brzdovou soustavu s populárními uhlíkovo-keramickými brzdami, u Mclarenu tvrdí, že konvenční ocelové kotouče jsou lehčí. Soustava disponuje systémem Brake Steer, jenž záměrně a trvale v zatáčce „přebržďuje“ vnitřní zadní kolo. Pohonná jednotka je doplněna sedmistupňovou automatizovanou převodovkou, jež má ohromit doplňkem Pre-Cog předpřipravujícím další rychlostní stupeň po namáčknutí páčky pod volantem, takže kýžená rychlost pak zaskočí s rychlostí blesku. 

Model MP4-12C má být pro McLaren prvním modelem, jenž by měl přispět k situaci, kdy by britská značka s klasickým názvem chtěla v roce 2011 vyrobit 1 000 supersportovních automobilů, přičemž polovinu produkce mají pokrýt trhy USA a domácí Velké Británie. Písmeno C na konci názvu by mohlo značit záměr továrny vyrábět časem též otevřenou verzi tohoto modelu, ale nyní se raději nechme unášet prvními snímky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
McLaren MP4-12C
Mercedes Vito 2.148
Rok výroby: 2007
Stav: 201 363 km
Cena: 140 000 Kč
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků