McLaren MP4-12C: první snímky a specifikace

Včerejší den byl pro McLaren obzvláště významným. Zveřejnil totiž prodrobnosti o svém novém modelu a to se u McLarenu neděje každý rok...

Britská společnost zaměřená na výrobu závodních speciálů pustila do světa informace a snímky svého nového modelu MP4-12C. Mělo by se jednat o první z novinek, jež mají v záměru atakovat italskou konkurenci včetně Ferrari. Nový supervůz vznikl celý ve vlastních dílnách McLarenu, navazuje na odkaz prvního a zároveň i zatím posledního silničního třímístného supervozu F1, přičemž technologie pochází ze zkušeností týmu ze seriálu Formule 1.

Takže kde začít? McLaren MP4-12C je kol dokola extrémně lehký a tuhý a těží z předností rámu vyrobeného z uhlíkových kompozitů. Z tohoto materiálu jsou vyrobeny též veškeré povrchové karosářské díly. Kvůli tomu bude nový silniční McLaren mimořádně drahý při výrobě, takže se očekává prodejní cena okolo 265 000 dolarů. A to je více než u konkurenčních modelů Ferrari 458 Italia či Lamborghini Gallardo LP560-4. Ale připomínáme, že McLaren je lehčí...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Před zadní náravou se usadí vidlicový osmiválec s objemem 3,8 l dopovaný dvěma dmychadly, jenž má dávat kolem 600 koní. McLaren přitom sebevědomě slibuje, že půjde o nejvyšší výkon v poměru k emisím CO2 ze všech současných motorů s vnitřním spalováním, a to včetně všech benzínových, naftových a hybridních konkurentů! Oproti dosavadním informacím, jež hovořily o modifikacích motoru Mercedes-Benz, vzniknul motor údajně zcela pod střechou firmy. Tato jedinečná jednotka disponuje suchou klikovou skříní a točí až 8 500 ot./min, přičemž 80 % točivého momentu dosahuje již při 2 000 ot./min. Zrychlení z klidu na 100 km/h má trvat kolem tří vteřin, nejvyšší rychlost má přitom přesahovat 320 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ačkoli bychom očekávali supermoderní brzdovou soustavu s populárními uhlíkovo-keramickými brzdami, u Mclarenu tvrdí, že konvenční ocelové kotouče jsou lehčí. Soustava disponuje systémem Brake Steer, jenž záměrně a trvale v zatáčce „přebržďuje“ vnitřní zadní kolo. Pohonná jednotka je doplněna sedmistupňovou automatizovanou převodovkou, jež má ohromit doplňkem Pre-Cog předpřipravujícím další rychlostní stupeň po namáčknutí páčky pod volantem, takže kýžená rychlost pak zaskočí s rychlostí blesku. 

Model MP4-12C má být pro McLaren prvním modelem, jenž by měl přispět k situaci, kdy by britská značka s klasickým názvem chtěla v roce 2011 vyrobit 1 000 supersportovních automobilů, přičemž polovinu produkce mají pokrýt trhy USA a domácí Velké Británie. Písmeno C na konci názvu by mohlo značit záměr továrny vyrábět časem též otevřenou verzi tohoto modelu, ale nyní se raději nechme unášet prvními snímky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
McLaren MP4-12C
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2005
Stav: 144 423 km
Cena: 74 000 Kč
Mercedes Třídy A 1.992
Rok výroby: 2006
Stav: 140 742 km
Cena: 85 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2010
Stav: 111 635 km
Cena: 340 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

včera | Stanislav Kolman | 3 příspěvky
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků